user icon
user icon

Marko: "Alpha Tauri in de buurt van Racing Point"

  • Gepubliceerd op 25 feb 2020 12:57
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Alpha Tauri is dit seizoen een nieuwe naam op de startgrid van de Formule 1. Het Italiaanse team is echter vrijwel hetzelfde team als voorganger Scuderia Toro Rosso, alleen een naamswijziging duidt op een verschil tussen vorig jaar en dit jaar.

Tijdens de eerste testweek in Barcelona maakte Racing Point veel indruk met de snelheid die het toonde. Alpha Tauri deed echter ook leuk mee en zou volgens Dr. Helmut Marko niet ver daarachter zitten.

Het lijkt erop dat achter de drie topteams van Mercedes, Red Bull Racing en Ferrari het team van Racing Point de grid gaat opvullen. Helmut Marko zegt tegenover Auto Bild: "Ons tweede team Alpha Tauri is in een goede vorm. Als ik puur naar de snelheid kijk dan zitten ze in de buurt van Racing Point."

Loftrompet voor Honda

"Dat toont eens te meer aan hoe goed het werk is geweest van onze partner Honda tijdens de afgelopen wintermaanden. Ze hebben de motor op elk vlak weten te verbeteren. Er zit meer kracht in de motor, hij verbruikt minder brandstof en is ook nog eens betrouwbaarder geworden."

Pierry Gasly en Daniil Kvyat rijden ook dit seizoen voor het kleine team van Red Bull.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.784

    op basis waarvan? dan zou Marko alles moeten weten en dat lijkt mij niet het geval! de RP is denk ik veel beter als we nu hebben kunnen zien

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 13:02
    • Politik

      Posts: 5.371

      Mallya heeft zelfs in de pers geroepen dat RP races kan winnen dit jaar.
      Lijkt me een beetje te optimistisch, maar misschien weet hij meer als wij ;)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 13:11
    • Die uitspraak van VJ is wel een beetje Mallya.

      • + 3
      • 25 feb 2020 - 13:14
    • beerkuh

      Posts: 1.784

      tja Mallaya blijft ook zeggen dat hij onschuldig is dus zijn woord zegt mij niet zoveel

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 13:15
    • Mallya is gewoon een crook!
      Zelfde hout als Briatore.
      Praatjesmaker 1e klas.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 13:17
    • nr 76

      Posts: 360

      Beerkuh, het schijnt dat Marko altijd een heel klein glazen bolletje met zich meedraagt.

      • + 4
      • 25 feb 2020 - 14:11
    • Op veel fora wordt RP als de dark hors omschreven. Perez was over 70 ronden (race sim) net zo snel als Verstappen, dat zegt natuurlijk niets over hoe hard je pusht en de motorstanden, maar wel over de fuelload. RP (Perez) was een halve sec sneller dan McL en veel sneller dan AT. Ik verwacht dat RP gaat strijden met McL.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 14:51
    • StevenQ

      Posts: 5.745

      de RB15 zat toch ook in de buurt bij de W10?

      verder zeggen testtijden lang niet alles met verschillen in bandencompounds, hoeveelheid brandstof in de tanks en de mate van openschroeven van de motoren.

      Ik ieder geval zal Marko er meer van weten dan Mallya die al anderhalf jaar geen eigenaar meer is van dat team.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 17:07
  • mario

    Posts: 5.832

    "Het lijkt erop dat achter de drie topteams van Mercedes, Red Bull Racing en Ferrari het team van Racing Point de grid gaat vullen. "

    McLaren wordt voor het gemak maar ff vergeten???

    • + 1
    • 25 feb 2020 - 13:17
    • Ja, da's wel van de malle, ja!
      Hoewel, er staat 'de grid gaat vullen', dus dat zegt niks over welke plekken ze dan gaan innemen.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 13:40
    • Ja Marko is ook al op leeftijd.
      Dementie begint langzaam zijn intrede te maken...

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:15
    • "Het lijkt erop dat achter de drie topteams van Mercedes, Red Bull Racing en McLaren het team van Racing Point de grid gaat vullen. "

      Zoiets? :-)

      • + 4
      • 25 feb 2020 - 14:29
    • Ja, da's van de malle ja! Maar 'de grid gaat vullen' zegt natuurlijk niks over welke plekken ze gaan innemen.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:47
    • Ik denk ook dat RP met McL gaat strijden om constructeur plek 4.

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:52
    • mario

      Posts: 5.832

      @Pietje: Veul beter 😋

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 14:56
    • McLaren is een Hype.... 1 goed jaar zegt niks...

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 16:33
    • mario

      Posts: 5.832

      McLaren heeft Hype.... Kijk maar eens goed op de auto.... kabouter messi

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 17:05
  • Zoals in 'Stroll dicht bij een Mercedes-stoeltje'? Dus maximaal de lengte van de pitstraat, zo dichtbij?
    Als zijn koffiedik vergelijkbaar is met wat er bij ons bedrijf in de automaten zit, dan ziet ie het vast heel helder!

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 13:38
    • Uhmmm, Stroll heeft nu toch zijn MB stoeltje?

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:00
    • d@nny

      Posts: 1.881

      Papa Stroll aan de directie tafel wellicht?

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:13
    • @PallMall: Zo dicht bij als een chinees namaak-stoeltje. Lijkt me toch niet realistisch hoor, Stroll in een F1-Merc.
      @d@nny: Blijf er naar kijken, maar denk toch niet dat die mondkapjes daar gaan helpen.. ;-)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 14:52
  • Kracht, verbruik en betrouwbaar. Ben benieuwd met welke van deze punten de Honda-motor dan het verschil gaat maken? Of loopt dat ding 1 op 50 😄

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 14:24
  • Oompie Helmut begint ook weer aan zijn voorspellingen lees ik. Die gaat er ook gewoon al doodleuk vanuit dat RB Ferrari al in haar broekzak heeft. En nu dit weer....
    Ach ik vind het wel wat hebben. Dat gebluf van de dokter.

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 15:14
    • En jij begint zo te zien ook weer........ geen school? Geen werk??? 24/7 op gptoday?

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 16:35
    • Houd jij nu maar gewoon bij hoeveel ik post per dag. en het totaal aantal. School? Nee. Werk ? ja. 24 uur per dag hier? Nee.

      hup en nu weer aan het werk :p

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 16:37
  • Pappous

    Posts: 769

    Gelukkig maar dat Marko voor het goede team werkt............

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 16:03
    • want? jij denkt dat RP AT de vernieling in gaat rijden? Ik dacht dat jij meer van dat ´we wachten het maar af´ was?

      Oh nee het is RB dus er moet weer even een steekje worden uitgedeeld ;)

      • + 0
      • 25 feb 2020 - 16:06
    • Pappous

      Posts: 769

      Hahaha, waarschijnlijk door je eenzijdige denkvermogen sla je zoals zo vaak de plank weer eens volledig mis. Zelfs op je eigen verzonnen kritiek die je anderen in de mond probeert te leggen reageer je nog als door een wesp gestoken.

      Maar goed, laat ik even mijn zin voor de goede orde dan maar even afmaken dan.
      Gelukkig maar dat Marko voor het goede team werkt, zou hij voor Renault gewerkt hebben dan was hij allang tot de grond toe afgebrand.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 16:38
    • Door wie? Ze pakten gewoon 2 podiums verleden jaar hoor dat AT. Door wie zou bietenboel worden afgebrand als hij dit had gezegt met goede resultaten?

      Ik probeer je niks in de mond te leggen. dat doe je zelf.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 16:58
    • Pappous

      Posts: 769

      Natuurlijk, zo kun je er ook een draai aan geven.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 18:42
    • Snork

      Posts: 6.480

      Royalere, get a life....

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 19:43
    • Snork: Laten we het on topic houden. Oh ja en een leven heb ik. Deze post is het bewijs.

      • + 1
      • 25 feb 2020 - 20:43
  • Mooie stelling :D

    • + 0
    • 25 feb 2020 - 20:30

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar