user icon
user icon

Vermeulen: "Verstappen voelt zich als vis in water bij Red Bull Racing"

  • Gepubliceerd op 08 jan 2020 10:34
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen blijft in ieder geval tot eind 2023 coureur van Red Bull Racing. Manager Raymond Vermeulen verklaarde tegenover Formule 1 dat de keuze eigenlijk vrij snel gemaakt was.

Het contract van Verstappen bij Red Bull liep nog door tot eind 2020 en hij leek in de belangstelling te staan van meerdere topteams. Enkele dagen naar de jaarwisseling heeft het Oostenrijkse team er echter voor gezorgd dat die geruchten tot een einde zijn gekomen. Verstappen tekende een nieuw contract voor drie jaar, dat hem tot eind 2023 aan Red Bull verbindt.

Volgens Vermeulen werd de eerste stap richting de contractverlenging gezet tijdens een 'vrijblijvend' gesprek met Helmut Marko in Brazilië. "In Brazilië hadden we tijdens een etentje een eerste vrijblijvend gesprek met Helmut. Dan kom je in een proces met elkaar. Intern hebben we vervolgens meerdere gesprekken met elkaar gevoerd over de visie voor de korte, middellange en lange termijn."

Red Bull en Verstappen wilden allebei graag verlengen

Dat er vroeg in 2020 al een contractverlenging is gekomen voor Verstappen, is volgens Vermeulen aan beide partijen te danken. Red Bull wilde graag met de coureur verder, terwijl de coureur zelf graag bij de Oostenrijkers wilde blijven. "We zijn nog steeds van mening dat we unfinished business hebben met Red Bull en Honda. De eerder geboekte progressie willen we graag voortzetten."

"Red Bull heeft ons in 2015 in de Formule 1 geholpen, maar we hebben ook commercieel een fantastische samenwerking. Het belangrijkste blijft echter dat we willen winnen. Dat blijft de rode draad. Red Bull wil ook winnen en zij willen de titel naar Milton-Keynes halen. Bovendien voelt Max zich als een vis in het water bij het team. Max, Jos en ik waren er redelijk snel uit dat dit de beste keuze was."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Reno

    Posts: 1.523

    “ We zijn nog steeds van mening dat we unfinished business hebben met Red Bull en Honda........”
    En daar is alles mee gezegd.

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 10:39
  • mario

    Posts: 5.987

    "Verstappen voelt zich als vis in water bij Red Bull Racing"

    Dory en Nemo

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 10:54
    • Hij zwemt in ieder geval in het geld.

      • + 2
      • 8 jan 2020 - 14:07
    • mario

      Posts: 5.987

      Ik ook, maar dat zijn dan wel de choco-munten van Sinterklaas ;)

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 14:34
  • Rimmer

    Posts: 7.170

    Man man man wat moet die Vermeulen een zooi binnenhalen met dit contract.
    Die man is in 1 keer financieel onafhankelijk geworden, voor zover hij dat al niet was natuurlijk.
    Die heeft 12 uur lang naakt de horlepiep staan dansen op straat. Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen omdat de buren begonnen te klagen.

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 10:56
    • Best wel tolerant die buren van Raymond dat ze pas na 11 uur de politie hebben gebeld.

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 11:01
    • 11 uur lang kijken naar een blote Vermeulen die de horlepiep danst dat trokken die buren nog net, maar toen Jos in de blote bips de moonwalk deed op straat toen was de grens bereikt en werd de politie gebeld, met name voor Jos kon dat wel eens problematisch worden...

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 11:21
    • en niet te vergeten Jos zelf die vanuit de BV verstappen zn geinvesteerde geld zal terugzien

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 12:41
    • Ik hoor op het nieuws dat er niet alleen een vuurwerkverbod komt, maar ook een openbaar horlepiep-verbod. Die geldt voor het hele jaar!

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 13:29
    • @Rimmer: Wie is je bron? Heb je bewijsmateriaal van dit alles? Bewijsmateriaal, dat is wat we willen!

      Euh, oh nee. Gatver.

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 14:22
    • die buren wilden nog foto's nemen als bewijs, maar werden even 'vakkundig' tegen de straatstenen gewerkt door ons Jos

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 14:41
    • Maar ff serieus...
      Hebben jullie wel eens naakt de horlepiep gedanst?
      Dat is werkelijk een amoureus dansje kan ik je melden.
      Mijn vrouw is niet meer te houden als ik dat dansje doe.
      Zelf krijg ik er ook eh,.. energie van!

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 14:58
    • "Hebben jullie wel eens naakt de horlepiep gedanst?"
      Denk je soms dat we hier allemaal compleet van het padje zijn ofzo?
      Aan dat soort idioterie doe ik niet.
      Hooguit naakt op straat breakdancen, inclusief 'the robot' natuurlijk

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 15:07
    • "Allemaal" niet Clemenza. Maar o.a. jij behoort toch tot het Koekoekkliekje met wilde uitspattingen..... ;-)

      • + 0
      • 8 jan 2020 - 20:21
    • wat is er precies "wild" of "koekoek" aan naakt breakdancen op straat?!
      Leg me dat eens uit @Bill..
      Niets dus, en geef maar toe, na het lezen van mijn post zit je er zelf ook aan te denken, en terecht, je voelt jezelf zo heerlijk vrij en sexy

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 08:29
  • Vermeulen kan dat zeggen, want hij had geen andere keus

    • + 0
    • 8 jan 2020 - 22:17

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar