user icon
user icon

Ferrari bevestigt oorzaak van motorprobleem tijdens testen

  • Gepubliceerd op 25 feb 2020 16:05
  • comments 42
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari heeft onthuld waardoor Sebastian Vettel vorige week stopte tijdens de derde testdag in Barcelona. Het programma van het team werd onderbroken door het probleem, waardoor het de motor in de auto terugstuurde naar Maranello voor inspectie om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Het Italiaanse team heeft beweerd dat er geen reden tot zorg is na een controle in de fabriek en dat de storing te wijten was aan een probleem dat niet structureel is.

"De motor die het probleem had afgelopen vrijdag is gestript en gecontroleerd in Maranello. De fout was te wijten aan een niet-structureel probleem met het smeersysteem. Het is geen reden tot bezorgdheid en een oplossing dit te corrigeren is al zo goed als klaar."

Ferrari-teambaas Mattia Binotto zei tijdens de wintertest dat zijn team achter zijn rivalen Mercedes staat voor de seizoensopeningsrace in Australië.

Het team keert deze week terug naar het circuit van Barcelona, ​​met Vettel en teamgenoot Charles Leclerc die allebei op de woensdag in actie zullen komen. Vettel zal de auto op donderdag volledig voor zichzelf krijgen, alvorens over te dragen aan Leclerc voor de laatste dag van de wintertest.

Reacties (42)

Login om te reageren
  • Ik ben heel benieuwd naar deze week. Was het zandzakken en komt dat ding ineens tot leven? Of zijn er echt problemen? Het lijkt me dat ze deze week gewoon veel willen rijden en een paar ´kwaliruns´ willen doen. zo niet dan zijn ze of heel erg zelfverzekerd of er zit echt iets niet goed.

    Ik heb er zin in iig.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 16:11
    • Het zou juist nog mooier zijn als ze deze week nóg langzamer zijn en er nog wat zakken bij gooien, om dat ding in Melbourne gewoon op pole te plempen.

      • + 3
      • 25 feb 2020 - 16:51
    • Lol, @Damon, het zou verrassend zijn als Ferrari in Melbourne een Mercedesje zou doen.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 16:58
    • De eerste “Spec 2” (of in dit geval EVO) geruchten duiken in elk geval al op;


      Het is nog vroeg om conclusies te trekken, maar Ferrari lijkt met hun auto voor 2020 in de problemen te zitten. Ook Mattia Binotto heeft de afgelopen week toegegeven dat de SF1000 op dit moment niet snel genoeg is. De komende dagen zal het waarschijnlijk al wat sneller gaan, maar een grotere update zou voor de Grand Prix van Nederland gepland staan.

      Dat meldt althans Franco Nugnes, de doorgaans goed ingevoerde journalist van MS. Volgens hem heeft de Scuderia het F1-seizoen 2020 allesbehalve opgegeven en zetten zij met de zogeheten SF1000 EVO vol de aanval in. Deze wordt dan waarschijnlijk bij de eerste Grand Prix op Europese bodem in Zandvoort geïntroduceerd.

      De man die verantwoordelijk zou zijn voor de doorontwikkelde SF1000, is Simone Resta. De engineer die de afgelopen jaren orde op zaken stelde bij Sauber / Alfa Romeo en voor dit seizoen terugkeerde bij het team uit Maranello.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 16:58
    • Toch lees ik ook verhalen dat als ze even gas geven ze wel gelijk goede sector tijden rijden. Het is een beetje tegenstrijdig allemaal.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 17:02
    • Alle analisten gissen maar. Afgezien van de teams zelf weet niemand precies waar ze allemaal mee bezig zijn en hoe ze ervoor staan.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:06
    • 4.0?

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:31
    • Zoals Mercedes ook al zei na hun analyse: Ferrari kan veel sneller dan ze de eerste wek lieten zien. Hoe snel weet ik ook niet, maar net als Royalere vertrouw ik het voor geen cent en ben ik in het geheel niet verrast als ze er in Melbourne gewoon staan.
      Vorige week heeft Vettel bijna sneaky een stuk racesimulatie gedaan en zat toen gewoon weer tussen Mercedes en RBR in.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:48
    • Pall, 4e jaar hier op deze site. :)

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:50
    • Ow, van harte gefeliciteerd dan (denk ik).
      Dat er nog maar vele mogen volgen!

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 18:22
    • 4e jaar hier en nog steeds 0 titels voor jou idool. ik snap 'm ;)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:03
    • Roy,
      Heineken 4.0?
      Proost!

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:14
    • Beetle

      Posts: 952

      @pallmall, dan schrijf je een heel kul verhaal met allemaal aannames. Om daarna te posten dat iedereen maar aan het gissen is...
      Bespaar jezelf alsjeblieft de moeite

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:20
    • Nee, jouw bijdrage trekt volle zalen......

      • + 4
      • 25 feb 2020 - 20:24
    • Het was maar een copy/paste hoor, dus niet mijn kul verhaal.

      • + 2
      • 25 feb 2020 - 20:25
    • En morgen blijkbaar een extra ingelaste persconferentie met Binotto en Vettel. Zou hij dan toch ook zijn contract verlengt hebben?

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 22:34
    • Tweet?s=20

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 08:15
    • @PallMall, dat gaat toch nooit middels een PC?
      Zou hij nu meteen stoppen en Ricciardo naar Ferrari? ;-))

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 08:37
  • mario

    Posts: 5.832

    Ik zweer altijd bij WD-40... Zouden ze bij Ferrari misschien ook moeten doen ;)

    • + 2
    • 25 feb 2020 - 17:02
    • Reno

      Posts: 1.376

      Bijna overal goed voor. 👍

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:11
    • Ik bak er zelfs mijn biefstukjes mee.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:49
    • ralph2102

      Posts: 680

      Ik gebruik het als glijmiddel:)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 18:53
    • Snork

      Posts: 6.480

      Goeie neusspray.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 19:32
    • Politik

      Posts: 5.371

      Wij hebben een ezel, die klonk een beetje schor. Sinds ik hem WD40 heb gegeven, lijkt het of hij fluwelen stembanden heeft :)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 19:47
    • Elke ezel heurt zichzelf graag balken ;)

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 20:18
    • Mijn vrouw wil tegenwoordig afentoe vegetarisch eten. Heb het een paar keer gemaakt en elke keer een scheut WD-40 erbij gedaan. We eten geen vegetarisch meer 😄👍

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 20:20
  • Maximo

    Posts: 5.965

    Ik ben om, eerst dacht ik dat ze misschien niet alles op orde hadden, maar het begint er nu veel te dik op te liggen dat ze de hele tijd maar verkondigen dat ze problemen hebben.

    Kortom, ze hebben gewoon erg veel belovende data en om de 1 of andere manier denken ze er iets aan te hebben om zo overdreven te sandbaggen.

    Persoonlijk vind ik het wat sneu en het is ook heel iets anders dan Mercedes in 2019 die toen pas aan het einde van de wintertests de boel voor elkaar kregen, maar goed, als Binotto denkt dat deze act Ferrari wat oplevert dan zal het wel. Beetje flauw als je het mij vraagt, maar goed da’s hun keuze.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 18:43
    • Snork

      Posts: 6.480

      Het ligt er wat mij betreft ook te dik bovenop. Monteurs die het roepen, Binotto die het roept, veel mediaberichten die het roeptoeteren. Begint een beetje te veel van het goede te worden.
      Melbourne zal het echte verhaal vertellen.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 19:35
    • Doen ze zo hun best om geen verwachtingen te scheppen, scheppen ze juist daardoor alsnog verwachtingen....

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:28
  • Hmmm, als er een oplossing in de maak is, dan is het dus wel structureel, anders zou het een zeldzame productie/gietfout zijn

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 18:44
    • Nee, het was gewoon een defecte oliepomp. Omdat de motor te weinig smering kreeg liep hij schade op.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:08
    • Een doorgebrand fuel flow kabeltje? ;)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:28
    • NicoS

      Posts: 10.987

      De nieuwe oliepomp is dus bijna klaar......hij is nog in de maak, maar komt goed.
      Vreemd dat ze niet een paar reserve pompen op voorraad hadden....;)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:33
    • Hadden ze maar Motor Up moeten gebruiken...

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 20:38
    • Leik die reacties, maar begrijpend lezend kom ik tot de conclusie dat er gesteld wordt dat er een nieuwe oliepomp in ontwikkeling is als er gesteld wordt de oplossing is in de maak.
      Als er een oplossing moet komen, was er dus een probleem en niet een sporadische, want dan was er geen oplossing nodig geweest.

      Beetje blijven opletten heren

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 06:00
  • Typisch italianen en vreselijk omslachtig, de motor in de auto terugsturen.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 21:43
  • DBGates

    Posts: 2.210

    Off topic vanmiddag om 15:00 uur persco met vettel en binnoto

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 08:30
    • Een contractverlenging wordt normaal gesproken toch nooit middels een PC bekend gemaakt? Ben benieuwd. Is alleen nog maar door die Ierse journalist gisteren bekend gemaakt. Nog niemand heeft dat bericht bevestigd.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 08:33
    • DBGates

      Posts: 2.210

      Gaat misschien gewoon over corona

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 09:51
    • Oh, dat zou ook heel goed kunnen.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 10:09
  • DAS helemaal mooi.

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 08:42
  • Een Italiaanse monteur had een poetsdoek in het motorblok laten liggen, het was dus niks structureel...

    • + 0
    • 27 feb 2020 - 15:59

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar