user icon

'Raikkonen wil nieuw contract en in F1 blijven racen'

  • Gepubliceerd op 23 sep 2020 13:00
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Kimi Raikkonen rijdt sinds 2001 in de Formule 1. De Fin begon bij Sauber waarna hij werd weggekocht door McLaren en in zijn tweede jaar naast David Coulthard kwam te rijden voor het Britse team. Vervolgens reed hij voor Ferrari, Lotus, Ferrari en nu voor Alfa Romeo.

Veel kenners in de paddock denken dat dit jaar het achttiende en laatste seizoen van de 40-jarige coureur op de grid zal zijn, aangezien de Alfa Romeo niet competitief is, de motivatie van Raikkonen hierdoor afneemt en junioren zoals Mick Schumacher in de coulissen wachten om zijn plekje over te nemen.

Volgens C More-commentator Niki Juusela is de wereldkampioen van 2007 echter misschien te ervaren en competitief voor Alfa Romeo om hem te laten gaan. Juusela zegt: "De waarheid is dat als je naar de teams met Ferrari-motoren kijkt, Charles Leclerc de duidelijke leider is. Maar na hem is het Raikkonen."

"Als we het hebben over zijn contract, dan is het duidelijk dat beide Haas-coureurs duidelijk zwakker zijn. Antonio Giovinazzi loopt ook achter in de races terwijl het voor Sebastian Vettel een heel ander verhaal is. Van de coureurs die Ferrari-motoren gebruiken, komt Raikkonen duidelijk op de tweede plaats. Het laat zien hoeveel vraag er nog is naar Kimi's rijvaardigheid, hij is de op één na beste Ferrari-coureur. Punt uit."

"Ik denk dat hij nog minstens een jaar in de Formule 1 moet blijven en ik heb gehoord dat hij zelf ook een nieuw contract wil en zodoende in de F1 wil blijven racen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • In het land der blinden is éénoog koning.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 13:13
  • Jaaaaa! Nog een jaar ‘the Iceman’ fantastisch karakter en een goede coureut

    • + 5
    • 23 sep 2020 - 13:15
    • * coureur...

      Handig zo een edit functie... zucht....

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 13:16
    • Ik deel je enthousiasme:)

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 14:38
  • Metzeler

    Posts: 78

    Het zou beter zijn dat er meer competitieve F1 coureurs in het veld rijden dan de "ouderen" die meer voor de fun rijden en geen afscheid kunen nemen van het leuke F1.
    Voorbeeld zou zijn dat Perez ipv Raikkonen zou kunnen rijden.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 13:18
    • walteij

      Posts: 1.433

      Maar als je het artikel goed leest, lees je dus dat Raikkonen op dit moment na Leclerc de meest competitieve coureur is met een Ferrari motor.
      Ik zou dus eerder Grosjean, Magnussen en Giovinazzi afschrijven dan Kimi. Hij rijdt misschien voor de fun, maar hij rijdt verdomt goed voor de fun.

      • + 9
      • 23 sep 2020 - 13:39
    • Waarom zou ik in vredesnaam liever naar Perez kijken dan naar Kimi?! Da's nogal een downgrade..

      • + 5
      • 23 sep 2020 - 14:15
    • Kimi swappen voor Perez en dit dan een verbetering noemen? Die zie ik ook niet helemaal...

      • + 1
      • 23 sep 2020 - 15:25
  • Kimi heeft nog altijd de kwaliteiten om op het hoogste niveau mee te komen en rijdt met zichtbaar plezier rond. Mijn strenge dieet staat geen ijsjes toe, maar anders zou ik een eventuele contractverlenging van de Iceman vieren met een Magnum oid :P

    • + 2
    • 23 sep 2020 - 13:30
    • Als je zo streng op dieet ben weet je dat je af en toe ook mag cheaten😛

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 14:39
    • @RogerZzz

      je kunt gewoon ijs tot je nemen, pak een vodka on the rocks om het te vieren, weinig calorieën...

      • + 1
      • 23 sep 2020 - 14:45
    • @Pete

      Vodka is made from potatoes. Poaatoes are a vegetable. S vodka is a salad. ;-)

      • + 3
      • 23 sep 2020 - 14:51
    • Numnum

      Posts: 2.445

      LOL

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 16:17
  • Als Kimi een voetballer was, dan is hij nog steeds 1 vd spelers waarom ik naar t stadion kom.

    • + 2
    • 23 sep 2020 - 14:11
  • Ikke76

    Posts: 1

    Kimi met Alex bij RB.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 15:01
  • Numnum

    Posts: 2.445

    Kimi blijft mijn held. Dus als ie mag blijven, dan graag.

    • + 1
    • 23 sep 2020 - 16:18
  • onetimer

    Posts: 593

    "Om de fans te please zenden worden alle boardradio gepsprekken van Kimi uitgezonden"
    Zet dat maar in het contract.

    • + 1
    • 23 sep 2020 - 16:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 121
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar