user icon
user icon

Officieel: Racing Point bevestigt Nico Hulkenberg

  • Gepubliceerd op 31 jul 2020 11:57
  • comments 46
  • By: Rob Veenstra

Er gebeurde veel in enkele uren maar Racing Point heeft nu officieel bevestigd dat Nico Hulkenberg de vervanger zal zijn van Sergio Perez. De Mexicaan testte positief op het coronavirus en mag daardoor niet rijden omdat hij in isolatie zit. Ook volgende week zal Perez niet kunnen rijden en dus zal de Hulk ook volgende week racen.

De coronatest van deze ochtend van Hulkenberg was negatief en dus zit hij op dit moment al in de RP20 van Racing Point. In de verklaring die Racing Point gaf, zei het team hem te hebben gekozen vanwege zijn ervaring en kennis binnen het team. "In een poging om verstoring te minimaliseren en de best mogelijke kans te bieden om voort te bouwen op de sterke start van de campagne voor 2020, zal Nico's bekendheid met het team van onschatbare waarde blijken te zijn", zo luidde de verklaring.

Kans vanuit het niets

Nico Hülkenberg kreeg plots de kans vanuit het niets toen Szafnauer hem beldde: "Ik was op weg naar de Nürburgring voor een ander raceproject toen het telefoontje van Otmar kwam. Dat was minder dan 24 uur geleden, dus het voelt op dit moment een beetje surrealistisch voor mij, maar ik hou van een goede uitdaging en dit is er zeker een. Het is duidelijk een moeilijke situatie voor Racing Point en Checo. Hij is een maatje van mij, een oude teamgenoot en ik wens hem een ​​spoedig herstel. Ik kom tussen beide en doe mijn best voor het team!"

Otmar Szafnauer, CEO en teambaas van het Racing Point F1 Team: "Op korte termijn een vervanger voor Sergio moeten vinden is geen makkelijke taak, maar in Nico hebben we een fantastische vervanger die het team heel goed kent. Hij wordt zeker in het diepe gegooid, maar hij leert snel en ik weet zeker dat hij snel op snelheid zal komen."

Reacties (46)

Login om te reageren
  • Driver87

    Posts: 91

    Jeej

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:02
    • AUDI_F1

      Posts: 1.596

      Jaaaa, en de 27 staat mooi op RP

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:09
    • Snork

      Posts: 7.659

      Mooi nieuws!

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:37
    • Lampje01

      Posts: 289

      Corona heeft ook zijn voordelen..

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:33
  • wibi

    Posts: 4.124

    Hoop dat hij wint! totale diskwalificatie van de prestaties van Hammie

    • + 6
    • 31 jul 2020 - 12:03
    • Politik

      Posts: 5.706

      Jij bent soms echt grappig😂😂

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 12:04
    • wibi

      Posts: 4.124

      Eigenlijk zou een podiumplek (P2of 3)al voldoende zijn, maar P1 zou de kers op de taart zijn...

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 12:23
    • Xantippe

      Posts: 32

      Vanwaar de negatieve fixatie op Hamilton, wanneer zulk 'genot' in een situatie als deze nog groter is t.o.v. Perez?

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 18:35
  • Top!
    Had niemand verwacht en zeker Nico niet die nu totaal onverwachts zijn comeback maakt.
    Ben er benieuwd hoe hij gaat presteren.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:03
    • Klus

      Posts: 910

      Ik had het wel verwacht. Er werd in een vorig artikel al over geschreven. ;)

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 12:21
  • mgf1

    Posts: 212

    NICE!! Zou ie dan toch nog een keer een podium pakken? Als ik het iemand gun dan is hij het wel.

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 12:04
    • Nu al investeren in wat zeker een collectors' item gaat worden: Hülkenberg-shirtje van Racing Point 2020!

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 12:09
    • Koop m maar gauw... na dat podium wil iedereen hem ;) Zou toch een verhaal zijn... 177 races op je naam... altijd in redelijk tot matige auto's moeten hopen op gekke weersomstandigheden... wordt uit de F1 gezet voor de 2de keer in zn cariere... Krijgt een kanon van een auto onder zn kont en rijdt met al zijn talent (waar ik sinds zijn debuut bij Williams al in geloof) dat podium bij elkaar.

      • + 5
      • 31 jul 2020 - 12:44
    • F1jos

      Posts: 792

      Gisteren was hij nog in Nice gespot.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 18:08
  • Astfgl

    Posts: 140

    Goed zo! Leuk voor de Hulk. Ik verwacht verder geen wonderen, maar dit is toch een mooie blijk van waardering voor een coureur die nogal onbeschoft opzij was geschoven.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:05
    • walteij

      Posts: 1.046

      Tjah, wie zouden ze dan moeten vragen?
      Stoffel zit in Berlijn met FE, de andere reserverijder moet nog een test rijden om zijn licentie terug te krijgen (los van de kwaliteit). Hulkenberg heeft de licentie, is beschikbaar, kent een groot gedeelte van het team en zal gebrand zijn om zichzelf te bewijzen en in de kijker te rijden.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:10
    • Astfgl

      Posts: 140

      Yep, en dus valt alles perfect op z'n plaats voor Hulkenberg. Krijgt hij nog twee keer de kans om sportief revanche te nemen.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:14
  • Eerst maar zien of hij Stroll de baas kan zijn

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:09
    • meister

      Posts: 2.416

      IDD, Lance draait rondjes om de Hulk heen.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:38
    • Gelukkig heeft Hulk 2 weekenden... Perez zit minstens volgens de britse wet 10 dagen in quarantaine ... kijkende dat het vanaf donderdag avond ingaat... betekent tot en met zondag avond. Afrondend op dagen: Maandag de 10de

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 12:51
  • En dan zul je zien dat Lance P3 pakt achter Hamilton en Verstappen.

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 12:11
    • JV

      Posts: 1.760

      1:Bottas
      2:Verstappen
      3: Hulkenberg

      Als dat uitkomt kan mijn dag niet meer stuk.

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 12:17
    • 1. Ferrari
      2. Ferrari

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:19
    • JV

      Posts: 1.760

      Dan denk ik toch dat ik meer kans maak op een mooi weekend......

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:26
    • @JV

      Mijn humeur zal er niet van afhangen, hoor.. ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:28
    • Golf-GTI

      Posts: 115

      Roger vergeet nog een '1':


      11. Ferrari
      12. Ferrari

      • + 4
      • 31 jul 2020 - 14:31
  • Godspeed Nico!

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:12
  • Jajajaja!! Erg leuk dit

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:14
  • Top!

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:14
    • @Cavallino:

      Jij kan dit vast mooi uitleggen: wat is er zo bijzonder aan deze coureur, die zich in een decennium (!!) aan Grand Prix rijden voornamelijk heeft weten te onderscheiden door onopvallende optredens? Ik kan me werkelijk geen actie voor de geest halen. Wikipedia herinnerde me aan zijn pole voor Williams in de regen, maar dat is echt al honderd jaar geleden.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 12:39
    • BMW E30

      Posts: 668

      @Rogerzzz ik denk dat Hulk een goeie gunfactor heeft hier. Kwam altijd relaxed over voor de camera en praat nl, wat wil je nog meer?!?!

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 13:27
  • JV

    Posts: 1.760

    YESS eindelijk zijn lang verdiende podium.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 12:15
  • Jane

    Posts: 154

    Leuk! En dan eindelijk dat podium, gunfactor is er zeker.

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 12:17
  • VES

    Posts: 998

    Ik stem alvast op Nico “driver of the day”

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 12:37
    • Nou, als ie in de top 5 komt, why not? Zou wel een prestatie zijn!

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:04
  • vPutten

    Posts: 589

    Erg leuk om Nico Hulkenberg weer terug te zien, hopelijk voor meerdere wedstrijden. Natuurlijk kunnen we er niet teveel van verwachten maar wie weet verbaast hij ons.

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 14:08
    • Golf-GTI

      Posts: 115

      Ik zie Nico meer als een "dark horse". Hij heeft IMHO wel de rijders-capaciteiten en ook de auto is niet slecht maar hij heeft wel erg weinig tijd de auto te leren kennen. Zullen zien of hij in FP2 & 3 al betere tijden neer kan zetten...

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:34
    • vPutten

      Posts: 589

      Precies Golf-GTI, na Fp3 en de kwalificatie krijgen we al een beter inkijkje van hoe snel hij het oppakt.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:53
    • @vPutten

      Wat is er exact leuk aan, behalve dat hij kennelijk Nederlands spreekt?

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 16:05
    • vPutten

      Posts: 589

      Welke taal een coureur spreekt maakt mij niet uit, zelfs zijn talent is voor mij niet doorslaggevend. Het is vooral de sympathie die hij uitstraalt

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 16:31
    • vPutten

      Posts: 589

      E.n, de eerste meters zijn zeer bemoedigend.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 19:01
  • nice one, hopelijk kan hij snel aan de auto gewend raken want 2 races heeft hij in iedergeval

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 14:47
  • Ik gun het hem zo, de rp is momenteel een van de snellere autos op de grid

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:48
  • Zou toch leuk zijn als het zondag zijn eerste (en waarschijnlijk enige) podium pakt.

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 16:41
  • Toter Wolf

    Posts: 53

    Nico viel erfolg ouwe rukker

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 18:54
  • ben

    Posts: 292

    @RogerZzz,het speciale aan Hulkenberg is dat jij je dit nu moet afvragen,zelf niet meer dan dat is toch al speciaal?

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 23:58

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 103
  • Land Duitsland
  • Date of b. 19 aug 1987 (32)
  • Place of b. Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar