user icon
user icon

'Haas F1 keert voor 2020 terug naar oude kleurstelling'

  • Gepubliceerd op 20 jan 2020 15:32
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Ook Haas F1 zit momenteel midden in de voorbereidingen op het nieuwe Formule 1-seizoen. Auto Motor und Sport meldt dat het Amerikaanse team in ieder geval al één knoop doorgehakt heeft: de auto wordt waarschijnlijk weer in een grijze kleur gespoten.

Afgelopen seizoen kwam Haas F1 nog uit met een bolide die in het zwart met gouden accenten uitgevoerd was. Dat deed het team destijds voor titelsponsor Rich Energy, maar de energiedrankjesmaker verdween halverwege het seizoen echter alweer uit de Formule 1. Haas F1 maakte het seizoen nog wel af met de zwart-gouden kleurstelling, maar verandering lijkt op komst.

Haas F1 heeft vooralsnog geen presentatiedatum van haar bolide bekendgemaakt, maar volgens Auto Motor und Sport heeft het team wel als besloten dat de zwart-gouden kleurstelling de deur uit moet. Het Duitse medium weet dat er gekozen is voor een terugkeer naar de grotendeels grijze kleurstelling, waarmee het team ook al in 2016 en 2018 in actie kwam.

Rode en zwarte accenten op grijze Haas-bolide

De nieuwe kleurstelling, die wederom rode en zwarte accenten zal krijgen, is inmiddels al terug te zien op de trucks van het team. Die zijn door Haas F1 al van hun nieuwe kleur voorzien. Ook de teamkleding, de overalls van de coureurs en de overige uitrusting van het team zal weer in de nieuwe, maar toch vertrouwde teamkleuren uitgerust worden.

Met de nieuwe kleuren hoopt Haas F1 het tij te keren na een moeizaam seizoen in 2019. Nadat het team in 2018 knap vijfde werd in het kampioenschap voor constructeurs, had de renstal in 2019 de nodige problemen. De auto creëerde niet genoeg downforce en een van de gevolgen daarvan was dat het team de banden ook niet aan de praat kreeg. Het resultaat: Haas F1 werd slechts negende in het kampioenschap, waarbij alleen Williams minder punten scoorde.

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Jammer want het was een prachtige kleurstelling met een historische verwijzing, maar uiteraard begrijpelijk na het debacle met Rich Energy (of hoe het dan ook mocht heten).

    Ik hoop dat Haas de snelheid van de eerdere jaren weer snel te pakken krijgt want het gteam heeft potentie laten zien.
    Vreemd genoeg blijven ze vasthouden aan de huidige coureurs?
    De coureurs die de genoemde potentie telkens weer om zeep hebben geholpen.

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 15:43
  • beerkuh

    Posts: 1.750

    jammer want dat zwarte was echt mooi, begrijpelijk aangezien de associatie met de wereldmerk en dus gratis sluikreclame bleef voortduren !

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 15:44
    • Ik had meer gehoopt op een Rood/Zwarte Nascar achtige livery. De voorkant Rood en vanaf de side-pods zwart. Zelf gaf Gene Haas aan dat hij fan was van Minardi geel... tot op heden nog niks mee gedaan helaas.

      • + 1
      • 20 jan 2020 - 16:43
  • mario

    Posts: 5.636

    Een auto om dan niet op te letten...... SAAI!!!!

    • + 2
    • 20 jan 2020 - 15:46
  • Ik vond de 2016 livery erg mooi van Haas. Vooral omdat de achterkant mooi zwart werd gehouden.

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 15:59
  • Komo vuilniszakken grijs, vond de witte ondergrond veel mooier staan.. 2018 was dat geloof ik.

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 16:33
  • StevenQ

    Posts: 5.701

    Ik begrijp echt niet waarom ze niet meer doen met de Amerikaanse vlag in hun livery, dat zou misschien ook wat meer Amerikaanse sponsors trekken.

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 16:33
    • Dat ja, begrijp 't ook niet

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 16:40
    • Ik begrijp t wel... Force India is namelijk het ideale voorbeeld dat de vlag erop spuiten geen sponsoren uit eigen land trekt. Dat ze uitkomen voor USA is meer dan voldoende naar mijn idee. Wel vind ik het zonde dat ze nooit een speciale livery/achtervleugel tijdens de Amerikaanse GP doen.

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 16:46
    • TylaHunter

      Hoeft niet de stars & stripes te zijn, maar een wat opvallendere livery doet al wonderen, tel daarbij op de prestaties laatste jaar, het rijdersduo...

      In het begin leek het me een aardig team, maar ik vind hen echt boring geworden, beetje on-Amerikaans!

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 16:48
    • P. Clemenza nee oke snap wat je bedoelt... Ze hebben een beetje een terughoudende aanpak in alles inderdaad. Coureurkeuze, livery, pakketsamenstelling, pitbox/motorhome. T zou ze inderdaad sieren om de flamboyante amerikaanse houding aan te nemen. "Go big or go home"

      • + 1
      • 20 jan 2020 - 17:00
    • StevenQ

      Posts: 5.701

      Amerika is wat dat betreft echt een heel ander land, dat zou bij Amerikaanse bedrijven echt beter werken denk ik.

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 17:21
    • kortvdl

      Posts: 903

      Ben het met je eens Steven, 'murica f*ck yeah' is het motto van de meeste Amerikanen. Ik ben er 2x3 maanden geweest('14 en '15) bizar hoe groot de liefde is voor die vlag. Hij Moet ook 'made in the usa' zijn natuurlijk ;-)

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 18:30
    • ringo

      Posts: 2.726

      Denk dat haas moet proberen ford of chevrolet naar F1 te halen, dat zou zeker voor een F1 team stapvoorwaards moeten worden :) team is misschien amerikaans maar geen all-in amerikaans, is nog steeds een italiaanse chassis

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 18:38
    • StevenQ

      Posts: 5.701

      GM is natuurlijk 1 bedrijf met FIAT en Chrysler, dus de link is er al

      gewoon een kwestie van de Ferrari motor rebadgen

      • + 0
      • 20 jan 2020 - 22:11
    • Ford profileert zich al jaren minder in de motorsport (de GT40 is er wel nog), enkel Ford Europa zit in het WRC, jmr Ford is toch nog steeds een van de meest succesvolle motoren in de F1 geschiedenis (mss zelfs nog steeds de meeste overwinningen).

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 06:04
    • Bedoel je niet DFV Ford?

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 09:20
  • Ik vind het juist een prachtige kleurenstelling. Hoop wel dat ze er een leuk design bij verzinnen.

    • + 0
    • 20 jan 2020 - 19:32
  • Ik verwacht in deze geen verrassingen. Grijze ondergrond met rood en zwart kan best gaaf zijn maar Haas heeft me tot nu toe vooral verrast met conservatief/behoudend zijn. Nieuwsgierigheid wordt amper geprikkeld..

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 11:08

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel