user icon
user icon

Sergio Perez baalt: "We hadden dit jaar kunnen vechten voor het podium"

  • Gepubliceerd op 19 maa 2020 10:50
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 ligt op zijn gat en alle teams, coureurs en monteurs zitten inmiddels thuis door de situatie met het coronavirus. Het is wachten op betere tijden en Sergio Perez baalt als een stekker. De Mexicaan zou dit jaar racen in de 'roze Mercedes' van Racing Point, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Coronavirus gooit roet in het eten

De 30-jarige coureur had gehoopt dat dit jaar zijn doorbraak alsnog tot stand kon komen aangezien de 'roze Mercedes' het geweldig deed in de wintertests. Tegenover AS vertelde hij: "Voor een jaar als dit, met de wagen die ik heb..."

"Het coronavirus is veel serieuzer dan wij denken. Laten we alleen al eens kijken naar bijvoorbeeld Italië; daar hebben ze niet genoeg capaciteit in ziekenhuizen waardoor er veel mensen doodgaan. Dat is verschrikkelijk om te zien."

Vechten voor het podium

Toch speculeert de Mexicaan over de mogelijkheden als er toch geracet zou worden. Perez: "We hebben absoluut een goede wagen, al denk ik dat de top teams nog wel wat op ons voorliggen. Het middenveld zit heel erg dicht op elkaar. We zijn afhankelijk van wat er voor ons gebeurt, maar ik sluit niet uit dat ik kan vechten voor een podium. We hebben het gat met de top verkleind maar ik weet niet hoe veel. Ik ben zeer benieuwd om de realiteit op het circuit te zien."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Corona

    Posts: 134

    Als dit seizoen helemaal door het putje gaat, dan zullen ze de regels wel bevriezen, 2021 regels naar 2022 doorschuiven en volgend jaar met deze auto's racen.

    Maar hoeveel teams dan nog bestaan?

    • + 1
    • 19 maa 2020 - 11:11
    • nr 76

      Posts: 546

      Dat is al voorgesteld. Volgens Chase Carrey zijn er al 9 teams voor, mag jij raden wie het niet ziet zitten...

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 12:38
    • nr 76

      Posts: 546

      Terwijl mijn reactie geplaatst werd lees ik dat Ferrari ook om is...

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 12:46
  • Ik denk dat die kans heus nog wel komt dit jaar hoor Sergio.

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 11:19
    • masf1

      Posts: 6.607

      Denk het ook Miranda.

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 11:22
  • je rijdt ook met een mercedes dus ja...

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 11:41
    • nr 76

      Posts: 546

      Hij rijdt niet zijn Mercedes. Dus nee...

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 12:39
  • John6

    Posts: 4.101

    Ik had er nog wel hoop op dat er gereden zou worden dit jaar, maar ik ben bang dat er nog hele grote problemen in aantocht zijn, met alles wat dit virus met zich meeneemt.

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 12:18
    • Snork

      Posts: 7.890

      Groepsimmuniteit kost tijd. En om daar te komen gaan miljoenen mensen lichte tot milde klachten krijgen. Experts spreken over mei als vroegste optie dat we weer een beetje rond kunnen bewegen. Ik denk dat het langer gaat duren.

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 15:54
  • Wordt ook eens tijd dan Perez, volgens mij doet iedereen dat..

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 18:46
  • MisterED

    Posts: 209

    Een oude Mercedes en de wagens zijn alweer 2 seconden sneller. Nou nee dat gaat je niet lukken.

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 19:52
  • Kevin

    Posts: 4.614

    Lekker voor je.

    • + 0
    • 19 maa 2020 - 21:17
  • Had gekund, maar erg onwaarschijnlijk. En omdat het niet gebeurd is, maar slecht een fictieve situatie betreft, kunnen we het niet ontkennen meneer perez, maar ook zeker niet bevestigen.

    • + 0
    • 21 maa 2020 - 23:18

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar