user icon

Haas-teambaas: "Ik hoop dat Kevin en Romain met andere teams praten"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2020 07:36
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Haas is een van de weinige teams met beide plaatsen nog vrij voor volgend jaar. Teambaas Guenther Steiner heeft vertrouwen in zijn coureurs, maar zegt ook dat het verstandig zou zijn als Romain Grosjean en Kevin Magnussen gaan praten met andere teams.

Steiner, die altijd goed is voor wat pittige uitspraken, ging in gesprek met motorsport-total in op de situatie. Haas heeft namelijk nog altijd geen duidelijkheid verschaft voor de coureurs van 2021: "Ik zou niet boos zijn als Romain en Kevin met andere teams praten. De kans dat ze hier blijven is namelijk niet heel groot."

"We hebben nog geen beslissing genomen, want als we het weten vertellen we dat meteen aan onze coureurs, die krijgen dat als eerste te horen. Of je nu blijft of moet vertrekken, je hoort dat als eerste te weten."

De 55-jarige teambaas zegt ook dat zijn team normaal gesproken sneller is met dit soort dingen. "Normaal gesproken zijn we hier goed in. Maar door alle omstandigheden hebben we dit jaar wat langer nodig. Maar ik weet zeker dat Kevin en Romain niet thuis zitten te wachten op een telefoontje van mij. Ze moeten rondkijken want iedereen is dat wel aan het doen. Wij ook. Maar als je de beschikbaarheid van iemand controleert, heb je nog niet de belofte gemaakt dat je hem contracteert."

"Dat geldt natuurlijk ook voor de coureurs. Ze gaan praten met andere teams, met andere mensen. Tenminste, ik hoop dat ze dat zullen doen. Daar hebben ze een manager voor. Daar zijn deze mensen voor. Ik snap het en ben niet boos als ze met anderen praten. Zodra wij de beslissing hebben genomen vertellen we dat direct aan Romain en Kevin."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Als je hoopt dat de coureurs met andere teams praat, dan zeg je eigenlijk dat ze zich op het vertrek moeten voorbereiden.
    Ik denk dat Perez en een F2 rijder van Ferrari er een stoeltje gaan krijgen. Perez is een logische keuze vanwege zijn sponsor en de markt, plus het is een solide coureur. Grosjean vliegt er sowieso uit naar mijn idee en Magnussen mag van mij ook vertrekken.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 07:51
    • Stitch

      Posts: 5.426

      Dat zegt hij ook: "De kans dat ze hier blijven rijden is niet heel groot". Die zijn weg.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 10:45
    • En terecht .
      Grosjean is al jaren niet meer f1 waardig en magnussen heeft zijn agressieve imago nog even levend kunnen houden en daarmee zijn verblijf kunnen verlengen in de F1 maar eigenlijk is dat ook niet echt meer f1 materiaal

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 13:56
  • Wij zijn normaal hier heel snel in??? Volgens mij was Romain er eind vorig seizoen al van overtuigd dat hij niet meer terug hoefde te keren en hij was zelf net zo verbaasd als iedereen dat hij last-minute toch mocht blijven.

    Haas is niet te koop volgens Gene en Gunter, dus de kans is klein dat pa Latifi de boel opkoopt. In dat geval verwacht ik inderdaad Perez en een Ferrari protege bij Haas in 2021.

    Alhoewel Kevin afentoe wel goed is voor wat on- en offtrack spektakel verwacht ik beide In 2021 niet meer op de grid te zien. En eerlijk is eerlijk, ik zal ze ook niet missen. Romain het minste!

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 07:57
    • Sorry, ik bedoelde natuurlijk pa Mazepin en niet pa Latifi. Toch handig zo een edit-knop....

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 07:58
    • Hoe harder het ontkent wordt hoe harder het waar is. Zie Williams. Eerst keihard ontkennen en toen bam verkocht.

      Haas gaat het niet redden met de huidige formule.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 12:58
  • jd2000

    Posts: 5.075

    Raar en getuigt van weinig respect naar je coureurs toe, om dit via de pers te doen

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 08:05
    • nr 76

      Posts: 2.158

      Er zijn nu al zoveel van dit soort berichten naar buiten gekomen, ik kan me niet voorstellen dat de coureurs niks verteld is.

      • + 3
      • 12 okt 2020 - 08:34
    • Jd2000 het is vooral raar naar Magnussen die tot nu heel politiek is gebleven. Grosjean heeft al meerdere malen een persoonlijke sneer gegeven waarop dit een "wie de bal kaatst, kan m terug verwachten" actie is. Respect met grosjean is dus al weg

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 12:49
  • Perez en Illot (of Mazepin). Al heeft Perez gezegd als ik t goed herinner dat hij niet weer in n Stroll situatie wil verkeren en als Mazepin er wordt neergezet dan lijkt die weg al ingeslagen..
    Albon dan.. die jongen heeft de afgelopen race toch zichzelf t laatste zetje gegeven? Perez of Hulkenberg zou ik zo graag in de 2e RB zien.
    En Magnussen vind ik n gave gast maar die zie ik geen stoeltje meer pakken helaas..

    • + 2
    • 12 okt 2020 - 08:08
    • Gene en Gunter hebben aangegeven dat Haas niet te koop is. Mazepins kans om het team te kopen is dus klein. Ik zie Mazepin eerder Alpha Tauri kopen van Red Bull

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 08:29
    • Ja Rogier, klopt helemaal. Lastige is dat een NEE toch vaak n JA blijkt in de topsportwereld. Ik sluit het nog niet uit maar geloof wel dat er geen intentie is om HAAS te verkopen. Dan denk ik dat Perez en Illot het duo zal zijn volgend jaar. Shwartzmann lijkt wat te zijn weggezakt op de WANTED list.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 11:12
  • nr 76

    Posts: 2.158

    Ik probeer net Romain te bellen om hem dit te vertellen, maar hij is in gesprek. Ik denk dat hij met Mercedes aan het bellen was...

    • + 2
    • 12 okt 2020 - 08:37
    • Hij was in gesprek met zijn uitgever over de titel van zijn volgende kookboek: "Over zoete broodjes en zure bommen".

      • + 1
      • 12 okt 2020 - 09:01
    • nr 76

      Posts: 2.158

      Hij vertelde dat hij met een gerecht bezig was met gebakken Haas. Maar vooralsnog bleek het meer gebakken lucht te worden...

      • + 1
      • 12 okt 2020 - 09:44
  • Arie54

    Posts: 4.016

    Met andere woorden, het team gaat verkocht worden en dan is geen plek meer voor MAG en GRO.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 08:44
  • Met andere woorden; ga maar op zoek naar een ander plekje jongens. Al verwacht ik dat dit achter de schermen ook al wel duidelijk was gemaakt.

    Ik verwacht Perez en Mazepin daar. Niet dat Pazepin Haas koopt ofzo, maar zal wel zorgen voor een aangename financiele injectie

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 08:51
    • nr 76

      Posts: 2.158

      Ik weet het niet, Perez heeft al aangegeven liever niet weer in een Stroll scenario terecht te komen.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 09:40
    • nr 76

      Posts: 2.158

      Ow, ik zie net dat Zeswieler al een soortgelijke reactie heeft gegeven.

      • + 0
      • 12 okt 2020 - 09:41
  • Ik denk dat Romain inderdaad al een tijdje aan het praten is met het Heel Holland Bakt team...

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 09:51
  • terazino

    Posts: 631

    Zal tijd worden, Grosjean heeft sowieso al veel te lang doorgereden daar. Wat een prachtige vent die Steiner trouwens. Lekker recht voor zn raap

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 10:40
  • Volgens Jack Plooy zou Perez afgelopen weekend al een contract getekend hebben bij Haas, en het 2e stoeltje naar Mazepin maar ja Jack is Jack hé.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 11:40
  • Thuru

    Posts: 342

    Het zal wel bij praten blijven domweg omdat er maar 20 zitjes zijn en ja die zijn gewild.

    • + 0
    • 12 okt 2020 - 12:47

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel