user icon
user icon

Foto's: Eerste beelden van Alfa Romeo in camouflagekleuren tijdens shakedown

  • Gepubliceerd op 14 feb 2020 10:51
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

De presentatie van de Alfa Romeo C39 volgt pas op de eerste dag van de eerste week van de wintertests, maar de eerste beelden van de nieuwe bolide zijn nu al naar buiten gekomen. De bolide raast momenteel over Fiorano.

Net als in 2019 heeft Alfa Romeo ervoor gekozen om de shakedown van de nieuwe bolide op Valentijnsdag te verrichten en wederom is Fiorano, het officiële testcircuit van Ferrari, de plaats van handeling. Net als een jaar geleden zit Kimi Raikkonen achter het stuur van de auto tijdens de filmdag, die dus tevens dienst doet als shakedown van de C39.

Kleur bekennen doet Alfa Romeo Racing vooralsnog niet, want in lijn met 2019 heeft het team gekozen voor een speciale kleurstelling voor de dag van de liefde. De auto is donkergrijs, met een hartvormig logo van Alfa Romeo op de motorkap. Op de sidepods, die een slankere vorm hebben dan afgelopen jaar, staat het logo van nieuwe titelsponsor PKN Orlen. Die maakte met Robert Kubica, de nieuwe reservecoureur van het team, de overstap naar Alfa.

De concepten die het Italiaans-Zwitserse team in 2020 gebruikt, komen grotendeels overeen met de concepten van 2019. Daaruit kan gesteld worden dat de bolide, die dit jaar wederom door Raikkonen en Antonio Giovinazzi bestuurd wordt, een doorontwikkeling is van de C38. Er is gekozen voor een extreem outwash-principe bij de voorvleugel, terwijl ook de luchtinlaat boven de cockpit weer in tweeën gesplitst is.

 

 

Foto's Alfa Romeo C39

Reacties (11)

Login om te reageren
  • youtu.be/vax-BdOAMW4

    • + 1
    • 14 feb 2020 - 10:57
    • Dus de filmdag is eigenlijk compleet nutteloos omdat ze de beelden niet voor promotionele doeleinden kunnen gebruiken. Dit is gewoon een keiharde shakedown.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 11:53
    • jep een paar jaar geleden door Red Bull uitgevonden

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 14:32
  • Lijkt op de RB15, maar dan wat lomper en groter aan de achterkant

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 11:06
  • Mooie auto en amoreeee amoreeeee

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 11:07
  • Zo die hebben niet zuinig aangedaan de afgelopen winter qua dieet. Ziet er groot en lomp uit aan de achterkant.

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 11:31
  • Zeer mooi karretje...En 'bangelijke' livery.
    Benieuwd hoe de echte livery er zal uit gaan zien.

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 11:33
  • Haa, ik vergiste me nu al. Dacht dat dit om de nieuwe Alpha Tauri ging en vroeg me al af, waarom zo'n groot Alpha Romeo logo op de auto:D

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 11:35
    • Arie54

      Posts: 2.715

      Alpha?

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 13:47
    • mario

      Posts: 5.976

      Het juist schrijven van coureurs en teams is voor velen hier vaak een probleem..... En dat vind ik raar..... Als je een bijvoorbeeld een fan bent van McLaren dan ga je dat toch nooit spellen als MacLaren???? Maar je hoeft niet eens een fan te zijn van een coureur of een team, als je al een fan van de sport bent dan weet je toch hoe je de namen moet spellen???? En dan niet zeggen dat sommige mensen dyslectisch zijn..... Ja dat kan, maar als je dat van jezelf weet dan kijk je je post toch nog een keer extra na om ervoor te zorgen dat je namen goed hebt gespeld???
      Heeft ook een beetje met respect te maken richting de personen en de teams.... Maar goed, je kunt ook lui zijn en dus je eigen tekst niet nalezen....

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 14:54
    • Mario. Ik snap je punt, maar er kan best even na een vlot typ foutje worden gemaakt... de edit button is nog niet toegevoegd op de site... Echter zag ik laatst ook iemand Farary typen onder een filmpje op youtube... zo'n overdreven fout van een welbekend merk ik vind ik ook niet kunnen. Ik dacht zelfs bijna dat ze Faraday Future ermee bedoelden ipv Ferrari.

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 21:11

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar