user icon

Gerhard Berger: "Vettel wil het ongelijk van Ferrari bewijzen"

  • Gepubliceerd op 23 jul 2020 13:23
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Nog voor het seizoen 2020 was beginnen werd Sebastian Vettel verteld dat hij volgend jaar niet meer hoeft terug te komen bij het team uit Maranello. Ferrari heeft beslist dat het niet verder wil gaan met de Duitser en bood hem daarom geen contract aan. Carlos Sainz kreeg dat wel en zal hem vanaf 2021 gaan vervangen bij het beroemde Italiaanse team.

Hoewel Ferrari-teambaas Mattia Binotto anders beweerd is inmiddels duidelijk dat Charles Leclerc de nummer 1 binnen het team is. Sebastian Vettel wil Ferrari laten zien dat het Italiaanse team 'een grote fout' heeft gemaakt door te besluiten hem te laten vallen. Dat is de mening van Gerhard Berger, de F1-legende die in 2008 de teambaas was bij Toro Rosso en Vettel liet debuteren in de F1.

Vettel vrij in zijn hoofd

Berger vertelde f1-insider dat hij kon voelen dat Vettel afgelopen weekend in Hongarije weer in topvorm was. De Oostenrijker: "Sebastian lijkt weer helemaal vrij in zijn hoofd te zijn, alsof hij aan Ferrari wil bewijzen dat het niet verlengen van zijn contract een enorme fout was. Met deze slechte auto heeft hij niet langer de druk dat hij absoluut moet winnen. In Hongarije was hij weer de oude Vettel. Leclerc had geen schijn van kans."

Berger denkt nu dat Vettel, 33 jaar, een aanbod moet accepteren om zich aan te sluiten bij het Aston Martin-project voor 2021. "Ik heb niets tegen Sergio Perez en Lance Stroll, maar een Sebastian Vettel zou dit jaar strijden voor de tweede plek in het kampioenschap met de roze Mercedes."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Vettel debuteerde bij BMW als vervanger van Kubica (na zijn crash in Montreal)in Indianapolis en dus niet bij Toro Rosso.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 13:27
    • In 2007 dus..

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 13:28
    • klopt

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 13:47
    • Dat staat er ook niet. Vettel was Red Bull junior, en voor 2008 was Berger ook al lid van de RB familie. Vettel heeft als RB junior in de BMW gedebuteerd, dus misschien heeft Berger wel geregeld dat Vettel daar in kon stappen. Net zoals dat Ricciardo als RB junior heeft gedebuteerd in de HRT.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 15:39
    • Red Bull leende Vettel uit aan BMW als test - en reserverijder. Vettel deed een aantal vrijdagtrainingen en mocht inderdaad dan Kubica vervangen. Hij is wel altijd "eigendom" van Red Bull geweest, getuige ook zijn Red Bull-helm toen hij voor BMW reed.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 23:19
  • Dale U

    Posts: 1.022

    Ik denk meer dat Seb nu een F... it mentaliteit heeft en gelijk heeft ie en dat rijdt een stuk lekkerder.

    • + 3
    • 23 jul 2020 - 13:31
  • Aviflex

    Posts: 1.130

    Zijn pitsop ging weer niet vlekkeloos.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 13:41
    • wibi

      Posts: 4.499

      Lag niet aan hem...iedere kenner zou weten dat ze er bij Ferrari een potje van kunnen maken....hoe ze dat voor elkaar krijgen? Geen mens die het weet.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 14:54
    • Die stop was over duidelijk om Seb te sarren, hij kon makkelijk tussen de binnen komende auto's naar buiten rijden.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 14:59
    • Ferrari heeft tijdens die pitstop Vettel inderdaad een oor aangenaaid.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 15:40
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      ondanks de tragere stop, toch een lichtpuntje voor Vettel. Hij wilde de soft band niet hebben en kreeg de medium. Daardoor kon ie met gemak de nummer 1 rijder van het team passeren en hoger te eindigen.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 20:38
    • Bij die oproep om nieuwe softs te komen pitten mogen ook nog wel dikke vraagtekens en uitroeptekens bij worden gezet…. serieus?

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 10:16
  • John6

    Posts: 5.167

    Dat zat er ook dik in dat Vettel zonder zorgen heel snel zou zijn, laat Charles maar knokken om Vettel te verslaan niets mis mee.

    • + 1
    • 23 jul 2020 - 14:39
    • Valt me wel op dat Leclerc het plots wat moeilijk met Seb heeft gekregen, 2e race in Oostenrijk een onmogelijke actie om Seb maar voorbij te komen, afgelopen race op afstand gereden en een klaagzang via de boordradio, ik vermoed idd dat Vettel momenteel ietwat relaxter rondrijdt

      • + 6
      • 23 jul 2020 - 14:59
    • John6

      Posts: 5.167

      Dit voorspelde ik al, en ook dat Ferrari met hun niet vals spelen maar wel snel waren, en toen opeens niet meer, daar dit seizoen nog heel veel over gepraat zou worden, Volgens vele leden was dat niet zo, dus wel. En als tegen zit gaat dit nog een aantal jaren zelfs duren.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 15:04
    • welk vals spelen?

      • + 2
      • 23 jul 2020 - 15:05
    • Clemenza, Verleden jaar kreeg Charles het al lastiger na die verbanning van weet ik veel wat ze hadden daarvoor. Leclerc wordt zo hard overschat. Schat hem in het rijtje Bottas/Ricciardo in. Vettel met de juiste wagen rijdt hem zoek.

      • + 3
      • 23 jul 2020 - 15:05
    • @Roy, maar die hele discussie over de motor daargelaten, het gaat om de verhouding Vettel/Leclerc, Vettel werd vorig seizoen duidelijk verslagen door Leclerc, iets anders kun je er toch niet van maken? Ik denk toch de druk. Vettel gaat nu gewoon beter en Leclerc voelt nu plots de druk van eerste piloot

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 15:09
    • Zou het niet weten, Ik vond ze redelijk gelijkwaardig eigenlijk. Seb moet even van dat tamme af. Waar zijn die gebaartjes gebleven van Mexico 2016? Of hoe hij even de wedstrijdleiding verrot schold? Of begin 2017, Dat vingertje gewoon weer na australie, vind het maar een tamme bedoeling nu.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 15:16
    • ja mee eens, ik vond Seb's uitspattingen ook altijd erg vermakelijk !

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 15:18
    • Snork

      Posts: 10.606

      Jawohl, seriously and honestly mit einverstanden.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 19:51
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      Ferrari heeft niet vals gespeeld. Ze hebben de boel alleen in hun voordeel onzichtbaar gemanipuleerd. Toen een ander team het ook wilde maken, mocht het opeens niet meer.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 20:42
    • Trelas

      Posts: 715

      Precies AUDI! Ik vind ook dat ze die nieuwe sensoren weer weg moeten halen. ;-)

      /s

      • + 0
      • 24 jul 2020 - 09:23
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      Dat gaat dus niet, want dat deel van het grijze gebied, is verboden.

      • + 0
      • 26 jul 2020 - 11:03
  • Kubica

    Posts: 3.946

    Hoewel Ferrari-teambaas Mattia Binotto anders beweerd ... tegenwoordige tijd, 3e persoon enkelvoud: stam + t en niet stam + d ...

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 15:40
    • Heel veel mensen maken die fout, omdat het ook vaak
      een voltooid deelwoord is.
      Hetzelfde heb je met "Het gebeurt en Het is gebeurd".
      "Hij beweert en hij heeft beweerd".
      Who cares.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 16:13
    • ......

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 16:30
    • wibi

      Posts: 4.499

      Hé! Dat is mijn werk....,maar je hebt wel gelijk..

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 17:58
    • wibi

      Posts: 4.499

      Dat is mijn werk! ;)

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 18:27
    • wibi

      Posts: 4.499

      Mijn reactie komt niet vrees ik.t...iedereen zou kunnen weten wat ik zei...:-)

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 21:35
    • "Who cares."

      Misschien beroepsmisvorming als leerkracht, maar ik vind het best wel belangrijk dat je de taal nog wat kan. Bovendien mag je van een 'journalist' die schrijft voor een groot publiek toch verwachten dat hij dit kan.

      • + 1
      • 23 jul 2020 - 23:21
  • Change

    Posts: 13

    Er moet niet vergeten worden dat Vettel op een andere strategie stond dan Leclerc, die de rode banden kreeg. Achteraf bleken deze banden een zeer slechte keuze voor de race. Daarnaast verloor Vettel een plek aan Albon door naast de baan te komen zonder duidelijke reden, dus ik ben er niet van overtuigd dat Vettel echt beter in zijn vel zit.

    • + 0
    • 23 jul 2020 - 16:40
    • Vettel koos zelf voor de medium-band, dat is iets wat Leclerc ook had kunnen doen natuurlijk. Bovendien lag Vettel voor maar verloor hij gemakkelijk 7 seconden in zijn stop omdat Ferrari hem om 1 of andere reden niet naar buiten wilde sturen.

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 23:22

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit