user icon

Max Verstappen is realistisch: hoopt op zijn eerste podium op Monza

  • Gepubliceerd op 03 sep 2020 17:20
  • comments 24
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen hoopt dit weekend tijdens de Grand Prix van Italië op het snelle circuit van Monza het podium te kunnen bereiken. 

Dat schrijft de website van de Nederlander. Max Verstappen vertelt: "Het is lastig in te schatten, omdat Monza normaal gesproken niet ons beste circuit is met alle lange rechte stukken. Maar vorig jaar waren we toch behoorlijk snel in de vrije trainingen, voordat we een penalty verkozen (voor een motorwissel, red.), dus laten we hopen dat het dit jaar weer hetzelfde zal zijn. Spa was mijn zesde podium op rij, dus hopelijk kunnen we deze reeks voortzetten en kunnen we snel strijden voor de eerste positie in plaats van de tweede en derde, maar dat is hier misschien niet het geval. Natuurlijk blijven we pushen en geven we niet op, maar we moeten realistisch zijn omdat Mercedes nog steeds de favoriet is"

Verstappen wil niet teveel kwijt over een eventueel voordeel door ban op de 'party-modus'

Dit weekend wordt het verbod op kwalificatiemodus van kracht, waarvan wordt gedacht dat het in het voordeel zou kunnen zijn van Red Bull RacingHonda was minder ver in het ontwikkelen van een 'party-modus' voor de kwalificaties dan concurrenten als Mercedes en Renault. Verstappen: “Ik ga het niet teveel hebben over de kwalificatiemodus van de power unit, omdat we echt niet weten hoe dit ons en andere teams zal beïnvloeden. Ik hoop dat het alles een beetje dichter bij elkaar zal brengen, maar het heeft geen zin om te gissen.”

Hoe gevaarlijk is het gele gevaar? 

Renault was snel op Spa-Francorchamps en geeft aan dat het verslaan van in ieder geval één Red Bull smaakte naar meer. Verstappen houdt het gele gevaar in de gaten.  “Ik denk dat waar er veel lange rechte stukken zijn, Renault lijkt een redelijk goede balans op de auto te hebben. Ook hebben zij een goede afweging tussen topsnelheid en bochtenwerk, maar we zullen zien. Over het algemeen denk ik niet dat ze een grote bedreiging vormen. Misschien zullen ze op Monza weer dichtbij zitten, maar we zullen zien als we de baan op gaan.”

Home of the brave: snelheidstempel Monza is iets om naar uit te kijken

Langzame bochten, daar lijkt de Limburger het niet op te hebben. Dat gaf hij ook voorafgaand aan de vorige race in België aan. Max Verstappen heeft zin in Monza: “Monza is supersnel, waardoor het erg leuk is om hier te rijden, maar het kan ook een uitdaging voor ons zijn. Snelle bochten zijn altijd enerverend en vooral de laatste bocht, Parabolica, is gaaf. Monza is een enorm historisch circuit, waar ik altijd naar uitkijk. Helaas zijn er dit jaar geen fans, maar we zullen toch proberen er een spannende race van te maken!”

De Mercedessen lijken nog te snel te zijn en daarnaast is Monza traditiegetrouw niet de baan waar Red Bull het allerbeste zou moeten kunnen scoren. Tijdens de persconferentie voorafgaand aan de Grand Prix zegt Verstappen: 

"Momenteel zijn wij domweg nog te traag (om Mercedes te kunnen verslaan, red.) Met de huidige vorm van Red Bull winnen wij alleen races met geluk." 

Wij wensen Verstappen, net als alle andere coureurs, veel geluk toe voor dit weekend. Hieronder kunt u de persconferentie zien van Verstappen en Albon, voorafgaand aan de Italiaanse Grand Prix in Monza. 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 12.632

    Meestal moest hij van achteren starten op Monza vanwege een gridstraf. Die zal hij nu niet hebben, dus wie weet...

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 17:24
    • Ja en vaak ook nog een speciale achtervleugel die erg plat was

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 17:50
  • Mette

    Posts: 553

    Ja, dat is wel breaking news. Elke race kan je toch verwachten dat hij minimaal in de top 3 terecht komt tenzij hij uitvalt of dat Albon opeens het licht heeft gezien

    • + 1
    • 3 sep 2020 - 17:32
    • Naja misschien dat Honda te conservatief is met de enkele stand motor ivm partymode verbod en Renault heel agressief te werk gaat waardoor Riccardo er eentje snoept...

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 20:42
  • sailor

    Posts: 10.414

    Dat moet eigenlijk ook wel kunnen , Ferrari doet voorlopig niet mee voor het podium , dan heb alleen nog die Renault , maar ik geloof niet dat zij dat kunstje nog een keer kunnen flikken.
    Zal wel weer 1 Ham , 2 Bot en 3 Max

    • + 3
    • 3 sep 2020 - 17:34
  • Zal je zien: wint hij hem ineens. Voor de niet Mercedes/Hamilton fans zal het een zege zijn als die elkaar er een keertje gewoon afkegelen. Alleen dan kan je winnen en krijg je een leuk gevecht voor het podium. Dat eerste bochtje is altijd wel even kiele kiele dus je weet maar nooit.

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 17:44
    • Mette

      Posts: 553

      Mooiste zou zijn als de beide MB en Max erafgekegeld worden. Dan krijg je pas echt een race. Zonder 2 MBs rijd Max op zijn sloffen naar het einde blijft het nog een saaie race tenzij je Max fan bent.

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 18:36
    • Welnee, Max gaat het lastig zat krijgen hier. Maar goed ook dat lijkt me wel een keer leuk dan. Een alles of niets gevecht voor de overwinning.

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 18:42
    • Mette

      Posts: 553

      Met wie zou hij het lastig krijgen als de MB'ers afliggen. Niemand komt ook maar in de buurt van de MB en RBś.

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 19:10
    • walteij

      Posts: 1.463

      Dat geeft Max zelf al aan, namelijk met de Renaults.
      Die waren op Spa ook het snelst in de snelle sectoren. Monza is bijna 1 gehele snelle sector op de 2 chicanes na.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 08:04
  • Ron Kanon

    Posts: 351

    Ik weet dat het heel gevoelig ligt, maar lees de tekst nog even een keer na..

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 17:53
    • Zorg dan in ieder geval dat de vet gedrukte tussenkoppen correct zijn

      • + 1
      • 3 sep 2020 - 18:03
    • iK zeik niet veel hoor maar zelfs hier viel het me op

      ´Verstappen wil over een eventueel voordeel na de ban op de 'party-modus'
      ´Hoe gevaarlijks is het gele gevaar?´

      Ik ben geen taalwonder hoor laat dat duidelijk zijn. Maar dit zijn wel erg grote foutjes.

      • + 1
      • 3 sep 2020 - 18:08
    • Ron Kanon

      Posts: 351

      Het is al gecorrigeerd. Top!

      • + 1
      • 3 sep 2020 - 18:20
    • Tipje:Doe ook eens een keer wat aan die kalender en de tussenstanden. Geen kritiek hoor gewoon een tipje. Zo moeilijk kan dat niet zijn toch?

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 18:40
    • Ja, super geregeld guys ?

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 18:41
  • Bottas geïrriteerd beide Merc op eerste startrij, eerste bocht met gevolgen.. Moet dus kunnen op het podium...

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 19:12
  • Als er niks vreemds gebeurt moet Max dit seizoen elke race op het podium kunnen finishen..

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 19:13
    • Kan al niet meer. en ja dat zit me wel een beetje dwars, Die eerste race. Het was echt mogelijk.

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 19:26
    • Audi

      Posts: 340

      Jawel max kan dit seizoen (resterende races) allemaal op het podium komen. Je hebt Mercedea als beste team en daarna RBR. Merc 2 coureurs (1, 2) en dan Max..

      Wie moet anders de 3e treden beklimmen?

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 22:01
  • Stri

    Posts: 2.384

    Ik hoop eigenlijk dag Ricciardo een podium pakt en zijn teambaas een afgrijselijke tattoo laat zetten. De andere plekken maakt me dan niets uit.

    Ik vind het namelijk bizar hoe ze bij Renault met hun coureurs omgaan. Hülkenberg werd volgens mij een beetje lullig aan de kant gezet en Ricciardo werd met veel bombarie binnengehaald om vervolgens gewoon weg te laten gaan omdat je Alonso krijgt.

    Ik denk dat ze daar nog gigantisch spijt van gaan krijgen. Ik weer namelijk niet of Alonso nog beter is dan Ricciardo. Ricciardo is echt een zeer goede coureur. Is ruim beter dan Ocon, een Ocon waar Perez het gewoon moeilijk mee had. Ricciardo zat ook altijd kort op Max en stond er soms voor. McLaren gaat er blij mee zijn.

    • + 0
    • 4 sep 2020 - 08:05
    • Trelas

      Posts: 719

      Ik denk niet dat ze Ricciardo "gewoon weg laten gaan". Dit is volgens mij de keuze van Ricciardo zelf geweest, omdat de toekomst er bij Renault toch minder rooskleurig was dan ze hem voorgespiegeld hadden... En omdát RIC weg gaat, hebben ze Alonso gehaald.

      • + 0
      • 4 sep 2020 - 09:46

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar