user icon
user icon

Verstappen enigszins teleurgesteld: "Niet slecht, maar had verwacht dichterbij te zitten"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2020 15:04
  • comments 12
  • Door: Bo Brautigam

Het is wellicht inmiddels een bekend gezicht, maar Max Verstappen wist tijdens de kwalificatiesessie van de Grand Prix van Emilia Romagna de derde tijd te pakken. Waar Valtteri Bottas en Lewis Hamilton aan het strijden waren om een halve tiende van een seconde moest Max genoegen nemen met een halve seconde naar de twee zilverpijlen. 

"Het was geen geweldige kwalificatiesessie, mede dankzij het probleem dat we halverwege hadden", aldus de Nederlander. "Daardoor liepen we eigenlijk al een beetje achter. Natuurlijk had ik daarvoor al twee ronden gedaan, maar dit maakte het toch iets meer tricky", zo vertelt Max aan Johnny Herbert

"Tijdens mijn eerste ronde in Q3 had ik erg weinig grip, dat kwam denk ik door al het verkeer wat we tegenkwamen aan het einde van de opwarmronde", zo vertelt Max. "Daarom deden we het iets anders tijdens de tweede ronde van Q3, en die was al iets beter. Nog steeds was het erg moeilijk."

"Ik moet zeggen dat ik enigszins teleurgesteld ben met de uitslag. Ik had eigenlijk verwacht dat ik dichterbij kon staan om de Mercedessen meer uit te dagen, maar ik denk dat we na het probleem in Q2 het momentum zijn kwijtgeraakt", aldus Verstappen. 

"Deze baan is geweldig, super cool en ik kan er echt van genieten. Het is wel net iets te smal, maar nog steeds echt vet. Morgen wordt een gave race", zo sluit de man op de derde plek af. 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Heerlijk om Imola weer te zien. Man man man, wat was dat lang geleden. Wel een lekker circuitje hoor.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:28
  • Hebben we het eigenlijk al over Senna gehad? Wat was ie goed hè.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 15:30
    • De beste.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:32
    • Meningen verschillen Royalere ik vind Michael nog steeds de beste oftewel the GOAT.

      Maar Senna komt bij mij op een keurige 2e plaats momenteel. Wat een held en geweldig persoon was dat zeg.

      • + 1
      • 31 okt 2020 - 15:52
    • doet me denken aan... dat van geweldig persoon zoals Senna, dat zou ik bij Lewis helaas nooit hebben ondanks dat ik hem ook 1 van de groten der sport zie. Maargoed, dat is natuurlijk ook iets persoonlijks.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:53
    • Dat waren nog eens tijden idd als je dan dit toneelspel ziet. Krijg je heimwee.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 15:55
    • Hoe de persoon buiten de baan is maakt mij niet uit hoor. Ja het moet natuurlijk geen seriemoordenaar zijn.....


      Wat iemand buiten de baan doet moet hij zelf weten. Senna wist puur talent met werklust te vermengen. Lewis heeft dat ook hoor. Maar Senna is persoonlijk voor mij nog de nummer1. Daarna Schumi. Daarna een heel rijtje waar Lewis uiteraard ook in komt.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 16:12
  • marcio

    Posts: 2.429

    Vreemd dat Max nog steeds niet door heeft dat Mercedes de boel regelmatig voor de gek aan het houden is. Ze wekken wekelijks de indruk eindelijk te verslaan te zijn om vervolgens in de beslissende fase en de race de gaskraan open te draaien. Zo gaat het al 7 jaren er aan toe en zo zal het nog er nog 5 jaren aan toe gaan, mits er ingegrepen wordt!!

    • + 2
    • 31 okt 2020 - 16:22
    • Volgens mij heb jij niet door dat Max dat echt wel door heeft.

      • + 2
      • 31 okt 2020 - 16:27
    • Max had gewoon wat kleine tegenslagen deze kwalificatie, het liep niet optimaal.. Het feit dat Gasly en Albon qua tijd relatief dicht bij hem zaten (0.4 sec) geeft ook aan dat hij normaal gesproken voor zijn doen nog wel iets sneller had gekund en dichter bij beide Mercedes had gezeten.. Voor de rest heeft Max ook echt wel door dat Mercedes nagenoeg onverslaanbaar is zolang we met deze auto's en motoren blijven rijden, hij had alleen gehoopt er iets dichter bij te zitten dat is alles..

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 17:23
    • Max heeft dat niet door zoals vrijwel niemand dat door heeft. Waarom denk je dat Mercedes akkoord wil gaan met een ontwikkelings stop van de motor ? Er wordt een nieuw ontwikkelde motor geintroduceerd volgend jaar en ze kunnen er weer 3 jaar mee vooruit. Geeft 100 pk extra maar elk jaar schroeven ze er maar 30 erbij. En zo laten ze iedereen in de waan die voordeel zien in een ontwikkelingsstop.

      • + 0
      • 31 okt 2020 - 19:36
  • MLTG

    Posts: 171

    Maakt ook niet heel veeluit of hij er 0.001 of 0.1 seconden achter zit, hij staat op de 3de plek. Meteen bij de start goed wegkomen en kijken wat hij kan doen.

    • + 0
    • 31 okt 2020 - 18:08

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar