user icon
user icon

Max Verstappen krijgt hulp van Honda: "Elke race op het podium"

  • Gepubliceerd op 10 maa 2020 10:50
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen is sinds gisteren in Melbourne en zal de komende dagen acclimatiseren. Donderdag zal hij voor het eerst naar het circuit gaan voor de perspresentaties waarna vrijdag de eerste vrije trainingen plaatsvinden. De Nederlander hoopt nu eindelijk te kunnen strijden om de wereldtitel met Red Bull Racing en Honda. De Japanse fabrikant wil er alles aan doen om Verstappen elke race op het podium te laten finishen.

Red Bull-Honda was niet erg opvallend tijdens de wintertests, maar alle tekenen van het team geven aan dat het team de uitdager gaat worden van Mercedes in 2020. Masashi Yamamoto, F1-directeur van Honda, zei ondanks enkele problemen vorig jaar, 2019 een solide basis was voor 2020.

"Iedereen zag er tijdens het testen heel, heel positief uit in de garage en heel zelfverzekerd, dus we kijken echt uit naar het seizoen. Het seizoen is nog erg jong, maar we verwachten dat ze net zo goed presteren als die tests aangaven, misschien meer dan dat", voegde de Japanner toe. "De tests verliepen soepeler dan ooit sinds we terugkeerden naar de Formule 1."

Honda steunt Verstappen

Het doel van Max Verstappen is uiteraard om elke race op het podium te komen en het liefst elke race te kunnen strijden om de overwinning. Om dat doel te bereiken krijgt hij alle steun van Honda, zo zegt Yamamoto: "Max zegt dat hij op alle races op het podium wil komen, een doel dat we moeten ondersteunen. We doen er alles aan om er voor hem te zijn en te vechten voor het kampioenschap."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Is dat wel eens klaargespeeld door een rijder eigenlijk? lijkt me een beetje een onhaalbaar doel. 17 podiums met 10 overwinningen moet genoeg zijn :p

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 10:56
    • Rimmer

      Posts: 7.152

      Lewis finishte afgelopen seizoen elke race in de punten en bijna elke race op het podium als ik mij niet vergis.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 10:59
    • Elke race in de punten is idd ook knap maar wel gewoon te doen als je heel blijft. Hij heeft 4 keer niet op het podium gestaan lees ik net.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:05
    • nr 76

      Posts: 374

      Rimmer, in Duitsland was Hamilton toch buiten de top 10 gefinished?

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:18
    • Joeppp

      Posts: 2.602

      Daar werd hij toch nog 9de?

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 11:33
    • Ik geloof dat Schumacher ooit heel dicht in de buurt was

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:44
    • walteij

      Posts: 744

      @nr 76
      Bij het vallen van de vlag was hij inderdaad 11e.
      Maar beide Alfa Romeo's kregen een 30 seconden tijdstraf (iets met driver aids tijdens de start), waardoor hij toch als 9e in de uitslag is komen te staan.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:46
    • F1FAN76

      Posts: 442

      Schumacher deed het in 2002.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:49
    • nr 76

      Posts: 374

      Rimmer, Joeppp, Walteij: jullie hebben natuurlijk gelijk, ik was de straf van de Alfa's helemaal vergeten.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 12:19
  • Nu maar hopen dat Lewis geen hulp van Mercedes krijgt....

    • + 4
    • 10 maa 2020 - 10:58
    • Met de hulp van Honda gaat Max de Duitse sterretjes van de hemel rijden.

      • + 2
      • 10 maa 2020 - 11:50
    • Ik denk dat Mercedes Bottas gaat helpen :)

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:52
  • Veel zeggen dat ze Ferrari niet vertrouwen (sandbaggen).
    Maar volgens mij hebben alle 3 de topteams lopen sandbaggen met RBR voorop.

    Red Bull has been a tricky team to follow during pre-season. It has looked excellent on-track, its drivers seem happy, it had a hugely impressive first week of mileage. But the lap time was hidden away while it conducted its programme.

    Then it was hidden in plain sight when Max Verstappen conducted his near-emergency stop right at the end of the final day.
    Had Verstappen finished that lap, it would not have been a time that looked unbeatable once fuel loads or engine modes were accounted for. It might not even have been quicker than the best time he had already set.

    But it represented Red Bull having a little bit of fun as testing came to an end. And sneaky or not, it’s also a marker of how confident Red Bull looks heading to the Australian Grand Prix.

    Wat duurt een week toch lang soms.....

    • + 4
    • 10 maa 2020 - 11:04
    • Goed dat deze schrijver dat even aanhaalt. Ik zie daar te weinig mensen over praten, maar Max was op weg naar een 1:15.xxx in die ronde.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 12:00
    • Gaby

      Posts: 31

      Had Verstappen finished that lap, it would not have been a time that looked unbeatable once fuel loads or engine modes were accounted for. It might not even have been quicker than the best time he had already set.

      Hij zegt dus eigenlijk dat er helemaal niet zo'n snelle tijd zou zijn neergezet door Ver. Of lees ik dit nou verkeerd?

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 13:07
    • Ik denk dat de topteams elkaar niet heel veel ontlopen. Ferrari was zelfs in de derde sector sneller dan de Red Bull. En de alle snelste sectortijden bij elkaar was de Red Bull weerde snelste. Ze hebben allemaal wel ergens een snelle sectortijd gereden.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 13:27
    • Lees je goed Gaby.

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 07:28
  • Ari Kanari

    Posts: 37

    Ik had mij dit jaar nog zo voorgenomen om mij niet aan de hand van de test op te hypen zoals ik dat voorgaande jaren wel deed en telkens teleurgesteld werd. Door all positieve berichten trap ik er toch weer in. Ik hoop dat het dit jaar wel terecht is.

    • + 2
    • 10 maa 2020 - 11:15
    • Snarf058

      Posts: 121

      Ik ken dat gevoel. Maar het was dit jaar wel extreem qua zandzakjes, tenminste dat hoop ik. Nog drie dagen!

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 11:27
  • ‘Het seizoen is nog erg jong’ Whahaha, echt?

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 11:32
  • rafael

    Posts: 2.048

    @Gptoday
    Deze site gaat allen maar om Verstappen??? Bijv: Wat zei Mark Webber over Hamilton?? Of.. Wat zei Vettel over Ferrari ???

    Gr,
    Rafael

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 11:37
    • @ Rafael
      Je zit hier in op een Nederlandse site .

      Wij in Nederland hebben nog nooit een coureur van dit niveau gehad .

      Zelfs Liberty post videos op youtube met een hommage van magische momenten van Max .

      Dus is het vrij normaal dat er wat meer aandacht aan Max Verstappen word besteed .

      Gr
      M@ximumoverdrive

      • + 9
      • 10 maa 2020 - 11:48
    • Daarnaast heb ik vandaag al een item over Ocon en Ric gezien , over Bottas en ook over Sainz en nu komt er nu er een eerste item over max vandaag komt ga je lopen klagen ?

      • + 3
      • 10 maa 2020 - 11:50
    • Gr,
      Clemenza

      • + 2
      • 10 maa 2020 - 12:23
    • Supa

      Posts: 1.386

      @Rafeal Het verbaast me dat jou bericht is doorgekomen.

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 12:23
    • Meschien in de Engelse media kijken?? Alleen Lewis Lewis Lewis Lewis

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 12:37
    • Webber? Hamilton? Vettel?

      Nooit van gehoord.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 12:53
    • NicoS

      Posts: 11.121

      @Rafael,
      Die items staan toch al op andere sites?
      Niet alles wat op andere sites staat komt hier te staan.
      Snap dat gezeur niet zo, ben je niet geïnteresseerd in items over Verstappen, dan lees je ze gewoon niet....zo moeilijk is dat toch niet....

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 13:05
  • tour71

    Posts: 711

    hij is al op het circuit geweest, stonden gisteren al filmpjes op internet.

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 11:52
  • Goh eindelijk! Zat er toch altijd een Aston Martin gerelateerde motor in.

    Nu gaan we er echter Honda blokken in doen.

    Cynisme uit!

    • + 0
    • 10 maa 2020 - 13:40
  • Arie54

    Posts: 2.730

    Eerst zien, dan geloven. En met een beetje pech duurt het seizoen door die corona maar 3-4 races...

    • + 0
    • 10 maa 2020 - 23:17
  • Yamamoto: "Max zegt dat hij op alle races op het podium wil komen, een doel dat we moeten ondersteunen. We doen er alles aan om er voor hem te zijn en te vechten voor het kampioenschap."
    Dus Albon krijgt gelijke kansen.? Als het Lewis betrof vanaf dag 1 deze luxe had hij dus meer kanpioenschappen gehaald. Daarom is lewis zo’n groot kampioen. Hij wil nooit de nr 1 status terwijl anderen dat wel willen. Lewis maakt zijn teamgenoot obv zij resultaten automatisch tot wingman

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 00:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender