user icon
user icon

Günther Steiner over overname Haas: "Gene verkoopt helemaal niets"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2020 17:37
  • comments 11
  • Door: Brick van Boxtel

In 2014 werd door de FIA een nieuw team aangekondigd: Haas F1. Het was een nieuw jong Amerikaans team dat wilde meedoen om de podiumplekken in de koningsklasse. Het besloot in 2016, een jaar later dan gepland, om met een Ferrari-aangedreven bolide mee te strijden. Ook werkt ze samen met het Italiaanse Dallara uit Parma. Het bedrijf ontwikkelt en maakt het chassis voor het Amerikaanse team van Gene Haas

Haas was geen onbekende in de autosport. Het team heeft sinds de oprichting 198 punten gescoord in 87 races en twee keer de snelste ronde gereden tijdens een race. Momenteel rijden Romain Grosjean en Kevin Magnussen voor het F1-team dat vanaf drie verschillende plekken opereert, Kannapolis (VS), Banbury (VK) en Maranello (IT).

Vermogen Mazepin

In dit team heeft Dmitry Mazepin interesse. De Russische man heeft een geschat vermogen van 1.3 miljard dollar en kan het team makkelijk overkopen, maar Gene Haas en Gunther Steiner denken niet dat het team door de vader van hun testcoureur zal worden gekocht.

Volgens Steiner is de berichtgeving die de media deed onjuist. "Ik denk niet dat meneer Mazepin zei dat hij het team wilde kopen. Ik ken hem al een aantal jaren, omdat hij zijn eigen teams heeft in de Formule 2 en Formule 3. Ik praat veel met hem en ik kan zeggen dat hij zeer bekwaam en prettig is om mee te praten. Sommige mensen willen misschien dat we het team willen verkopen, maar Gene Haas verkoopt niets."

Twee jaar achteruit

Ook komt hij nog even terug op het stukje jonge historie dat het team heeft en hoe goed ze het doen. "We zijn een jong team, maar de pandemie heeft ons een jaar of twee teruggedrongen", legt Steiner uit.

"Aan het begin van het jaar was het voor ons niet gemakkelijk om het team draaiende te houden, en we wisten niet hoe het zou aflopen. Maar Gene Haas heeft de Concorde-overeenkomst voor de komende vijf jaar ondertekend en het is mijn taak om alles te herstellen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Günther Steiner over overname Haas: "Gene verkoopt helemaal niets"
    poh jeetje... dan gaat wel heel slecht met Haas Automation Inc. ;) hahaha

    • + 0
    • 21 okt 2020 - 18:03
  • chao

    Posts: 982

    Conclusie: Haas F1 wordt verkocht.

    • + 0
    • 21 okt 2020 - 18:52
    • @Chao; nou, zo simpel ligt het niet denk ik. Maar voor 'an offer you can't refuse' is alles te koop....

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 19:14
    • Alles heeft een prijs.

      Ik lees nu: er wordt te weinig geboden.

      • + 1
      • 21 okt 2020 - 19:58
    • Ik denk dat Gene allang blij is dat ze een sponsor gaan vinden met pa Mazepin die in ieder geval geld heeft om de rekeningen te betalen. En dat ze niet weer een ‘Rich Energy’ debacle gaan krijgen. Iemand van die malloot ooit nog wat gehoord? Is die al failliet? Zit hij al in de bak? Ik zie de Energy Drinks van ze nog nergens in de winkels in ieder geval...

      • + 0
      • 22 okt 2020 - 10:22
    • mario

      Posts: 7.031

      @Rogier: Google is je "beste" vriend..... De website van Rich Energy bestaat nog steeds en volgens de website zijn ook nog steeds bezig met sponsoring van diverse auto- en motorsporten.... Maar hoeveel van die zaken ook weer bubbles zijn is natuurlijk de vraag.... ;)

      • + 0
      • 22 okt 2020 - 10:33
    • @mario: Google is allemaal fake news natuurlijk ;-)

      • + 1
      • 22 okt 2020 - 14:20
    • mario

      Posts: 7.031

      Rich Energy is onderdeel van QAnon 😋

      • + 0
      • 22 okt 2020 - 14:43
    • Ze hebben wel beide coureurs voor € 0 de deur gewezen....😂😂

      • + 1
      • 22 okt 2020 - 16:41
  • Stroll kocht ook niet in het eerste jaar een team. Mazepin zal wel een mooie sponsor worden en het is intussen duidelijk dat Haas dit dringend nodig heeft. Gene wil absoluut als Amerikaans team prijzen winnen maar het ingebrachte kapitaal rendeert niet zoals initieel verwacht. (ROIC)

    • + 0
    • 22 okt 2020 - 01:34
  • mario

    Posts: 7.031

    "Gene verkoopt helemaal niets"???

    Ik dacht toch echt dat hij CNC-machines bouwt en verkoopt, of gaat het zo slecht in die branche dat hij geen enkele machine meer aan de man kan slijten??? 🤔

    • + 0
    • 22 okt 2020 - 08:39

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel