user icon
user icon

Horner ziet 'dezelfde motivatie en het verlangen naar competitiviteit' bij Honda

  • Gepubliceerd op 07 feb 2020 14:15
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Honda doet er alles aan om Red Bull Racing in 2020 mee te kunnen laten doen om de wereldtitel. Teambaas Christian Horner ziet dat de motivatie én de ontwikkelingen van de Japanse leverancier veelbelovend zijn voor het nieuwe seizoen.

Na drie lastige jaren bij McLaren en een jaar opstarten bij Scuderia Toro Rosso leverde Honda in 2019 voor het eerst ook motoren aan Red Bull Racing. Dat leverde de Japanse fabrikant haar eerste successen in lange tijd op: voor het eerst sinds 2006 wist een Honda-motor een Grand Prix te winnen en in totaal stokte de teller op liefst elf podiumplaatsen (negen voor Red Bull, twee voor Toro Rosso). Ook werden er twee pole positions gepakt.

Het verlangen van Red Bull Racing is om de prestaties van 2019 te overtreffen en Horner ziet eenzelfde verlangen bij Honda. "Ze lijken behoorlijk blij", verklaart de Brit tegenover Motorsport.com. "Gedurende het vorige jaar is er consistent progressie geboekt met de motor en de nieuwe motor is de volgende stap in die evolutie.Ook hebben ze een hoop kilometers gemaakt op de dyno."

"We werken natuurlijk heel nauw samen met ze voor de integratie van de motor in het chassis. Ze hebben dezelfde motivatie en het verlangen naar competitiviteit, en ook om echt verder te bouwen op de drie overwinningen die ze vorig jaar hebben geboekt, evenals de andere dingen die erbij horen."

Horner prijst 'fenomenale' ontwikkeling Honda

Horner ziet bovendien dat Honda een 'enorme focus' heeft op het zetten van de volgende stap in de ontwikkeling. Ook is hij onder de indruk van de ontwikkeling die de Japanners al doorgemaakt hebben. "De ommekeer die ze bereikt hebben is fenomenaal, zeker als je vergelijkt waar ze vijf jaar geleden stonden en waar ze nu staan. Dat is enorm indrukwekkend."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 848

    Een hoop kilometers gemaakt met de nieuwe engine en blije Japanners, dat wil wat zeggen, klinkt hoopgevend.

    • + 0
    • 7 feb 2020 - 14:30
  • Rimmer

    Posts: 7.199

    Beetje raar. Al die misplaatste euforie.
    Cyril heeft al meermaals uitgelegd dat Honda de zwakste motor heeft. Daarnaast is mij door de mensen hier al meermaals uitgelegd dat Cyril geen clown is maar de waarheid spreekt en Honda de zwakste motor heeft.
    Ik stuur dit berichtje dan ook even door naar Vicrtoria zodat zij het bij de juiste mensen kan leggen. Hopelijk zijn we na het weekend dan van die rare blije verhalen af en kunnen we ons gaan concentreren op de strijd vooraan tussen Ferrari en Renault.

    • + 4
    • 7 feb 2020 - 14:32
    • Red Fool

      Posts: 212

      Ik moest lachen.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 19:10
  • Mikeen

    Posts: 80

    Ben toe aan het nieuwe seizoen. De komkommer ben ik zat. Hou persoonlijk meer van een goed biefstuk.

    • + 1
    • 7 feb 2020 - 14:34
    • Opzouten met die groene meuk, ik wil vlees!

      • + 1
      • 7 feb 2020 - 19:55
    • Vallie

      Posts: 116

      Dit duurt echt veels te lang inderdaad. Pffff

      • + 0
      • 8 feb 2020 - 00:38
  • Off topic: Ik heb een vraagje. ik wil f1tv pro kopen. Heb wel ziggo totaal maar ziggo is niet mijn provider. dus oke alles gaat goed. Totdat er ineens staat dat ik alleen met een credit card kan betalen. Iemand een idee hoe dat te omzeilen is?

    On topic, we gaan het wel zien allemaal.

    • + 0
    • 7 feb 2020 - 15:04
    • dan heb ik het uiteraard over dat met creditcard betalen(heb ik niet). Betalen wil ik wel hoor ;)

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 15:07
    • OhNoes

      Posts: 62

      via android playstore kan je ook met PayPal betalen

      • + 2
      • 7 feb 2020 - 15:18
    • Als je een Android telefoon hebt koop dan Playstore tegoed. Je kunt daar ook mee betalen in veel apps

      • + 1
      • 7 feb 2020 - 15:28
    • Me schoonvader heeft een Google Chrome box en kijkt nu gewoon F1. dus waarom moeilijk doen.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 15:31
    • Snork

      Posts: 7.027

      Effe een credit card aanvragen misschien?

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 15:48
    • geregeld! thanks heren. dat gaat een jaartje genieten worden.

      • + 2
      • 7 feb 2020 - 15:58
    • NFS1

      Posts: 226

      Je kan een prepaid creditcard card nemen. Even kijken naar de aanbieders, sommige zijn spotgoedkoop. (N26)

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 16:00
    • ThumbsUp

      Posts: 732

      Roy, ik weet nog niet of het genieten wordt, tenzij je alleen de trainingen kijkt. Ik heb het vorig seizoen de eerste 4 races geprobeerd. Maar ik heb geen een race of kwali kunnen kijken zonder problemen.

      Uiteraard tijdens de trainingen geen problemen mee gehad. Het is dat ik het nu ook gratis kan krijgen via Ziggo anders was ik er niet eens meer aan begonnen.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 16:10
    • het gaat mij idd om de trainingen en de wintertesten. De race en kwali kijk ik wel op tv.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 16:12
    • ThumbsUp

      Posts: 732

      En daarnaast was de lag enorm, ziggo sport lief gewoon ruim 1 minut voor op de F1TV Pro stream.

      Dat was meerdere keren het geval, en das niet leuk als in de app groep al hoort van een geslaagde inhaalactie of een crash.

      Maar goed, bij opzegging hebben ze ook aangegeven dat ze de stabiliteit willen gaan aanpassen maar dat het er voorlopig nog niet in zat. Dit was natuurlijk vroeg in het seizoen. Wellicht dat ze er inmiddels iets aangedaan hebben. Fingers crossed iig

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 16:17
    • Red Fool

      Posts: 212

      Ook bloedirritant: je kunt f1pro niet casten naar je chromecast. Ik woon in Portugal en omdat we nooit tv kijken hebben we een basic Full HD tv zonder toeters of bellen. Ik kan F1 dus alleen kijken in Chrome en dan moet ik mijn tab casten. Superonhandig, omdat ik dan de dataschermpjes op mijn telefoon moet hebben.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 19:13
    • Supa

      Posts: 1.389

      IpTv

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 22:48
    • Supa

      Posts: 1.389

      @Red Fool Iptv aanschaffen.

      • + 0
      • 7 feb 2020 - 22:51
    • mikke1886

      Posts: 145

      @royalere.. Ik zou het niet nemen.. Ik heb het nu 2 seizoenen en het werkt nooit zoals het hoort... Je kan beter je geld in de vuilbak gooien

      • + 0
      • 9 feb 2020 - 17:02
    • ThumbsUp

      Posts: 732

      @Red fool: maar als je een tabje naar de chrome cast stuurt kan je toch op een andere tab je data bekijken? Ik weet niet of je nog een tablet hebt rondslingeren? Dan kan je daar de live timing op kijken.

      • + 0
      • 10 feb 2020 - 17:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 16 nov 1973 (46)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender