user icon
user icon

Max Verstappen: "Ik hoop dat er morgen wat regen valt"

  • Gepubliceerd op 29 aug 2020 16:14
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen start morgen vanaf de derde positie aan de Grand Prix van België. De Nederlander reed een prima kwalificatie en deed wat van hem wordt verwacht. De derde plaats leek het maximaal haalbare, maar achteraf bleek hij te snel zijn energie te hebben verbruikt waardoor hij vlak achter Bottas kwalificeerde en niet ervoor.

De 22-jarige Limburger baalde en liet dat duidelijk horen over de boordradio aan Red Bull. Verstappen was toch tevreden, zo gaf hij na afloop aan in het gesprek met Paul di Resta. Max Verstappen: "Over het algemeen is het tot nu toe een positief weekend voor ons. We kwamen hier naar Spa-Francorchamps in de wetenschap dat het lastig zou worden. Om op de derde plaats te starten, vlak achter Valtteri Bottas, over het algemeen kan ik er tevreden mee zijn."

"Het rondje was op zich goed. Ik was wel te vroeg door mijn energie heen, maar het wordt over het hele rondje aan de motor gegeven dus uiteindelijk maakt dat niet heel veel uit denk ik. Ik ben tevreden over vandaag."

Regen tijdens de race

De Nederlander hoopt tijdens de race dat er wat regen valt en daarmee wisselende momenten. Verstappen: "Er zijn morgen veel mogelijkheden. Als je naar de rondetijden kijkt en het verschil naar Lewis Hamilton denk ik niet dat we om de winst kunnen vechten met hem. Je weet echter nooit hoe het hier loopt, vooral met het weer, dat maakt het moeilijker voor iedereen als er wat regen valt. En het geeft ook wat meer plezier en sensatie, vooral op dit circuit!"

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 8.463

    Een mix van nat en droog zou mooi zijn.

    • + 0
    • 29 aug 2020 - 16:29
    • F1FAN76

      Posts: 473

      Ja, net zo als de Duitse gp van vorig jaar :)

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 16:31
    • Hopelijk krijgen we daardoor een mooie climax.

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 16:31
    • wibi

      Posts: 4.346

      Volgens mijn inlichtingen zou het morgen rond 12 uur gaan regenen...dus starten op intermediates lijkt me haast zeker...

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 17:17
    • Edward M

      Posts: 950

      Max moet eert maar door bocht1 komen hij start aan de binnen kant .

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 18:11
    • wibi

      Posts: 4.346

      Voorspelling van het wee klopte ook al niet...is gelukkig niet van mij...al de rest van de voorspelling nu maar wel klopt!

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 13:07
  • Veel mogelijkheden?

    Ik zie ze niet

    • + 0
    • 29 aug 2020 - 16:36
    • vanuit een weiland is het moeilijk tv kijken

      • + 6
      • 29 aug 2020 - 17:10
    • Je moet een beter resultaat van Max (dan verwacht) nooit vooraf op je ponniebuik schrijven.

      • + 5
      • 29 aug 2020 - 17:15
  • tlbuis

    Posts: 97

    Kans is klein. al is het altijd moeilijk voorspellen in Spa. wol zegt 2.3 mm 65% kans

    • + 0
    • 29 aug 2020 - 17:07
    • tlbuis

      Posts: 97

      wel in de middag

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 17:08
    • WeatherPro zegt 65% kans op 0,8mm tussen 14.00 en 17.00. Maar gewoon afwachten.

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 17:13
    • Di Stefano

      Posts: 67

      Er valt niks dus

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 17:18
    • Niks te halen...?

      • + 0
      • 29 aug 2020 - 17:32
    • ringo

      Posts: 3.220

      beetje miezer , :)

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 01:20
  • Zou het niet fijn zijn indien Mad Max, Albon publiekelijk bedankt had voor de tow die hij heeft gegeven? Want vraag mij af waar hij zonder die toewas geëindigd.

    • + 0
    • 29 aug 2020 - 20:38
    • Max heeft zijn openlijke steun voor Albon afgelopen Donderdag al uitgesproken, je moet de bull niet overdriven hé!

      • + 2
      • 29 aug 2020 - 21:28
    • flyineddy

      Posts: 275

      @objectief321
      Zonder die tow was Verstappen als 4e geëindigd in de kwalificatie. Dat was van de tijd van zijn eerste ronde in Q3 toen hij Albon een tow gaf.

      Ik had verwacht dat zo'n objectief iemand als jij dat wel zou hebben gezien.

      Eddy.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 03:50
  • Ik heb het niet horen zeggen , ‘ik hoop dat er regen valt’ Alleen ‘Het wordt er het wel leuker door ‘ Met deze RB wilde hij gister nog liever in volledig droog rijden ...

    • + 0
    • 29 aug 2020 - 21:51

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar