user icon
user icon

Ferrari's buiten de top-tien: historisch slechte prestatie

  • Gepubliceerd op 05 sep 2020 16:18
  • comments 12
  • Door: Arjan Hoefakker

De beide Ferrari's scoorden historisch slecht tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Italië, door buiten de top-tien te rijden. Dat is sinds 1984 niet meer voorgekomen op Monza. Charles Leclerc kwam niet verder dan de dertiende startplaats, Vettel start als zeventiende. 

Charles Leclerc zegt: "We waren er al bang voor. We wisten dat Spa en Monza moeilijk zou worden voor ons, het zijn de moeilijkste circuits voor ons. Het voelt niet goed als je een rond rijdt en je staat op P13. Ik probeer mijn werk goed te doen en het maximale eruit te halen. Dit is de realiteit voor ons, hopelijk gaat het in Mugello beter dan hier. Hopelijk zien we vanaf volgende week licht aan het einde van de tunnel." 

Vettel gaf aan teleur gesteld te zijn, zie ook ons kwalificatieverslag. De Duitse coureur heeft in een toch al zo teleurstellend seizoen weer een dieptepunt beleefd. De viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 bleef in de kwalificatie voor de Grote Prijs van Italië al in de eerste sessie steken. Vettel begint de 'thuisrace' van zijn team Ferrari vanaf de zeventiende plek.

"Wat een zooitje", mopperde Vettel over de boordradio. Hij gooide in de garage boos een onderdeel van het systeem waarmee zijn riemen vastzitten op de grond. De 33-jarige Duitser, bezig aan zijn laatste seizoen in dienst van Ferrari, kwam 0,047 seconde te kort om het tweede deel van de kwalificatie op Monza te halen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • bagger

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 16:34
  • mario

    Posts: 6.726

    Ze mogen blij zijn bij Ferrari dat er nu geen Tifosi op het circuit zijn ;)

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 16:48
    • De Tifosi zijn momenteel met een kwaaie kop hun was aan het doen, en zullen met een paar duizend man op Mugello wel met witte zakdoekjes gaan zwaaien.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 17:04
    • mario

      Posts: 6.726

      Die kans is vrij groot ja....

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 20:17
  • sailor

    Posts: 9.912

    Zat er natuurlijk wel aan te komen , gek genoeg mag wel iedereen blijven daar bij Ferrari

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 17:33
  • Snork

    Posts: 8.554

    Dat “ zootje” werd mede veroorzaakt door Ferrari. Met z’n allen de box uitrijden om maar een tow te kunnen pakken. Met idiote situaties als gevolg. Leek wel een race! Ze wisten dat het een gekkenhuis zou worden, rij dan eerder of later weg met elkaar. Eerste run Leclerc tow op Vettel, tweede run vice versa. Maar nee, lekker met z’n allen tegelijk. Dan weet je dat dit kan gebeuren.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 18:11
  • chassis

    Posts: 357

    Tja, iedereen riep dat het een schande is dat ze er met een deal met de FIA vanaf zijn gekomen en ze hadden uit de uitslag van 2019 geschrapt moeten worden. Als ik dit zo zie weet ik niet of Ferrari wel zo goed uit die deal is gekomen. Dit is wel heel bedroevend.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 18:43
  • In ander Ferrari-nieuws: Mick heeft op grandioze wijze de F2 Feature Race gewonnen, vanaf de 7e (!!) startplaats! Schwartzman kent tot dusver een beroerd weekend en finishte als 9e, na als 12e te zijn gestart.

    Honda-junior Tsunoda kwam slecht van zijn plaats af en moest daarom vanaf een veelbelovende tweede startplek p2 genoegen nemen met een vierde plaats.

    • + 1
    • 5 sep 2020 - 19:10
    • snailer

      Posts: 3.775

      Eigenlijk bevestigt dit wat ik in de 2 en een halve race heb gezien. Het niveau is erg laag en wisselvallig.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 20:38
    • Valt heel erg mee. De top 3-posities in het kampioenschap worden momenteel bezet door Ferrari-coureurs, Tsunoda staat uit mijn hoofd momenteel vierde, dus het talent zit op de juiste plek.

      Schumacher wist met een bliksemstart naar P2 te schieten en de polesitter Illot te passeren vw een dramatische pitstop van laatstgenoemde.

      Schumi jr lijkt gewoon even tijd nodig te hebben om op stoom te komen. Het zou m.i. waanzinnig zijn als hij de titel weet te pakken! :-)

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 20:48
    • Oh man wat heerlijk! Beetje sentiment oke, maar dat mag toch? Ik zie ‘m de titel winnen dit jaar. In racepace vind ik het een zeer goede coureur. De kwalificatie is altijd zijn achilleshiel geweest en maakt het toch vaak in de race waar. Met 10 race winnaars is het veld denk ik juist erg sterk. En Ferrari heeft toptalenten in het programma zitten. Dat is zeker!

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 22:18
    • Genieten! Volg de beste man al sinds de Italiaanse en Duitse F4 en je ziet een trend. Wereldtalent? Nee zeker niet. Een ontzettend kalme jongen die vooral in de races zelf een uitstekend inzicht lijkt te hebben. Over een ronde is het geen wonder, dat was zijn vader ook niet. Erg consistent, ook vorig jaar met de middelen die hij had. Want ook F2 is niet perse 100% hetzelfde materiaal, althans niet hoe men er mee om gaat.

      Ik hoop van ganser harte dat Mick blijft doen wat hij doet. Dan zie ik hem F2 kampioen worden en samen met Schwartzman die in de F3 in zowel 2018 en 2019 echt mooie dingen liet zien de F1 binnen koersen. Illot, Tsunoda, Armstrong zijn ook talenten. Het zit wel snor met de junior Ferrari piloten en in algemene zin de toekomst van het talent.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 23:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 112
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar