user icon
user icon

Christian Horner: "Sebastian Vettel behoort tot het verleden van Red Bull"

  • Gepubliceerd op 16 maa 2020 14:31
  • comments 37
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel lijkt op weg naar de uitgang bij Ferrari. De Duitser is sinds 2015 actief voor het team uit Maranello maar de afgelopen jaren zijn niet gelopen zoals Vettel en Ferrari verwacht hadden. Het is Vettel niet gelukt zijn grote voorbeeld Schumacher te volgen: Ferrari weer een kampioensteam te maken.

De afgelopen twee jaar was Sebastian Vettel ook duidelijk aan het flirten met zijn voormalig team Red Bull Racing. Meerdere malen was hij openlijk in gesprek met Christian Horner, Helmut Marko of Adrian Newey. De 32-jarige coureur deed dit af als een gesprek met vrienden maar toch kan niet worden gezegd dat het daarbij blijft.

Sebastian Vettel is verleden tijd

In Australie wilde Horner hier kort op reageren de geruchten, nadat Helmut Marko al had aangegeven dat Red Bull Racing het zich niet kan veroorloven om Vettel opnieuw te contracteren.

De teambaas van Max Verstappen: "We hebben geweldige momenten met hem beleefd maar hij behoort tot ons verleden en we kijken niet terug in de tijd. Het afgelopen jaar had hij het moeilijk tegenover Charles Leclerc maar hij blijft een geweldige coureur. Als hij de auto kan krijgen die bij hem past is hij nog altijd erg competitief."

Reacties (37)

Login om te reageren
  • marcio

    Posts: 2.325

    Ik las elders dat hij in de belangstelling van McLaren staat. Misschien dat dit team hem weer plezier in het racen kan brengen.

    • + 2
    • 16 maa 2020 - 15:13
    • Waarom zou McLaren interesse hebben in Vettel?
      Kan helemaal niets bedenken wat een eventuele suggestie zou staven.

      • + 5
      • 16 maa 2020 - 15:31
    • Indien waar geen gekke gedachte.

      Vettel kende een bijzonder sterke start bij Ferrari maar naar mate het team sterker werd en mee kampte voor een WK liet Seb (alsook het team) het uiteindelijk afweten. 2020, Ondanks het bizarre huidige gegeven, zou het jaar van er op of er onder worden voor de 4 voudige kampioen.

      Stel dat 'em niet wordt zal Ferrari resoluut voor Leclerc kiezen als kopman.
      En Vettel gaat zeker geen tweede viool gaan spelen, dat zorgt enkel voor valse noten.

      En dus zou Mclaren (dan met de duitse Mercedes krachtbron) nog niet zo'n gekke keuze zijn voor Vettel. Als ervaren kampioen zal hij op 'revance' uit zijn, naast een - wss - Sainz of Norris (die, imo hij beiden wel aankan gezien ze geen Leclerc noch Verstappen zijn).

      En Mclaren die dan zo een ex-kampioen aan zich bindt, wat ze in feite historical wise altijd dienen te hebben.

      • + 3
      • 16 maa 2020 - 15:40
    • @Dutch,
      het is nog altijd een 4 voudig kampioen, voor McLaren is een coureur met een zekere status interessant, en wellicht dat hij daar zijn vorm kan terugvinden..
      Hangt allemaal een beetje van Norris af, bij vlagen leuke rijder maar Sainz is de sterkere, mocht Norris nogmaals niet aan Sainz kunnen komen dan zou Vettel ene optie kunnen zijn mocht hij vrij komen
      Sainz en Vettel is een mooi duo vind ik

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 16:14
    • DutchF1: misschien omdat er een Mercedes motor in komt volgend jaar. Dat zou een reden kunnen zijn.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 16:18
    • Hansnah

      Posts: 275

      Op GPFans staat idd een dergelijk bericht, met als link Seidl die reeds met hem samenwerkte bij BMW Sauber. Ik vind dit niet eens zo'n slechte en denk zelfs dat Vettel hier kan opbloeien in zijn oude glorie. Zie ook de prestaties van Sainz, die bij vlage brilliant zijn. Ook het feit dat er een Mercedes motor in wordt gelepeld is natuurlijk weer een plus in die richting.
      Hij zal voor volgend jaar zijn salariseisen flink bij moeten stellen.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 17:20
    • ´Waarom zou McLaren interesse hebben in Vettel?
      Kan helemaal niets bedenken wat een eventuele suggestie zou staven.´

      Als Vettel in 2014 in de taxi was gestapt en Hamilton in de rooie rakker had je nu hetzelfde gezegd over Hamilton.

      • + 8
      • 16 maa 2020 - 17:35
    • Met Sainz (ervaring) en Norris (talent) heeft Mclaren goud in handen voor de toekomst, zou niet weten wat Vettel daar te zoeken heeft.

      • + 4
      • 16 maa 2020 - 18:25
    • mario

      Posts: 5.987

      @Royalere: Lewis is gewoon een klap beter dan Vettel...

      @Clemenza: Alonso was ook een 2-voudig WK, redde het niet bij Ferrari en werd als grote man (die ook een grote zak geld kostte) binnengehaald bij McLaren en het heeft ze niets gebracht.... McLaren heeft nu met Sainz en Norris een goed stel coureurs in dienst waar ze nog lang mooie dingen mee kunnen laten zien...

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 18:39
    • Prost zegt dat Renault geen nee zal zeggen tegen Vettel maar dat ze zich eerst concentreren op de huidige line up (zou een optie kunnen zijn als Ricciardo vertrekt)

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 18:41
    • @cavallino...hoe kom je er bij dat Vettel een uitstekende start had Ferrari? Het eerste jaar heeft Arivabene een compleet nieuwe auto voor hem laten bouwen...je hebt de resultaten gezien. Daarna is het uiteindelijk niet beter gegaan al lijkt het van wel. Mentaal niet sterk genoeg en niet in staat om goede input te geven om de auto beter te maken. En daar hebben zijn 4 titels niets mee te maken. Dat was toen...en ook in zijn laatste jaar bij RB werd hij compleet weggereden door Ricciardo. Het ligt bij Vettel altijd aan de auto die hem niet zou liggen. Het zal wel maar McLaren gaat nooit in zee met Vettel....die ik overigens als persoon hoog heb zitten.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 20:47
    • Je blíjft ook ongekend triest he @royalere....de afgunst kwijlt je mond uit.
      Valt mee dat je Max er nog niet bij haalde.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 21:05
    • Hij heeft Räikkönen met hetzelfde gat als Alonso gesloopt, dus ja een uitstekende start. Verder mentaal geknakt inderdaad. Daarom zou het bij McLaren buiten de druk en spotlights niet eens zo’n slecht idee zijn

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 21:41
    • Met dien verstande dat de auto van Alonso bij Ferrari bagger was en hij tot de laatste race mee streed om de titel.
      Anders dan Vettel die in een voor hem gemaakte auto heeft laten zien niet tegen de druk te kunnen.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 23:23
    • Ik vermoed dat McLaren hun zakken al vol hebben van "ervaren" vedettes... lekker jong spul laten rijden.. veel leuker.. Max, Carlos, Lando, George en Charles zijn de toekomst.

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 12:37
    • Die Ferrari was net zo bagger...

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 13:03
  • Duidelijke reactie in feite, en ik denk dat ze blij zijn met Albon. Vraag me alleen af waarom RB het zich niet kan veroorloven? Qua geld?

    Overigens ben ik wel benieuwd wie van de 2 op de foto een goeie grap vertelde.... :)

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 15:13
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Dat was Jos natuurlijk, want: Duitsers maken geen grappen!

      • + 5
      • 16 maa 2020 - 15:19
    • Financieel is dat totaal niet haalbaar, als je uitgaat van de salarissen die zowel Vettel als Max nu opstrijken, dan ga je toch al snel richting 60 tot 80 mln per seizoen. Vettel komt echter ook voor minder opdraven als hij de auto krijgt die op zijn lijf is geschreven.

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 15:31
    • d@nny

      Posts: 1.976

      Vettel: Heb je die mop gehoort van die Duitser die Red Bull ging?
      Jos: Nee
      Vettel: Die kwam niet...

      • + 5
      • 16 maa 2020 - 15:32
    • 2 coureurs met 30 miljoen salaris op de loonlijst is zelfs voor Red Bull veel , dat is bijna 20 procent van de begroting en ik weet niet of Vettel nog het heilige vuur in zichzelf heeft dat ie dat salaris kan terugverdienen.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 15:34
    • Hansnah

      Posts: 275

      @Black Book, Eens! Denk ook dat Albon beter is dan de resultaten tot nu toe laten zien. Daarnaast zal Albon een fractie kosten van wat Vettel vraagt en dan is de optelsom zo gemaakt.

      V.w.b. die grap, waarschijnlijk iets over Ein geklautes Fahrrad & Nicht gewüst

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 17:23
  • Haas blijkt ook interesse in Vettel te hebben...

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 15:32
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Haas? Die weet nog niet eens of hij wel door wil gaan.

      Staat momenteel aan zijn stekker te sjorren of 'ie blijft zitten of eruit komt.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 16:34
    • Vettel en Grosjean in 1 team? ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 17:11
    • Netflix droomt hier van... twee jankers in 1 team.. Pieterburen is er niets bij.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 12:41
  • Pappous

    Posts: 846

    Coureurs die min of meer op de vlucht slaan wanneer ze een sterke(re) teamgenoot naast zich krijgen geven daarmee al lichtelijk aan over de houdbaarheidsdatum raken. Mocht om welke redenen Vettel vertrekken bij Ferrari dan zal het mij werkelijk benieuwen welke deur er nog voor hem open gaat mocht hij in de F1 door willen gaan natuurlijk.

    • + 2
    • 16 maa 2020 - 15:51
    • Die laatste zin is het vooral volgens mij. Eén van z'n teammaten (vergeten welke) zei ooit dat Vettel 'vroeg' zal stoppen. Hij is denk ik enkel nog geinteresseerd in winnen op korte termijn en is het circus met alles wat erbij hoort behoorlijk beu. Ik zie hem dus stoppen binnen de 2 jaar tenzij hij motivatie vindt in veelbelovende vooruitzichten.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 18:10
    • Van verslagen worden door een teammaat is Vettel tot nog toe nooit erg opgeknapt.
      De frustraties daarvan droeg ie meteen al mee gezien het aantal vage acties van Vettel in de afgelopen jaren. Als Leclerc m dit jaar wederom de oren wast (maar dan echt) dan is t gewoon over en sluiten voor m.
      Dan is het niets meer dan aangeschoten wild.
      En waarom zou hij naar McLaren willen?
      Ik denk dat ie z’n plezier in F1 wel kwijt is hoor als t met Ferrari niet lukt.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 22:24
  • "Sebastian Vettel lijkt op weg naar de uitgang bij Ferrari" wat een gespeculeer, daaromtrent is vanuit Ferrari of door Vettel zelf nooit iets gezegd.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 16:09
    • Vettel heeft wel degelijk gezegd dat t mogelijk is dat hij Ferrari verlaat. Niks geks aan ook. Niets is eeuwig.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 01:21
    • er is een heel verschil tussen "het lijkt", "mogelijk". Het is mogelijk dat ik de loterij morgen win , maar het lijkt er zeker niet op :-)

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 11:57
  • jd2000

    Posts: 3.327

    Vettel is ook op weg naar de F1 uitgang. Zie Vettel al jaren niet meer als een gepassioneerde coureur. Als je hem hoort hoe hij de F1 beleefd is het net alsof ik mijn accountant hoor praten.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 16:32
  • Ik keek vandaag toevallig Hongarije 2015 terug. Wat een strakke race van Vettel zeg. Sowieso vond ik hem heel sterk beginnen bij Ferrari. On-topic: Logisch hij zal toch geen 2e man naast Max willen spelen dat moet hij niet willen.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 18:53
  • Ik snap Ferrari.
    Vind Vettel dit seizoen ook maar matig presteren.
    Hij heeft nog geen punt binnen gehaald.
    Shame On You Seb!!!

    • + 2
    • 16 maa 2020 - 19:45
  • geka

    Posts: 118

    leuke foto

    • + 0
    • 17 maa 2020 - 12:21
  • Kelly@

    Posts: 64

    Ik heb nog wel een zitje over?😉

    • + 1
    • 17 maa 2020 - 13:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender