user icon

Mark Webber: "Max Verstappen is de enige die Lewis Hamilton kan verslaan"

  • Gepubliceerd op 21 jun 2020 09:45
  • comments 40
  • Door: Rob Veenstra

Voormalig Formule 1-coureur Mark Webber zegt dat Honda zal bepalen of Max Verstappen Lewis Hamilton in 2020 kan uitdagen of niet. Hamilton gaat het nieuwe seizoen in op zoek naar een record van 7 wereldkampioenschappen waarmee hij op gelijke hoogte kan komen als Michael Schumacher.

De Brit is tot nu toe duidelijk de favoriet voor de titel ondanks dat er nog geen meter is gereden. Het valt te bezien of dat na de eerste paar races nog zo is. Belangrijk detail kan mogelijk het korte seizoen worden waarbij er niet heel veel races gereden kunnen worden, net als de felle concurrentie die kan ontstaan.

Gevecht zal gaan tussen Max en Lewis

Zijn teamgenoot Valtteri Bottas heeft zijn ogen stevig gericht op de titel van 2020, terwijl Sebastian Vettel van Ferrari en met name Charles Leclerc sterke kanshebbers zijn. Daarnaast zit uiteraard ook Max Verstappen te wachten op een titelgevecht en volgens sommigen zou de Nederlander de enige uitdager zijn van de Brit.

Voormalig Red Bull-coureur Mark Webber zegt dat het vooral aan Honda zal liggen of Verstappen mee kan doen om de titel en Hamilton uit kan dagen. Wel denkt dat Ferrari dit jaar niet sterk genoeg is. In het F1Cafe van Ziggo Sport zei de Australier: "Het zal echt tussen hem Max Verstappen en Lewis Hamilton gaan. Ik zie niemand anders die mee kan doen op het feestje om de wereldtitel. Ferrari zal er dit jaar niet zijn. Er is op dit moment niemand anders die Lewis aankan dan Max."

"Ik heb vertrouwen in Red Bull, in hun aerodynamica en hoe ze als een team werken. Het is alleen de vraag of Honda het hele seizoen zich tegen Mercedes kan wapenen. Mercedes heeft waarschijnlijk nog wat meer vermogen, dan kun je ook met meer downforce rijden en je leven een beetje makkelijker maken."

Reacties (40)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.010

    Mocht de Ferrari bolide toch in positieve zin gaan opvallen, vlak dan Charles niet uit, is toch ook een terriër.

    • + 0
    • 21 jun 2020 - 09:50
    • Reken maar dat Seb geen kans onbenut zal laten om Charles flink in z'n enkels te bijten...

      • + 7
      • 21 jun 2020 - 13:10
    • Ik denk dat Seb dit jaar beter gaat scoren dan Leclerc. Sebastian is getergd en nu vrij van druk. Van teamorders zal hij zich ook niet alles aan gaan trekken dit jaar. Ik denk dat hij gaat verrassen dit jaar.

      • + 5
      • 21 jun 2020 - 14:38
    • seb krijgt geen kans ferrari gaat zijn wagen 2 seconden per ronde trager maken dan die van leclerc.

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 19:14
    • Precies Petertje, Binotto zal het niet laten gebeuren dat Vettel sneller is. Als de situatie zou ontstaan dat Vettel structureel sneller is dan Leclerc dan nagelt heel Italië (de media) Binotto aan de schandpaal.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 21:02
    • @ Peterte Ferrari gaat hun eigen wagen niet 2sec langzamer maken wat ze wel doen als Vettel geen orders opvolgt is hem gewoon een seconde langer staan als hij een pitstop moet maken. Zie gp van Rusland van vorig jaar.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 23:55
  • We gaan kromkommer omzetten naar!;
    Wie verwacht komende twee weken, wie wat gaat zeggen ;)

    • + 0
    • 21 jun 2020 - 09:55
    • mario

      Posts: 7.379

      Je bent niet verplicht te reageren hoor....

      • + 1
      • 21 jun 2020 - 10:25
    • @mario, wat bedoel je ermee? Was juist niet negatief, maar dat we met twee weken dichterbij komen. En dat verslaggevers en anderen hun woordje en verwachtingen geven. Australië is al ver achter ons.

      Wat iemand zegt, hoeft zeker niet negatief te zijn. Als je dat negatief leest, ja.. dan kan ik je reactie goed voorstellen.

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 11:33
    • mario

      Posts: 7.379

      @Modest: Daat leek het wel op.... Mijn gedachten dus..... Maar geen probleem verder hoor!
      Je hebt wel gelijk hoor, want elke journalist/verslaggever gaat natuurlijk alles uitbuiten op dit moment.... Wat moeten ze ook anders... ;)

      Gelukkig hebben we dit dan ook weer uit de wereld geholpen ;)

      • + 1
      • 21 jun 2020 - 20:33
  • Lampje01

    Posts: 289

    3 motoren per seizoen, dat moet een makkie zijn dit jaar

    • + 0
    • 21 jun 2020 - 10:21
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Idd. Bovendien gaf Mercedes in Abu Dhabi nog even een kunstje weg door te laten zien hoe hard die stokoude versleten motor nog kon als ze hem opendraaiden. Nummer 2 Max hobbelde 7-8 tiende per rondje trager achter ze aan.

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 10:28
    • snailer

      Posts: 4.409

      Aan de andere kant waren de Honda en de Ferrari aantoonbaar sneller dan de Mercedes.

      Maar Rimmer, ik ben bang dat het verschil tussen de Mercedes in totaal veel beter is dan de andere auto's. We moeten echt hopen op een mindere Hamilton en een beestachtig gelukkige en voor zijn doen goede Bottas willen we nog wat spanning krijgen.
      Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk krijg en dat het een gevecht om de titel wordt tussen een aantal rijders.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 10:44
    • snailer

      Posts: 4.409

      Met sneller bedoelde ik in Brazilie...

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 11:03
    • Lampje01

      Posts: 289

      Grapjas.. legale motoren ontbreekt in jouw zin.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 11:54
    • ringo

      Posts: 3.345

      Mercedes motoren overall was in verleden al sneller dan ferrari en renault in mclaren tijdperk, het was alleen mclaren die het had verprutst :) met de regelement valt het moeilijk in te halen...

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 13:23
    • Honda heeft afgelopen jaren grote progressie getoond. En nu een extra half jaar gehad om door te ontwikkelen. Met een beetje mazzel zitten ze er nu heel dicht bij. En ook voor Honda geldt dat de motoren minder races mee hoeven.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 19:43
  • sailor

    Posts: 10.268

    Hij maakt wel een goede kans , maar uiteindelijk ligt het toch aan de auto, Charles zou Hamilton ook kunnen verslaan

    • + 0
    • 21 jun 2020 - 10:53
    • Charles beschikt niet over de ervaring , race inzicht en finesse
      die Lewis heeft. Zie Charles echt Lewis niet verslaan.

      • + 6
      • 21 jun 2020 - 11:29
    • sailor

      Posts: 10.268

      Dus Bottas is ook beter dan Max?hij heeft immers Max verslagen..
      Hier wil ik alleen mee aangeven wat voor enorm verschil de auto kan maken.
      Voor mij zijn de grote 3 op dit moment Max , Lewis en Charles , maar stel dat je Charles lager zou inschatten , kan de auto er toch voor zorgen dat hij wk kan worden

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 11:37
    • @sailor.... dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat hij de ervaring en finesse niet heeft, en daar ben ik het mee eens... Ik zie charles nog niet Lewis verslaan met vergelijkbare wagens, Max wel door zijn ervaring over charles

      • + 3
      • 21 jun 2020 - 14:29
    • Charles kan nog niet zo goed de banden managen. En dat maakt hem minder consistent in snelheid. .

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 19:46
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ik heb het ook niet over vergelijkbare auto's .dat staat nergens , de Red. Bull , Mercedes en Ferrari zijn allen niet hetzelfde.
      Ik geef aan dat de beste auto kan zorgen dat een mindere coureur toch kampioen kan worden , daar gaat het om , dat staat er er ook gewoon

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 22:24
  • OT: RTL Duitsland heeft vanmorgen bekend gemaakt dat de zender er na dit seizoen kapt met F1 en dat focus komt te liggen bij voetbal.
    Kai Ebel zal iets anders moeten gaan doen denk ik.

    • + 0
    • 21 jun 2020 - 11:02
    • Dat is jammer.
      Ik keek altijd de voorbeschouwingen met de leuke interviews op RTL.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 11:16
    • In Duitsland is ook gewoon Sky .
      Als er al enigzins geruchten aanblijven dat Mick Schumacher in de formule 1 komt zal sky wel een bod doen op de rechten

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 11:39
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ik keek ook altijd graag naar RTL formule 1 , alleen die Warsteiner reclame , die kwam zo'n 7 keer voorbij , op een gegeven moment wist je het wel

      • + 1
      • 21 jun 2020 - 11:47
    • @MO,
      RTL Duitsland is hier in Nederland gewoon te ontvangen, Sky niet.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 11:56
    • Dale U

      Posts: 1.010

      Mick of David in F1 en RTL is er weer bij, die achternaam is magisch.

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 12:50
    • @Pietje Bell: Eens, ik keek ook altijd en ook tegenwoordig volg ik de voor en nabeschouwingen nog wel maar de reclameblokken zijn wel heel erg lang.
      Goede analyses van Florian Konig, Heiko Wasser en vooral Lauda was een hele goede toevoeging. (alles beter dan Ziggo wat mij betreft maar ik heb nu TV pro dus er zijn alternatieven)

      • + 1
      • 21 jun 2020 - 12:53
    • @Pietje Bell

      Ah zo ja , die interviews keek ik nooit , das dan wel jammer voor jou dat die niet meer op het net te ontvangen zijn , ik bedoelde eigenlijk met mijn reactie ook Kai Ebel dat die wel mee over zal kunnen.

      • + 0
      • 21 jun 2020 - 12:57
    • Ik zal vooral die fantastische overhempies van Kai missen *zet zonnebril op*

      • + 2
      • 21 jun 2020 - 13:13
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ik keek voorheen ook altijd formule 1 op RTL en Kai deed het altijd wel goed.
      Alleen van die Warsteiner reclame werd je niet goed , wat kwam die reclame vaak langs zeg

      • + 1
      • 21 jun 2020 - 13:37
  • Arie54

    Posts: 3.625

    Bottas is geen concurrent, want Mercedes zal dan 100% zeker op de rem trappen. Maar als het Max dus niet lukt krijgt Honda alvast de schuld?

    • + 0
    • 22 jun 2020 - 07:58
  • walteij

    Posts: 1.428

    Webber, voormalig Red Bull coureur en nog steeds verbonden aan Red Bull, zegt in een interview met het Nederlandse Formule 1 Cafe, dat hij de strijd ziet gaan tussen Hamilton en Verstappen.
    Het is natuurlijk helemaal niet vreemd dat dit door Webber wordt gezegd, maar hopelijk heeft hij gelijk.

    • + 0
    • 22 jun 2020 - 09:05
  • Ik hoop zo vurig dat Hamilton dit jaar een lesje racen van Max krijgt, al was het alleen maar om al dat gezever van Hamilton de laatste tijd. Zo dat lucht even op.

    • + 1
    • 22 jun 2020 - 10:31
    • Reizo

      Posts: 474

      @flyingfokker Gezever ? Omdat hij zijn mening geeft over wat er in AmeriKKKa gaande is ? Max gaat Lewis echt geen lesje geven chef, echt niet.

      • + 0
      • 22 jun 2020 - 11:15
    • walteij

      Posts: 1.428

      @Reizo
      Probleem is dat hij hetgeen dat er gaande is in de USA, direct vertaald naar de UK. Op dezelfde manier als de BLM beweging hier in NL doet.
      Terwijl de situatie voor niet-blanken in deze landen simpelweg niet met elkaar te vergelijken is.

      • + 1
      • 22 jun 2020 - 13:13
    • @Reizo, zie post walteij.

      • + 0
      • 22 jun 2020 - 14:45
  • Degene met de beste auto zal zegevieren.
    Misschien doet Kimi een Jenson Button!

    • + 1
    • 22 jun 2020 - 10:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec