user icon
user icon

Van der Garde: "Verstappen en Red Bull zijn de perfecte combinatie"

  • Gepubliceerd op 09 jan 2020 13:43
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen blijft tot 2023 coureur Red Bull Racing en Giedo van der Garde denkt dat dit de juiste keuze is geweest voor de Nederlander. Hij ziet Red Bull en Verstappen als 'de perfecte combinatie'.

Verstappen komt al sinds 2016 uit voor Red Bull Racing, nadat hij een jaar eerder op 17-jarige leeftijd bij Scuderia Toro Rosso in de Formule 1 debuteerde. Eerder deze week kondigde Red Bull redelijk onverwacht aan dat de achtvoudig Grand Prix-winnaar zijn contract met drie jaar verlengd heeft. Daardoor blijft Verstappen tot 2023 onderdeel van het team. Van der Garde looft die keuze tegenover GPUpdate.net.

"Ik denk dat Verstappen de juiste keuze gemaakt heeft. Het gaat hierbij om vragen als: waar gaat het team naartoe, en welke andere plekken zijn er nog vrij? Hij heeft hierover veel meer inside information dan ieder ander. Ik snap wel waarom Max heeft bijgetekend. Het team draait volledig om hem en net als Max wil Red Bull ook gewoon wereldkampioen worden. Ik denk dat dit de perfecte combinatie is."

'Sterk dat gekozen is voor contract tot 2023'

Verstappende tekende zoals gezegd bij voor drie jaar. In plaats van af te wachten hoe Red Bull onder de nieuwe reglementen van 2021 gaat presteren, kiest Verstappen ervoor om zich dus tot 2023 aan het team te verbinden. Dat vindt Van der Garde van beide partijen sterk. "Misschien heeft Red Bull hem wel een superaanbieding gedaan en dat hij daarom gekozen heeft voor een langere deal."

"We weten natuurlijk niet wat er precies in zijn contract staat. Mogelijk zijn er clausules in opgenomen, waardoor beide partijen nog een manier hebben om er onderuit te komen. Een ding is echter wel duidelijk: ze zijn allebei enorm toegewijd aan elkaar. Ze werken al een tijdje samen en tot nu toe gaat het de goede kant op. Ik vind het van beide partijen sterk dat ze gelijk tot en met 2023 hebben bijgetekend."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Pappous

    Posts: 711

    Lijkt mij ook Giedo. Max en Red Bull zijn nu reeds een goed geoliede machine en bij een ander team is dat altijd maar weer afwachten hoe dat gaat klikken. Tel daarbij op dat alle teams in 2021 onder de nieuwe reglementen min of meer opnieuw beginnen en is het dus afwachten hoe ze daar uitkomen, kan maar zo voor grote verrassingen gaan zorgen.

    • + 0
    • 9 jan 2020 - 13:56
    • XaoRalas

      Posts: 239

      Giedo leest niet mee hoor.

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 14:07
    • @Xao,
      Dat weet jij zeker want?
      Het is niet mogelijk dat Giedo autosport gerelateerde sites volgt?
      Of heeft Giedo soms geen internet?

      • + 2
      • 9 jan 2020 - 14:56
    • Rimmer

      Posts: 6.952

      Jean: Giedo heeft een sim only met 1 GB en 100 belminuten op een stokoude mobiel uit de Caterham tijd. Dus de kans is vrij groot dat hij hier niet mee leest.

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 15:29
    • dat is waar ook, nog steeds die nokia 3310, maar dan kan hij wel lekker Snake spelen

      • + 2
      • 9 jan 2020 - 15:32
    • Snork

      Posts: 6.380

      En 5 dagen bellen en sms’en zonder op te moeten laden. Cool.

      • + 1
      • 9 jan 2020 - 22:34
  • Hoeveel topics zullen er nog komen over Max contractverlenging?

    • + 0
    • 9 jan 2020 - 14:02
    • XaoRalas

      Posts: 239

      Zolang als mensen erop klikken en het blijven lezen? Beter nog als ze een reactie plaatsen zoals jij?
      Het is gewoon komkommertijd en dan wil je gewoon content op de site hebben. Ook als het geen meerwaarde heeft. En wij klikken erop en lezen erover dus waarom niet dan? Je bent niet verplicht om erop te klikken. En het alternatief is dat er minder te klikken valt....

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 14:08
    • huh, welke contractverlenging?

      • + 2
      • 9 jan 2020 - 14:25
  • XaoRalas

    Posts: 239

    Van der Garde had op zeker gesteld dat als Verstappen niet verlengd had dat dit een verkeerde keus was en dat Max eigenlijk zou moeten verlengen omdat het de perfecte combinatie is....

    • + 0
    • 9 jan 2020 - 14:07
  • rafael

    Posts: 2.043

    Van der Garde: "Ik denk dat Verstappen de juiste keuze gemaakt heeft."
    Paar maanden geleden zei ie; Verstappen moet naar McLaren in 2021 omdat McLaren
    In 2021 heeft Mercedes -motor en maken kansen voor de titel!!!
    😫😫😫😫😫😫😫

    • + 0
    • 9 jan 2020 - 15:45
    • NicoS

      Posts: 10.881

      Een Mercedes motor is absoluut geen garantie voor de titel.....vraag maar aan Williams en Racing Point....;)

      • + 2
      • 9 jan 2020 - 18:29
    • Bovendien s de Mercedes motor redelijk bijgehaald door zowel Renault als Honda en Ferrari lijkt inmiddels de sterkste motor te hebben. De dominantie die Mercedes op dat gebied had van 2014 tot en met 2017 zijn ze inmiddels wel kwijt.

      McLaren heeft daarnaast in 2021 niet de voorbereiding gehad voor een motorwissel die Red Bull wel had door eerst Toro Rosso een jaar met de Honda te laten rijden. Ik zie McLaren in 2021 dus nog eerder iets terugvallen dan dat ze zich ineens bij de top zullen melden.

      • + 0
      • 10 jan 2020 - 02:16
  • De feiten zeggen dat de combinatie Hamilton/Mercedes/Mercedes de beste en dus het meest succesvol is.

    • + 0
    • 9 jan 2020 - 16:31
    • Snork

      Posts: 6.380

      Cijfers kijken terug en dan klopt jouw bewering. Maar de toekomst ligt helemaal open.

      • + 1
      • 9 jan 2020 - 22:40
  • Mercedes heeft alles bereikt en kan alleen nog maar verliezen als team.
    Ze hebben al aangekondigd geen nieuwe verbrandingsmotoren zelf te gaan ontwikkelen.

    Misschien weet Max al wanneer Mercedes de stekker uit het team trekt en wil hij zo de deur dichthouden voor een evtuele comeback bij RB van ene Vettel, die het maar niet voorelkaar lijkt te kunnen krijgen bij Ferrari.

    • + 0
    • 10 jan 2020 - 01:52
    • Hoe zou Max op de hoogte zijn van zo ongeveer het best bewaarde geheim in de F1? Ervan uitgaande dat Mercedes zou gaan vertrekken?

      En denk je dat Max bang is dat Red Bull hem zou willen vervangen door Vettel? Waarom denk je dat?

      • + 0
      • 10 jan 2020 - 11:16

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar