McLaren accepteert terugkeer van Coughlan naar de paddock

McLaren koestert geen haatgevoelens richting Mike Coughlan. De Brit werkte tot en met 2007 voor McLaren in de Formule 1, maar werd ontslagen nadat hij betrokken was bij het spy-gate schandaal. Volgende maand keert Coughlan terug naar de Formule 1 voor het team van Williams.

Nadat Coughlan eind 2007 de Formule 1 moest verlaten was hij nog werkzaam voor Michael Waltrip Racing in de NASCAR en werkte hij aan een militair transportvoertuig. Vanaf juni is de ontwerper werkzaam voor Williams.

"De gebeurtenissen waardoor we Mike moesten ontslaan zijn al bijna vier jaar geleden", vertelde McLaren-teambaas Martin Whitmarsh. "We moeten niet meer terugkijken, we kijken nu naar de toekomst. Williams is een geweldig team en als deze veranderingen het team weer verder naar voren kunnen brengen is dat alleen maar positief voor de sport."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Toch lijkt het me wel vreemd om hem dan opeens weer rond te zien lopen in de paddock.. Het zal met zijn verleden nooit een vriendje worden in het kamp van Mclaren.

    • + 0
    • 7 mei 2011 - 12:14
    • Tifoso

      Posts: 3.007

      Ik denk andersom ook niet.
      Ik kreeg in de tijd het idee dat Coughlan geslachtofferd werd om hun eigen haagje te redden. Immers er waren ook anderen op de hoogte van de gebeurtenissen.

      • + 0
      • 7 mei 2011 - 12:31
    • Dat zou ook zeker meegespeelt hebben ja.. De leiding toen van Mclaren was ook niet fair, gelukkig is er een frisse wind door het team gegaan en is dit Mclaren niet meer het Mclaren van toen.

      • + 0
      • 7 mei 2011 - 12:51
    • Tifoso snapt het niet helemaal, wel de klok horen luiden maar geen idee waar ... ... ...

      • + 0
      • 7 mei 2011 - 19:28
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij is nog steeds een vriendje want stel je voor dat de man alles had opgebiecht dan hadden er veel meer koppen gerold.Mclaren is nog steeds blij dat hij en die andere de zwarte pieten waren.Al zal mclaren dit nooit zeggen natuurlijk.

      • + 0
      • 8 mei 2011 - 10:59
  • die man heeft zijn straf gehad,dus waarom ook niet

    • + 0
    • 7 mei 2011 - 12:26
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ben het met Whitmarsh eens wat betreft Williams. Het zou mooi zijn als Coughlan het team van Williams weer naar voren kan brengen. Trouwens, ik denk dat Coughlan ook zijn lesje wel geleerd heeft. Hij zal echt niet nu weer hetzelfde proberen te doen. :P

    • + 0
    • 7 mei 2011 - 12:35
  • wat zal het enorm toevallig zijn als Williams in 2012 een bijna identieke Mclaren 2011 heeft :D

    • + 0
    • 8 mei 2011 - 09:19
    • Of aan de Ferrari=)

      • + 0
      • 8 mei 2011 - 09:41
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij is al een tijdje weg bij mclaren dus dat denk ik niet.Het is voor williams wel goed dat ze deze man genemen hebben want talent heeft hij wel.Ook is wat hij gedaan verleden tijd en zijn straf is uitgezeten dus .Iedereen een 2de kans .

      • + 0
      • 8 mei 2011 - 11:01
  • F1-2009

    Posts: 562

    Sympathieke man die Whitmarsh, goede toevoeging voor McLaren.

    • + 0
    • 8 mei 2011 - 21:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar