user icon

Vettel maant Ferrari tot kalmte:"We moeten sterk zijn, hard werken en hopen op een wonder"

  • Gepubliceerd op 30 aug 2020 19:04
  • comments 24
  • Door: Arjan Hoefakker

Sebatian Vettel zal niet vaak zo'n moeilijk weekend hebben beleefd dan de Grand Prix van afgelopen weekend in Spa-Francorchamps. 

Ferrari mist topsnelheid en is ook niet zo opgewassen tegen de kleinere klanten-teams in de achterhoede. 

Oplossing nog niet in zicht 

Sebastian Vettel finishte op een beschamende 13e plaats. Zijn teamgenoot Charles Leclerc arriveerde als 14e in de Belgische Ardennen. Sebastian Vettel vertelt tegen het Italiaanse Sky:  

"Spa is natuurlijk een circuit waar veel vermogen nodig is, en dat vermogen hebben wij niet meer. We waren trager dan Haas en Sauber als je het vergelijkt met de snelheid die zij in voorgaande races deden. Er is waarschijnlijk iets niet helemaal in de haak, maar wat blijft een raadsel Wisten we het maar, dan zouden we het kunnen oplossen."

Het klinkt weinig hoopgevend met het oog op de volgende races. Zo staat de Grand Prix van Italië gepland op het circuit van Monza: de tempel of speed. Het valt nog maar te bezien of dat een feestje zal kunnen zijn voor Ferrari en hun Tifosi. 

Zoals ook in Spa, draait het in Monza om puur motorvermogen en kracht. En normaal gepsproken draait het daar ook vooral om Ferrari en hun werldberoemde Tifosi. Het kan wel eens een bittere Grand Prix worden, gezien de vorm van het team in Spa.  

Vettel zegt: "Spa is natuurlijk een specifieke baan, maar we moeten wel echt flink aan de bak om te begrijpen wat we hiervan moeten leren. Het is van belang dat we sterk en rustig blijven met elkaar"  

Het zal pijn doen voor Ferrari om met deze auto deel te nemen aan de thuisrace in Monza.]

Wonderen kan het team ook niet verrichten, vertelt Vettel.

 "We moeten ook realistisch blijven en wij kunnen met het huidige materiaal dan ook geen wonderen verrichten. Volgens Vettel is het zaak dat het beschamende weekend in België uiteidelijk leidt tot verbetering. De Duitser roept het team op om vooral kwalm en rustig te bijven. 

Vettel: "We moeten vooral niet gefrustreerd raken, want dat brengt ons helemaal niets. We moeten helder blijven nadenken. 

Monza blijft speciaal voor Sebastian Vettel

Wanneer Vettel wordt gevraagd naar positieve herinneringen aan Monza, ontdooit hij volledig en verschijnt er een glimlach op zijn gezicht." De mooiste herinnering aan Monza was 12 jaar geleden."

Toen stuntte de toen nog jonge Duitser door de race te winnen met een Toro Rosso. Het betekende Vettels grote doorbraak.

"Inderdaad, ik moet naar mijn verleden kijken voor de mooie herinnering, dat was op Monza en dat betekent ook veel voor het team."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.290

    Zo zeg wat een oude foto , nog net geen zwart-wit foto

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 19:57
    • Snork

      Posts: 10.788

      Even artikel lezen. Foto was toen hij 12 jaar geleden Monza won in een Toro Rosso.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 20:37
    • sailor

      Posts: 10.290

      Klopt helemaal

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 20:46
    • Snork

      Posts: 10.788

      Maar dan veranderen ze de foto weer.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 12:38
  • chassis

    Posts: 380

    Ferrari en rustig blijven... Ik vind het trouwens echt helemaal niets dat Ferrari vooraan niet meer meedoet. Zonde.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 20:11
    • Tsja...dat hebben ze zelf gedaan.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 10:59
  • Waarom voelt dit aan als ‘schadenfreude’ van Vettel ?

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 20:16
    • chassis

      Posts: 380

      Een wiedergutmachungsschnitzel zou meer resultaat brengen.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 20:23
  • Wat hebben die rode vorig jaar de zaak lopen flessen zeg. Wat een afgang nu het volgend seizoen. Ben razend benieuwd naar de waarheid die ongetwijfeld ooit aan het licht komt wat er halverwege seizoen 2019 is gebeurd bij Ferrari.

    • + 4
    • 30 aug 2020 - 20:26
  • Snork

    Posts: 10.788

    Mijn god, wat een afgeraffeld verhaal. Barstensvol fouten. Effe checken en dan pas plaatsen. Van geen niveau.....

    • + 6
    • 30 aug 2020 - 20:38
    • Joeppp

      Posts: 4.254

      Het valt bij deze redacteur inderdaad op dat in elk artikel fouten zitten. En niet zo'n klein beetje ook.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 20:42
    • NicoS

      Posts: 12.526

      Volgens mij is daar vorige week een hele discussie over geweest......laat aub rusten, voegt werkelijk helemaal niets toe....

      • + 4
      • 30 aug 2020 - 20:47
    • @All:

      Een tip: ga naar de originele bron en kom hier om erover te praten. Dit is bijv gewoon een tv-interview dat Vettel heeft gegeven. Staat op Scud Fans. Dat doe ik ook.


      Dat is ook veel zuiverder. Hier zegt Vettel bijvoorbeeld dat de problemen die Ferrari vandaag ervoer, niet enkel zijn terug te voeren op het verloren vermogen.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 21:39
    • Ik snap de ergernis van de lezers en ik heb begrepen dat de schrijvers zich erg ondergewaardeerd voelen door commentaren als die van @Snork, dus dit is voor mij een werkbaar compromis.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 21:45
    • Stri

      Posts: 2.362

      Dit kun je geen schrijven noemen, dit is copy paste werk.

      Dat mag overigens gewoon, ik haal mijn nieuws ook op een andere plek en kijk hier naar de reacties. Maar met journalistiek heeft dit niks te maken.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 22:22
    • sailor

      Posts: 10.290

      Elkaar aanvallen om schrijffouten vind ik totaal onnodig.
      Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal even goed ,alsof je door schrijffouten van de ander ineens niet meer weet waar het over gaat.
      Ik ben er ook niet heel goed in , boeit dat verder dan? Is er hier een wedstrijdje gaande dan , wie het beste de Nederlandse taal beheerst?

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 22:35
    • @sailor tuurlijk hoeft niet iedereen perfect het Nederlands te beheersen, maar als redacteur zijnde mag je toch verwachten dat je spelling on point is. Haal het op z'n minst een keer door de spellingschecker. Dat is toch een van de competenties die je verwacht van iemand die nieuwsartikelen plaatst? Daarnaast zijn het ook gewoon doorgaans slordigheidsfouten.

      Positieve kritiek: ik vind wel dat Arjan een verfrissende schrijfstijl heeft dat prettig wegleest.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 22:59
    • LimboF1

      Posts: 4.772

      Er zitten wat schrijffouten in en wat dan nog!! We begrijpen wat er staat, dus stop een met dat gezeik over schrijffouten.
      Het is een site die over de F1 gaat en waar men over de F1 kan discussiëren, het is geen site over de Nederlandse taal.
      Ga bij een boekenclubje of iets dergelijks als je het over schrijffouten wil hebben.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 09:24
    • sailor

      Posts: 10.290

      Het is maar een f1 site , het niet het 8 uur journaal ofzo , daar mag je van verwachten dat er geen fouten worden gemaakt.
      Velen vertoeven hier vele jaren , en dat ook helemaal gratis , de redactie doet iedere dag hun best om ons van dagelijks f1 nieuws te voorzien , we kunnen er ook nog eens op reageren , wat wil je nog meer.
      Nee, ik vind dat de mensen achter deze site het heel goed doen , petje af voor die gasten , dat mag absoluut gezegd worden.
      Soms lees ik wel eens f1 nieuws op andere site's , maar ik vind deze site veruit de beste

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 10:51
    • Snork

      Posts: 10.788

      Limbo, ieder zijn mening. Een foutje is tot daar aan toe. Maar hoe het gisteren geplaast werd, was echt beroerd.
      Dat de schrijfers zich ondergewaardeerd voelen is heel simpel te voorkomen. Laat iemand anders het artikel nalezen en plaatsen. Zo heb ik dat bij mijn werk geregeld voor posts op internet en LinkedIn.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 12:43
  • RBH2019

    Posts: 2.855

    Toro Rosso mensen, niet Torro. Tering zeg... Wat een niveau-tje hier.

    • + 2
    • 30 aug 2020 - 20:53
  • Ik snap de paniek niet zo, volgens Bino kregen ze dit weekend de bandjes niet aan de praat en spreken ze op Monza gewoon weer dezelfde taal.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 21:05
  • Iigt Lourdes daar niet dichtbij?

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 03:17
    • nope, afstand Monza - Lourdes is nog een slordige 1000km, maar goed idee voor de Ferrari trucks om op weg naar Monza even een tussenstop te maken in Lourdes om de Ferrari's een uitgebreide wasbeurt te geven in dat bronwater, onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet!

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 08:12

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit