user icon

Toto Wolff: "Max Verstappen serieuze bedreiging voor Mercedes in 2021"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2020 11:52
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen is de enige coureur die zich in 2020 kan mengen in gevecht met de dominante auto's van Mercedes. Dat is niet alleen de mening van zijn eigen werkgever Red Bull, maar ook van de belangrijkste rivaal Mercedes-teambaas Toto Wolff.

De Oostenrijker staat al jaren bekend als een 'fan' van de Nederlander. In 2014, het jaar voordat Verstappen in de F1 debuteerde, probeerde Wolff Max Verstappen maar ook vader Jos ervan te overtuigen om voor Mercedes te kiezen. Wolff wilde Verstappen in 2015 in de GP2 laten rijden om daarna pas bij een klantenteam van Mercedes in de F1 te laten debuteren.

Daar zagen Jos en Max Verstappen niets in, mede door het aanbod van Helmut Marko die Verstappen op 17-jarige leeftijd in de F1 wilde laten debuteren bij Toro Rosso, en zo geschiedde.

Wolff volgt uiteraard nog altijd de prestaties van Verstappen bij Red Bull en is vol lof over de 23-jarige coureur: "Max doet het fantastisch. Hoe kan ik het zeggen? Hij rijdt beter dan zijn auto kan. Elk weekend zien we de drie snelle coureurs vooraan rijden. Hij weet altijd hoe hij zich moet vastklampen."

Max serieuze bedreiging voor Mercedes in 2021

De titels van 2020 liggen buiten bereik voor Verstappen, maar Wolff zei dat Mercedes Max en zijn door Honda aangedreven Red Bull-team voor 2021 zeer serieus moet nemen.

"Ik denk dat Honda het laatste jaar als motorleverancier in stijl wil afronden en extra gemotiveerd zal zijn", aldus Wolff. "Dat geldt ook voor Red Bull en last but not least ook voor Max."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Hahaha

    • + 2
    • 5 nov 2020 - 11:53
    • Maximo

      Posts: 6.757

      Ja, krijgen we dat geleuter weer wat Toto iedere winter naar media roept.

      • + 3
      • 5 nov 2020 - 12:19
    • Eamm

      Posts: 165

      Maximo vergeet straks de test in barca niet door daar weer lekker 4/5 tijd te rijden.
      Pffff word wel beetje moe van die man.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 14:22
    • Patrace

      Posts: 2.530

      Mercedes staat straks bij het begin van het seizoen gewoon weer 5 tienden voor op Red Bull, vrees ik. Ja, Honda pakt misschien wel 20pk extra, maar ondertussen heeft Mercedes gewoon nog eens 40pk gevonden of zo.
      Ik moet het eerst zien en dat wordt pas bij de eerste race in 2021 duidelijk, vrees ik.

      Maar ik hoop natuurlijk wel dat Red Bull Mercedes aan het begin van het seizoen eens echt kan uitdagen in plaats van wanneer de prijzen al zijn verdeeld.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 14:30
    • Zo denk ik er ook over heren! Tenzij Honda hun ERS systeem perfect heeft verwacht ik niet dat Max om de titel kan strijden.
      Als Honda wel de neus voor Mercedes kan krijgen, verwacht ik echt vuurwerk!

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 15:01
  • Zal wel meevallen wanneer mercedes 20 pk meer krijgt volgend jaar , als de geruchten kloppen

    • + 2
    • 5 nov 2020 - 11:56
    • Patrace

      Posts: 2.530

      Of 40 pk, als de geruchten niet kloppen.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 14:18
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Gaan we weer...

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 12:02
  • Jezus.. begint het sandbagging nu al?!

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 12:13
  • Het wordt bloedspannend volgend seizoen.....

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 12:16
  • mooi compliment. Ik zou zeggen, kaap m weg bij de concurrent.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 12:17
  • roelie77

    Posts: 287

    Heb je ‘m weer

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 12:23
  • k.w

    Posts: 697

    Euh... '' Elke week zien we drie snelle coureurs voor aan rijden '' ?! ... Het is toch niet rose maandag bij hem daar ?
    Ik zie er altijd maar 2 ..ham en Max ;) ;)

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 12:29
  • azzey

    Posts: 255

    "It's a three-horse race I'm telling ya!! It's just that one horse is slightly limping. But otherwise, yes, it is obvious that it is a three-horse race, can't you see?! Don't you? Don't you? Do I need to repeat my words?!"

    Je zou bijna denken dat Toto een Amerikaan is. Die proberen zelfs een Tell Sell reclame bloedspannend te maken...

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 12:34
  • jd2000

    Posts: 4.696

    Het is maar te hopen dat ze 20pk extra hebben. Die hebben ze hard nodig als volgend seizoen Max al die overwinningen aan elkaar gaat rijgen.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 12:51
  • Hatseflats *vult toto in*

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 13:05
    • flyineddy

      Posts: 988

      "Niet doen schwantz, dat doet pijn" zegt Toto.

      Eddy.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 14:04
  • walter33

    Posts: 710

    Whahahahaha,wat een gelul

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 14:30
  • T-5R

    Posts: 39

    Ach flikker toch op! (Het artikel zelf heb ik niet gelezen)

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 14:48
    • Precies, kan alleen maar boos worden van zulke achterlijke uitspraken. En maar beiden zeggen dat ze competitie willen.

      Als ze dat echt zouden willen zat Max allang naast Lewis.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 15:25
  • NicoS

    Posts: 12.494

    Aan zulke uitspraken hecht ik weinig waarde, het enige wat wij als fans van de sport hopen, is een titelstrijd tussen Hamilton en Verstappen...., maar of die er gaat komen...?

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 15:14
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Er wordt zoveel geroepen in dat wereldje, de vraag is altijd maar of het ook precies in die context geroepen is of dat er weer een mooi speculerend verhaaltje omheen gebouwd is.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 15:18
    • Ben benieuwd wat de kenners er van vinden...

      • + 2
      • 5 nov 2020 - 16:08
    • Die zitten op hun zolderkamertje schwantz, met hun zogenaamde kennis.

      • + 2
      • 5 nov 2020 - 16:22
  • stop deze b.s.. ze zeggen dit standaard... maar zover zou ik eerder denken dat er geen verschil komt voor de dominantie van Mercedes

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 15:32
  • Ohh my god, nou dan kunnen we 2021 ook wel vergeten als dat zo stellig uit de sprookjeswereld van Toto komt

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 20:48

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar