user icon
user icon

'Raikkonen wil nieuw contract en in F1 blijven racen'

  • Gepubliceerd op 23 sep 2020 13:00
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Kimi Raikkonen rijdt sinds 2001 in de Formule 1. De Fin begon bij Sauber waarna hij werd weggekocht door McLaren en in zijn tweede jaar naast David Coulthard kwam te rijden voor het Britse team. Vervolgens reed hij voor Ferrari, Lotus, Ferrari en nu voor Alfa Romeo.

Veel kenners in de paddock denken dat dit jaar het achttiende en laatste seizoen van de 40-jarige coureur op de grid zal zijn, aangezien de Alfa Romeo niet competitief is, de motivatie van Raikkonen hierdoor afneemt en junioren zoals Mick Schumacher in de coulissen wachten om zijn plekje over te nemen.

Volgens C More-commentator Niki Juusela is de wereldkampioen van 2007 echter misschien te ervaren en competitief voor Alfa Romeo om hem te laten gaan. Juusela zegt: "De waarheid is dat als je naar de teams met Ferrari-motoren kijkt, Charles Leclerc de duidelijke leider is. Maar na hem is het Raikkonen."

"Als we het hebben over zijn contract, dan is het duidelijk dat beide Haas-coureurs duidelijk zwakker zijn. Antonio Giovinazzi loopt ook achter in de races terwijl het voor Sebastian Vettel een heel ander verhaal is. Van de coureurs die Ferrari-motoren gebruiken, komt Raikkonen duidelijk op de tweede plaats. Het laat zien hoeveel vraag er nog is naar Kimi's rijvaardigheid, hij is de op één na beste Ferrari-coureur. Punt uit."

"Ik denk dat hij nog minstens een jaar in de Formule 1 moet blijven en ik heb gehoord dat hij zelf ook een nieuw contract wil en zodoende in de F1 wil blijven racen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • In het land der blinden is éénoog koning.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 13:13
  • Jaaaaa! Nog een jaar ‘the Iceman’ fantastisch karakter en een goede coureut

    • + 5
    • 23 sep 2020 - 13:15
    • * coureur...

      Handig zo een edit functie... zucht....

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 13:16
    • Ik deel je enthousiasme:)

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 14:38
  • Metzeler

    Posts: 62

    Het zou beter zijn dat er meer competitieve F1 coureurs in het veld rijden dan de "ouderen" die meer voor de fun rijden en geen afscheid kunen nemen van het leuke F1.
    Voorbeeld zou zijn dat Perez ipv Raikkonen zou kunnen rijden.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 13:18
    • walteij

      Posts: 1.328

      Maar als je het artikel goed leest, lees je dus dat Raikkonen op dit moment na Leclerc de meest competitieve coureur is met een Ferrari motor.
      Ik zou dus eerder Grosjean, Magnussen en Giovinazzi afschrijven dan Kimi. Hij rijdt misschien voor de fun, maar hij rijdt verdomt goed voor de fun.

      • + 9
      • 23 sep 2020 - 13:39
    • Waarom zou ik in vredesnaam liever naar Perez kijken dan naar Kimi?! Da's nogal een downgrade..

      • + 5
      • 23 sep 2020 - 14:15
    • Kimi swappen voor Perez en dit dan een verbetering noemen? Die zie ik ook niet helemaal...

      • + 1
      • 23 sep 2020 - 15:25
  • Kimi heeft nog altijd de kwaliteiten om op het hoogste niveau mee te komen en rijdt met zichtbaar plezier rond. Mijn strenge dieet staat geen ijsjes toe, maar anders zou ik een eventuele contractverlenging van de Iceman vieren met een Magnum oid :P

    • + 2
    • 23 sep 2020 - 13:30
    • Als je zo streng op dieet ben weet je dat je af en toe ook mag cheaten😛

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 14:39
    • @RogerZzz

      je kunt gewoon ijs tot je nemen, pak een vodka on the rocks om het te vieren, weinig calorieën...

      • + 1
      • 23 sep 2020 - 14:45
    • @Pete

      Vodka is made from potatoes. Poaatoes are a vegetable. S vodka is a salad. ;-)

      • + 3
      • 23 sep 2020 - 14:51
    • Numnum

      Posts: 2.068

      LOL

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 16:17
  • Als Kimi een voetballer was, dan is hij nog steeds 1 vd spelers waarom ik naar t stadion kom.

    • + 2
    • 23 sep 2020 - 14:11
  • Ikke76

    Posts: 1

    Kimi met Alex bij RB.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 15:01
  • Numnum

    Posts: 2.068

    Kimi blijft mijn held. Dus als ie mag blijven, dan graag.

    • + 1
    • 23 sep 2020 - 16:18
  • onetimer

    Posts: 584

    "Om de fans te please zenden worden alle boardradio gepsprekken van Kimi uitgezonden"
    Zet dat maar in het contract.

    • + 1
    • 23 sep 2020 - 16:30

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 837
  • Podiums 26
  • Grand Prix 114
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar