user icon
user icon

Szafnauer: "Doel Stroll is om van Aston Martin een topteam te maken"

  • Gepubliceerd op 11 feb 2020 12:05
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

Racing Point wordt in 2021 omgedoopt in Aston Martin F1 Team en de eerste gevolgen daarvan zijn al merkbaar. Volgens teambaas Otmar Szafnauer heeft Lawrence Stroll een duidelijke doelstelling neergelegd die op termijn behaald moet worden.

Eind januari kocht Stroll zich in bij Aston Martin. Daarbij bedong de Canadese zakenman dat zijn Formule 1-team, dat sinds 2019 door het leven gaat als Racing Point, vanaf 2021 het officiële fabrieksteam van Aston Martin wordt. Die aankondiging, in combinatie met de toespraak die Stroll vorige week gaf aan het personeel, zorgt volgens Szafnauer voor nieuwe energie bij de medewerkers.

"Het geeft absoluut een injectie met energie aan de 465 loyale en hardwerkende medewerkers. Het team bestaat, onder verschillende namen, al 30 jaar en is er meer dan klaar voor om een fabrieksteam te worden. Lawrence sprak vorige week het personeel toe en zette een duidelijk doel neer om Aston Martin een van de topteams in de sport te maken. Iedereen is trots om zo'n legendarische fabrikant te vertegenwoordigen in haar terugkeer in de top van de autosport."

'Aston Martin profiteert van technische samenwerking'

Szafnauer onthult dat Aston Martin op meerdere manieren gaat profiteren van haar terugkeer in de Formule 1 als fabrieksteam. Natuurlijk zit er een commerciële component in de samenwerking, maar de teambaas van het Canadese team ziet ook op het technische vlak een aantal kansen voor de Britse sportwagenfabrikant. "Natuurlijk is er de technische samenwerking tussen het F1-programma en de straatauto's."

"De F1-technologie druppelt in de komende jaren door naar de producten die Aston Martin gaat lanceren. Dit is vooral relevant voor de filosofie met middenmotoren, die om de hoek staat te wachten. De competitieve omgeving van de racerij is een rijke bron van innovatie en de kans om een cross-over te creëren voor de technologie is enorm spannend."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Als dat niet je uiteindelijke doel is als team om vooraan mee te doen heb je niets te zoeken in de F1 als teameigenaar van 1 team.

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 12:13
  • Hoezo fabrieksteam? Aston Martin gaat toch geen F1-motoren bouwen?

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 12:19
    • Snork

      Posts: 7.023

      Het valt me elke keer weer op dat ik jouw reactie helemaal niet lees, door die avatar van jou. Leidt een beetje af :-)

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 12:20
    • Net als bij RB is het fake, het is sponsoring, verder doen ze niets. Gewoon Mercedesmotoren dus.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:04
    • ringo

      Posts: 2.912

      aangezien stroll eigenaar is van RP en aandelen heeft van AM en aangezien AM een autobouwer is mag gerust zeggen dat het een fabrieks team is , toen spyker instapte was iedereen ook overhyped dat het een fabrieksteam is, het is een naam maar wel belangrijk voor de aandelen van AM en reclame waarmee je de merk wel duurzaam kan maken.. heeft niks met motoren te maken uberhaupt.. chassiis ja.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:50
    • Dikke Ballen die,

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 14:29
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Die Avatar is toch helemaal niet meer van deze politieke correcte tijd, wel lekker, dat dan weer wel.

      Wat een neandertaler is die verstoppen zeg.

      ;-)

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 14:45
    • Ik vindt er niks aan, ze hebben nog teveel kleren aan hun lijf.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 15:11
    • @Ouw-sjagerijn, je bent een ware Zandvoort zomerfan.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 18:12
  • Snork

    Posts: 7.023

    Uitstekend doel. Nu nog even de coureurs daar op afstemmen. Ik denk dat Perez het team wel verder kan helpen, maar of Perez uiteindelijk ook het WK materiaal is?
    En dan Lance.... Daar zal echt een keer een toptalent binnengeschoven moeten worden, die binnen een paar jaar Perez het snot voor de ogen gaat rijden.

    • + 1
    • 11 feb 2020 - 12:19
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Tsja... Lance.

      Daar noem je zo wat!

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 12:29
    • MisterED

      Posts: 190

      Wat denk je zelf............

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 14:58
  • Aquarius72

    Posts: 29

    Aston Martin met middenmotoren???? Mogen we een nieuwe ontwerp filosofie gaan verwachten voor de straatautos???

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 12:56
  • Edward M

    Posts: 893

    AM doet helemaal niks in de F1 behalve geld doneren en auto's leveren aan RB voor pr ze kunnen daar helemaal niks behalve koeienhuiden stikken tot moeite stoelen.
    Dit is ook weer een pr praatje namens stroll ze hebben al jaren de beste motor achterin liggen en ze doen er bar weinig mee dat gaat echt niet veranderen .

    • + 1
    • 11 feb 2020 - 12:58
    • Precies , AM is al 100 jaar gebakkenlucht.. De reclame/marketing jongens zijn top, het enige echt goede van dat merk...

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:16
  • Mag die wel opschieten met die paar jaar dat F1 , in zn huidige vorm , nog bestaat... 2025 allemaal aan de stekker....

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 13:13
    • " ... 2025 allemaal aan de stekker...."

      Beter dan aan de drank, hahaha.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:27
    • Nou , een goed glas op zn tijd ... LOL

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:29
    • jaja krijgen we dat weer. Honda blijft,Mercedes blijft maar nu is het ineens weer 2025 wat het einde gaat worden.

      GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 20:48
    • Want de F1 blijft op fossiel , benzine cq met een brandstof motor rijden??? Je volgt het echte nieuws wel??? of sta je altijd in de verstappen stand?? Dat Mercedes blijft als F1 team mag men blij mee zijn , AMG was namelijk wel degelijk kandidaat om te verdwijnen .... Maar 2025 , schrijf het maar in je agenda, fuseren met FE of helemaal verdwijnen.....

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 21:55
  • Dit team gaat zeker voordeel hebben van de aankomende budget-cap... doen het namelijk al jaren erg goed met een bescheiden budget. En met eventuele extra knowhow vanuit Aston Martin kunnen ze zeker een slag slaan. Klinkt in elk geval erg lekker: Aston Martin F1 team...

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 13:14
    • jarka

      Posts: 1.181

      je bedoelt ze deden het tot 2019 goed

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:26
    • Sinds Stroll daar “baas” is heb ik weinig progressie gezien... Veel blah, blah blah, dat dan weer wel. ;)

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:31
  • Roze verdwijnt waar het prachtige racing green verschijnt...

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 13:20
    • Waarom? BWT kan gewoon blijven sponsoren.
      Ik zie de reclame al voor me. James Bond met een lekker glaasje leidingwater.

      • + 0
      • 11 feb 2020 - 13:52
  • Beetje respect jongens en meisjes voor een autofabrikant die Ford opdracht gaf twee mondeo v6’jesaan elkaar te bakken tot v12 en er fatsoenlijk meevan zijn plek komt.

    De tijd dat Sean Connery aka Bond, James Bond, het merk een tweede leven gaf is ruim 50 jaar geleden ondertussen.

    Het zoveelste leven van de kat AstonMartin wordt mogelijk gemaakt door Stroll, Lawrence Stroll 😂

    RedBull was tot de samenwerking met Honda eigenlijk altijd een privateer met fabrieksteam potentie door de manier waarop ze daar met sport omgaan, all-in of niets.
    Hebben in de tijd dat Renault als team officieel niet in de F1 zat fabrieksmotor ondersteuning gehad.

    Jarenlang is Ferrari het enige echte fabrieksteam geweest tot Renault Benetton opkocht, BAR een echte Honda en Toyota ook nog mee ging doen.
    BMW nam Sauber over, want kreeg dat Williamsniet voorelkaar.

    Williams-Renault, Brabham-BMW, McLaren-Honda (mp4/4 t/m mp4/7), Benetton-Ford, allemaal privateers met een fabrieksmotor en ondersteuning.

    Stroll gaat als zakenman het precies tegenovergestelde doen van ene Enzo Ferrari.

    In plaats van auto’s verkopen om te kunnen racen, het racen gebruiken om meer auto’s te verkopen.

    • + 0
    • 11 feb 2020 - 22:30

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 13 aug 1964 (55)
  • Geb. plaats Romania, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit