user icon
user icon

McLaren zal in 2021 sowieso met Mercedes-motoren racen

  • Gepubliceerd op 24 maa 2020 09:55
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren kwam de afgelopen weken dagelijks in het nieuws doordat er diverse monteurs besmet waren geraakt met het coronavirus. Voorlopig ligt de Formule 1 stil en kan iedereen zijn plannen voor de rest van het seizoen nog eens overzien en ook nog eens goed nadenken over 2021.

Het was de afspraak dat in 2021 er nieuwe reglementen voor de F1 zouden komen maar die zijn uitgesteld door de bijzondere situatie met de coronacrisis. Als gevolg hiervan is het onder andere voor McLaren puzzelen. Het Britse team heeft een overeenkomst om voor 2021 over te stappen naar Mercedes-motoren. Dit zou makkelijker zijn geweest als de nieuwe reglementen door waren gegaan vanwege de nieuw te ontwerpen wagens.

Aangezien dit nu niet doorgaat zal McLaren de huidige auto moeten aanpassen om alsnog over te stappen van Renault naar Mercedes: "We zullen zoals gepland in 2021 gaan rijden met Mercedes-motoren. We gaan het huidige chassis aanpassen om dit mogelijk te maken, ook al betekent dit dat het ons meer geld zal kosten."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.274

    Dat is toch wel een flinke tegenvaller voor McLaren want het lijkt mij dat een extra uitdaging qua ontwikkeling van het inpassen van een andere motor zowel qua uren van engineers als de kosten die dat met zich mee zal brengen beiden niet in een handige periode vallen.

    En ook nog dat het alleen maar voor 2021 is...... echt pech voor McLaren.

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 10:02
    • Corona

      Posts: 134

      Ja, in feite moet McLaren nu als enige een nieuw chassis voor '21 ontwikkelen.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 10:05
    • Pappous

      Posts: 846

      Zou natuurlijk ook maar zo kunnen dat het alleen maar voordelen oplevert natuurlijk, daarover kunnen wij alleen maar speculeren.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 11:36
    • Ik zie meer voordelen dan nadelen... Met de regels van 2021 uitgesteld naar 2022... Kan McLaren direct in het eerste jaar een auto bouwen zonder smoesjes. Ofwel ze kijken zichzelf dan recht in de spiegel aan in de vorm, wat doen we goed, wat doen we slecht. Voor 2021 is er uiteraard het nadeel in geld, maar ze hebben in ieder geval een goed referentiepunt van hoe snel moet die auto zijn omtrent alle datawaarden.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 12:12
    • @Corona:
      Kansloze gebruikersnaam. Ga je schamen!
      Onbegrijpelijk dat dit in deze tijd getolereerd wordt

      • + 11
      • 24 maa 2020 - 12:29
    • Maximo

      Posts: 6.274

      Inderdaad Corona, het niet erg grappig.

      Verander het en we zijn wat mij betreft even goede vrienden, maar dit geintje is niet echt gepast.

      • + 5
      • 24 maa 2020 - 15:04
    • Dat ik op m'n werk en privé dagelijks met Corona geconfronteerd wordt is nog tot daar aan toe. Maar op een F1 site (waar nb iedereen voor de lol komt) vind ik het een zeer ongepaste nickname om telkens tegen te komen.

      • + 3
      • 24 maa 2020 - 19:12
    • Helemaal mee eens @Schwantz. Ook ik kom hier om afleiding te zoeken en op andere gedachten te komen maar ik wordt steeds weer met die naam geconfronteerd.
      Maar goed, meneer/mevrouw vindt dat het rustig kan, zolang er geen moderator ingrijpt.
      Zelf even logisch nadenken blijkt te moeilijk, dus dan maar de verantwoordelijkheid bij een ander (de moderator) neerleggen.

      • + 2
      • 24 maa 2020 - 20:07
    • @Corona

      Tip: verander je avatar in een bierflesje en er is niks meer aan de hand....

      • + 1
      • 24 maa 2020 - 23:02
  • Ah, ze kunnen dan toch ook een force indiaatje doen? Met hun budget?

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 12:09
  • Snork

    Posts: 7.686

    De overstap naar Mercedes vanaf 2021 was een logische. Nieuwe reglementen, compleet nieuwe auto, dus compleet nieuw chassis. Prima qua timing.
    Nu voor één jaar een compleet nieuw chassis ontwerpen, dat is nogal wat qua investering en ook qua risico. Mocht dat chassis tegenvallen, dan is 2021 down the drain.

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 12:13
    • Maximo

      Posts: 6.274

      Zo zie ik het ook Snork,

      McLaren heeft zo wel heel veel jaren achtereen de wind tegen. Ieder team dit jaar natuurlijk, maar zij hebben zo nog eens extra de deksel op hun neus ook voor volgend seizoen.

      • + 1
      • 24 maa 2020 - 15:06

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar