user icon
user icon

Hulkenberg: "Heb een goed gevoel bij Red Bull en Max Verstappen"

  • Gepubliceerd op 26 feb 2020 08:38
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg staat dit jaar niet op de Formule 1-grid. Het is voor het eerst sinds jaren dat de Duitser een rustige winter kent en niet een vol programma heeft met trainen, bezoeken aan de fabriek en testsessies in Barcelona.

Dat hij dit jaar niet deelneemt in de Formule 1 wil niet zeggen dat Hulkenberg het niet volgt. De 32-jarige coureur heeft de eerste testweek met veel aandacht gevolgd en zei gisteren al dat iedereen rekening moet houden met Sebastian Vettel omdat hij altijd terug zal slaan als hij kan.

Verder is Hulkenberg ook onder de indruk van Red Bull Racing: "Ik heb een goed gevoel bij Red Bull Racing. Ik denk dat ze een goede kans maken om nu daadwerkelijk die stap vooruit te hebben gemaakt en hopelijk kunnen ze Mercedes uitdagen. Afgelopen jaar zag je al dat ze op de goede weg waren toen Max Verstappen het seizoen als derde in het kampioenschap eindigde, achter Hamilton en Bottas maar voor beide Ferrari's."

Over zijn eigen toekomst kan de Hulk nog niet veel zeggen: "Alles ligt nog helemaal open, dus ik heb geen idee wat ik dit jaar ga doen. Voorlopig heb ik een tijdelijke pauze van het racen."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Wat had ik graag Hulkenberg naast Verstappen gezien. Hoewel geen wereldtop zal hij een soort Bottas voor Verstappen kunnen zijn.

    • + 7
    • 26 feb 2020 - 08:39
    • 100% eens. Hij had gewoon naast Max moeten zitten. Leuk, die Albon maar die is er gewoon nog lang niet. Je hebt een Hulkenberg/Bottas/Perez achtige coureur nodig naast Max, als secondant. Met zo'n (nog steeds onervaren) coureur als Albon is Max strategisch gezien altijd onthand. Vanuit Ferrari en Mercedes kunnen ze altijd Max onder druk zetten nu, omdat Albon structureel te ver weg zit. Het is altijd twee tegen één nu.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 09:18
    • @Wouter666, Bottas en Hulkenberg snap ik nog wel, maar een Perez? Die vind ik nu niet echt een teamplayer.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 09:51
    • Ook 100% mee eens liever dan Albon waar ik niet te veel van verwacht en na de race op 50 seconden zit, daar heeft MAXhelemaal niets aan!

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 10:28
  • Volgens mij flirt Hulkenberg hier openlijk met Red Bull. Wellicht een rol als test- en ontwikkelingscoureur?

    • + 1
    • 26 feb 2020 - 08:57
    • Audi

      Posts: 299

      Nee, dit is een klein deel van zijn antwoord/interview, toevallig hebben ze alleen het stukje over RBR hier geplaatst. Ik was met elk team aan het flirten indien je het zo wilt noemen. In werkelijkheid heeft hij gewoon zijn gedachten over elke team tot zover geuit, dat was het :)

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 10:33
    • Audi

      Posts: 299

      Uiteraard was Ik niet aan het flirten, maar was HIJ/Hulkenberg aan het ''flirten''.. Typefoutje..

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 10:34
  • vosje1991

    Posts: 76

    Kan Hulkenberg niet een paar keer aanschuiven bij Ziggo?
    Hij heeft vast veel meer zinnige dingen te zeggen dan 1 van die Coronels. Die vooral graag zichzelf horen praten ongeacht of dat iets zinnigs is of niet.

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 09:00
    • Snork

      Posts: 7.795

      Gaat gebeuren, ze hebben hem hiervoor gevraagd en hij gaat meerdere keren aanschuiven bij Ziggo Sport.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 09:09
    • waar heb je dat vernomen @Snork?

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 09:18
    • Uit de Donald Duck.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 09:25
    • Wat is er mis met de Donald Duck?

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 11:10
    • Niks mis mee, 'n zeer informatief én vrolijk weekblad.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 11:46
    • Belangrijker nog, fotloos Nederlands. Verder idd een vrolijk weekblad waar ik al 48 jaar geabonneerd op ben.. :)

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 21:01
    • auw, foutloos..

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 21:02
  • Zou wat zijn... heeft Red Bull eindelijk de snelste auto, gaat het hele circus niet door vanwege het Corona / Covid -19 virus.

    • + 1
    • 26 feb 2020 - 09:33
  • meister

    Posts: 2.425

    Als DAS per direct verboden wordt zie ik idd wel kansen voor Max.
    Zo niet is het gewoon al een uitgemaakte zaak en heeft iedereen buiten P2 een figurantenrol.

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 09:58
    • PWNieuw

      Posts: 457

      Als het hele veld met uitzondering van Mercedes 4 jaar geleden DAS hadden gehad, dan was Mercedes nog steeds kampioen geworden

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 10:02
    • RBH2019

      Posts: 2.148

      We weten nog niet eens wat het DAS gebeuren precies voor effecten heeft. Ontspan.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 10:11
    • @PWNieuw

      Dat ligt er nog maar helemaal aan hoeveel winst dat systeem oplevert. Daar laat zich nog niemand over uit.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 10:12
    • Wie zegt dat MB überhaupt met DAS gaat rijden? Daar is het laatste woord zeker nog niet over gezegd.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 12:14
  • Over het inovatieve DAS valt nog niet met goede zekerheid te bepalen wat het oplevert en of ze er ook inderdaad mee zullen of mogen starten, Maar ik verwacht Merc. in de lead, maar ik hoop van harte dat ik me compleet vergis!

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 10:31
    • RB staat stil in de pits op dit moment, ik heb dit zoveel gezien ook in 2019 en daarvoor dat Merc. en Fer. buiten zijn en dat er bij RB iets mislukt, ze hebben na vrijdag toch genoeg tijd gehad om te zorgen dat er gereden kan worden, mij persoonlijk heeft dit altijd gestoord, met welke reden ze ook iedere keer ook komen.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 10:36
    • Er zijn vanmorgen nog veel onderdelen binnen gekomen. Ze zijn gewoon de wagen aan het opbouwen. Dat mocht pas vanaf vandaag.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 10:38
    • Dus het stond al vast dat Albon maar een uurtje mocht rijden vandaag Pietje?

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 11:40
    • 11.54 RB nog steeds in de pits, ik lees inderdaad ook dat er dingen worden aangepast en vervangen mogelijk, maar ongelukkig komt het wel over steeds heeft RB dit, te laat naar buiten tijden trainingen, ik kan er niets aan doen maar ben het niet vergeten, niet lekker en MAX reageert ook vervelend als hem dit steeds overkomt ook dat beeld is er.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 11:54

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar