user icon
user icon

Lando Norris baalt van trein: "Ik reed constant in vuile lucht"

  • Gepubliceerd op 13 jul 2020 07:49
  • comments 13
  • Door: Brick van Boxtel

Lando Norris reed de race met rugklachten, zoals gisteren in de kwalificatie. Desondanks heeft de jonge Brit een goede race gereden. Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Stiermarken kon de Brit zich gisteren op P6 zetten, maar door een gridstraf moest hij drie plaatsen opschuiven naar achteren.

McLaren laat de laatste tijd zichzelf steeds meer zien. Het team uit het Engelse Woking wist tijdens de eerste race in Oostenrijk op het podium te komen (P3) met Lando Norris. Voor de tweede race staat het team ook al op de kaart, want Carlos Sainz reed de derde snelste tijd in een natte kwalificatie. Lando Norris wist uiteindelijk op P6 te finishen. In de race zakte Sainz verder weg, maar Norris reed een fantastische race.

Treintje rijden

Lando Norris reed zichzelf naar de vijfde positie en trekt McLaren samen met zijn teamgenoot naar de tweede plek bij de constructeurs. Lando vond het een leuke race en is blij volgende week weer in de auto te zitten. "Het was een leuke race. De eerste stint vond ik niet leuk omdat we in een trein zaten en daarna gingen we veel langer door dan de concurrentie op de zachte banden door, 45 ronden."

Carlos Sainz reed voorop de trein en dat vond Norris fijn. "Ik besloot om in een vroeg stadium voor de banden te zorgen. Carlos was de leider van het peloton en controleerde de trein en ik bevond me in vuile lucht, waar ik ook heen ging. Het beste wat ik had kunnen doen, was mijn banden onderhouden. Wat in mijn ogen de beste beslissing was."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Die laatste 2 rondes van Norris waren wel lekker zeg!

    • + 1
    • 13 jul 2020 - 08:19
  • Ik ben in korte tijd een erg groot fan van Norris geworden. Zowel op de baan als naast de baan zorgt hij voor spektakel. Een bijzonder unieke persoonlijkheid waar de Formule 1 marketing-wise in zijn handen mee mag wrijven.

    • + 3
    • 13 jul 2020 - 08:29
  • snailer

    Posts: 3.395

    Constantheid was vorig jaar slecht bij hem. Maar het gaat goed nu voorlopig. 2 erg goede races op een rij.

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 09:01
  • nr 76

    Posts: 514

    Prima race, en weer zijn teammaat verslagen ondanks zijn mindere startpositie.

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 09:19
    • Klopt, kanttekening is wel dat de stop van Sainz 7 seconden was omdat het achterwiel er niet goed op ging.
      Desniettemin wederom een puike prestatie van Norris, zeker de laatste rondes.

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 09:48
    • Rene84

      Posts: 59

      @Marly, die van Norris duurde ook iets langer volgens mij. Zelfe probleem, links achter ging niet vlekkeloos. Het was geen 7 seconden, maar de pitstop ging ook niet in 2.3 sec.

      • + 0
      • 14 jul 2020 - 11:59
  • Politik

    Posts: 5.746

    Heeft hij slim aangepakt.
    Banden gespaard, waardoor hij aan het einde van de race aan kon vallen.

    Het chassis van Mclaren wordt beter en beter. Consquentie is, dat je dan ook meer last van vuile lucht gaat krijgen.
    Ben benieuwd naar de performance van Mclaren in Hongarije.

    • + 1
    • 13 jul 2020 - 09:40
  • "Lando Norris wist uiteindelijk op P6 te finishen."

    Blijkbaar heeft Brick moeite om tot 6 te tellen.

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 10:25
    • Politik

      Posts: 5.746

      Ik moest hem ook twee keer lezen omdat ik hetzelfde dacht.
      Maar hij noemt P6 aansluitend op de P3 van Sainz in de kwalificatie.

      Zoals ik het zie, doelt hij met P6 dus op de kwalificatie.

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 10:40
    • Kan, maar dan is het woord "finishen" verkeerd gebruikt. De finish is het einde bij een race, niet een Q.

      (Finishen: Officieel genaamd `beëindiging van de wedstrijd` / Over de eindstreep gaan / De eindstreep bereiken)

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 10:47
    • Politik

      Posts: 5.746

      Mee eens!

      • + 0
      • 13 jul 2020 - 11:05
  • sailor

    Posts: 9.507

    Dit seizoen begint uitstekend voor Norris , hopelijk kan hij deze lijn doortrekken

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 11:17
  • Weer top gereden!

    • + 0
    • 13 jul 2020 - 12:00

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 282
  • Podiums 1
  • Grand Prix 106
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (25)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar