user icon
user icon

Overwinning Max Verstappen onverwacht: "Ik zag dit niet aankomen"

  • Gepubliceerd op 09 aug 2020 16:49
  • comments 33
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen is dolblij na zijn onvoorziene overwinning tijdens de F1 70th Anniversary Grand Prix op Silverstone. Als hij zijn auto uitstapt vliegt hij zijn monteurs uitbundig in de armen, even daarvoor had hij het gehele team bedankt tijdens de uitloopronde. 

Vlak na de race vertelt de bijzonder snelle Limburger: "Ik zag dit niet aankomen. Na de eerste stint leek het erop dat we heel goed waren op de banden, maar we wisten nog niet hoe goed Mercedes het zou doen op de harde banden. We hadden veel snelheid in de auto zitten en ik had eigenlijk helemaal geen issues met de banden. We bleven pushen en het is een ongeloofelijk resultaat. Het is een geweldige dag, we hadden de juiste strategie en alles pakte geweldig uit."

Halverwege kreeg Verstappen de vraag om geen druk te zetten op de Mercedessen, maar dat deed hij juist wel. "We hadden tot nu toe nog geen kans om echt de druk op hen te zetten, dus dat deed ik nu wel. En toen moesten ze naar de pits, toen kon ik mijn voorsprong uitbreiden en dus dat pakte goed uit," vertelde Verstappen tegen Martin Brundle. 

 Volgende week tijdens de Grand Prix van Spanje heeft Verstappen een nieuwe kans om de Mercedsessen wederom te verslaan, maar of zijn RedBull nu ook echt een Mercedes-verslinder is, dat durft Verstappen nog niet te zeggen. 

"Onze auto lijkt goed overweg te kunnen gaan met zachte banden, maar we zullen het in Barcelona wel zien. Voor nu genieten we eerst maar van deze overwinning vandaag!"

GB Silverstone - 09 augustus 2020

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Ik trek er nog ééntje open, hydration is key!

    • + 3
    • 9 aug 2020 - 17:04
    • je weet dat bier niet hydrate :) het neemt juist 60% weg :)

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 17:06
    • ScrappyD2o

      Posts: 24

      @Kingarthur Daarom trek je er nog eentje open na de vorige, om weer te hydrateren. ;)

      • + 1
      • 9 aug 2020 - 17:09
    • Snork

      Posts: 8.477

      Hydrateren kan je leren. 😉

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 17:11
    • wibi

      Posts: 4.347

      Bier is gewoon water...denk dat alcoholvrij bier wel goede hydratie geeft..alcohol echter niet

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 17:24
    • Opperhoofd

      Posts: 6

      Alcoholvrij (wit) bier is na een flinke inspanning met veel vochtverlies beter dan water.

      • + 2
      • 9 aug 2020 - 19:21
    • Supersoft

      Posts: 919

      Ik ga ook even kijken of mijn koelkast het nog doet!!

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 20:11
    • Gewoon pure klasse dat ie het verzoek van het team om het rustiger aan te doen resoluut en zonder enige twijfel naast zich neerlegt. Wat cruisen? Kraken die Benzen. 🤛🏻🤛🏻🤛🏻🤛🏻

      • + 1
      • 9 aug 2020 - 21:39
    • wibi

      Posts: 4.347

      Dat klopt dat het bier goed voor je is..na het lopen van een marathon is een flesje bier ronduit goed en kan ik iedereen aanbevelen!.....wel eerst een marathon lopen!

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 07:37
  • F1FAN76

    Posts: 473

    Geweldig!!! Volgende week maar eens overdoen:)

    • + 1
    • 9 aug 2020 - 17:06
    • wibi

      Posts: 4.347

      Ik wel en volgende week? het zou zomaar kunnen!

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 17:07
    • Supersoft

      Posts: 919

      Grote kans in warm Barcelona.

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 20:12
    • Dit zijn nou van die races dat Max een sterke 2e rijder in het team nodig heeft om kort achter hem te kunnen volgen, zoals RIC wel altijd in de buurt zat.. dan pak je in zo'n race gewoon een 1-2 en haal je extra punten weg bij de concurrentie. Helaas is dat wat Max mist om een betere kans te maken om WK te worden.

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 21:07
  • Met alle problemen om überhaupt een F1-seizoen te krijgen... zijn we toch wel verwend. Het seizoen is lekker onvoorspelbaar tot nu toe.

    • + 2
    • 9 aug 2020 - 17:08
  • Ik ook niet....des te meer het zoet der overwinning.

    • + 0
    • 9 aug 2020 - 17:14
  • rafael

    Posts: 2.094

    JAMMER geen SC
    Laatste keer zonder SC in silverstonne was 2011..

    • + 0
    • 9 aug 2020 - 17:19
  • ik ook niet, toch heb ik gisteren na FP3 een eurootje op je ingezet. Dat is nu een gratis krat bier geworden. Bedankt!

    • + 2
    • 9 aug 2020 - 17:21
  • Supa

    Posts: 1.603

    Verdiend.

    • + 0
    • 9 aug 2020 - 17:23
  • NicoS

    Posts: 11.542

    Bedankt Max, ik kon mij geen leuker verjaardagscadeau wensen....;)
    Had al een voorgevoel dat het nog wel een leuke race kon worden.

    • + 3
    • 9 aug 2020 - 17:38
    • Gefeliciteerd met Max Nicos! ;)

      • + 1
      • 9 aug 2020 - 17:43
    • Nog gefeliciteerd!

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 18:43
    • WC MAX

      Posts: 2.332

      Congrats Nico.
      Ben je volgende week toevallig weer jarig...?

      • + 1
      • 9 aug 2020 - 18:51
    • NicoS

      Posts: 11.542

      Dank jongens....

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 21:23
    • flyineddy

      Posts: 275

      Gefeliciteerd NicoS!
      Jij mag vaker op racedag jarig zijn! :D

      Eddy.

      • + 0
      • 9 aug 2020 - 21:32
  • Schumi86

    Posts: 92

    Ongelooflijk,goed gereden Max en mooi voor Honda power of dreams.

    • + 0
    • 9 aug 2020 - 17:53
  • Karlos

    Posts: 17

    Heerlijk, als ze onverwacht zijn zijn ze nog mooier. En wat is die Hamilton toch een jankbal zeg, tijdens de race gelijk insinueren dat RBR een lagere bandenspanning heeft. Hij mag wat mij betreft met zijn BLM opzouten uit de F1.

    Het is een goede coureur, maar wordt door Mercedes gewoon de beste gemaakt, terwijl een Bottas die gewoon matig is, ook geregeld hem het leven zuur kan maken.

    Zet Max in de MB naast Hamilton, en na 3 races jankt die dat ze iets met zijn wagen doen, net als bij Rosberg destijds.

    Zelden zo een slechte verliezer gezien die zich gelukkig mag prijzen met de oppermachtige MB. Anders was hij een niet veel betere dan gemiddelde coureur geweest.

    Regen rijden kan die als de beste en vooraan. Maar zodra die in verkeer moet inhalen is gewoon matig.

    Ik ben helemaal klaar die die diva en zijn fake gedrag!

    Dus heerlijk dat Max vandaag als enige weer het verschil kan maken met een mindere auto. Ik verwacht helaas niet veel meer overwinningen dit seizoen voor Max, tenzij het zo warm blijft, dat kunnen ze nog wat die Red bulls.

    • + 10
    • 9 aug 2020 - 18:04
    • Waarom nu weer zo negatief doen........... en wat je over Lewis zegt is nog niet eens waar ook .....geniet gewoon van de overwinning zou ik zeggen.

      • + 6
      • 9 aug 2020 - 18:17
    • wibi

      Posts: 4.347

      Alhoewel ik een hekel heb aan alle namen met Carlos erin (gelukkig heeft deze Karlos een k) heeft hij gewoon gelijk!+!

      • + 5
      • 9 aug 2020 - 18:32
    • @ wibi ; ik ben geen fan van Lewis en dus ga ik me er niet druk om maken, maar Karlos post hier veel onzin. Lewis is gewoon een absolute topper.

      • + 2
      • 9 aug 2020 - 18:45
  • Hij mag het dan zelf niet verwacht hebben, ik als Ferrarifan vind dit een hele mooie, snaarstrakke overwinning van Max Verstappen. Zowel hij als team foutloos en goed. Gefeliciteerd Max fans!
    En uiteraard ben ik blij met de 4e plaats van Charles Leclerc. Hij slaagt er weer in het dwalende Ferrari enigszins met het hoofd boven water te houden.

    • + 2
    • 9 aug 2020 - 18:15
    • WC MAX

      Posts: 2.332

      Charles Maximaliseert hier gewoon. Volwassen gereden. Jammer wat er momenteel met Vettel gebeurd, dit gun ik hem niet.

      • + 2
      • 9 aug 2020 - 18:55
  • Klus

    Posts: 961

    Overwinning Max Verstappen onverwacht: "Ik zag dit niet aankomen"

    Dit is geen quote van Royalere geloof ik.

    • + 0
    • 10 aug 2020 - 01:17

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar