user icon
user icon

Marko: "Mercedes, en dan vooral Lewis Hamilton, in 2020 onze concurrent"

  • Gepubliceerd op 06 jan 2020 17:03
  • comments 39
  • Door: Bjorn Smit

De strijd om de wereldtitel gaat in 2020 vooral tussen Mercedes en Red Bull Racing. Dat is de verwachting van Dr. Helmut Marko, die Ferrari niet als concurrent lijkt te zien in het nieuwe seizoen.

Marko doet die voorspelling in gesprek met Auto Bild. De Oostenrijker lijkt slechts één coureur echt te vrezen voor 2020 en dat is zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. "Onze tegenstander is Mercedes, en in het bijzonder Lewis Hamilton. Ik moet toegeven dat hij bijna perfect rijdt en momenteel de Formule 1-coureur is met het beste volledige pakket. Daarna komt echter onze Max Verstappen."

Marko verwacht laatste stap naar top van Honda

Een belangrijke rol in de jacht op overwinningen en de titel is daarbij weggelegd voor motorleverancier Honda. Marko vertrouwt erop dat de Japanse fabrikant ook de laatste stap kan zetten om echt mee te kunnen doen om de titel. "Honda heeft niet alleen haar belofte gehouden, ze hebben die zelfs met afstand overtroffen", klinkt het lovend bij talentscout en adviseur Marko.

"Ze staan bijna op gelijke hoogte met Mercedes. Het enige dat we missen, is een klein beetje in de kwalificatie. Ik ben er echter van overtuigd dat Honda ook deze kleine stap kan zetten, en daarna is het aan ons om een auto te bouwen die vanaf het begin mee kan strijden om de titel. Tot nu toe ziet het er goed uit, omdat we eerder dan ooit klaar zullen zijn."

Ferrari geen concurrentie voor Red Bull

Een team waar Marko daarentegen weinig vertrouwen in heeft, is Ferrari. De Oostenrijker hint wederom op vals spelen bij de Scuderia aan het einde van 2019. "In het laatste deel van het seizoen lagen wij al voor Ferrari. Vooral op het vlak van de krachtbron lijken ze niet meer het voordeel te hebben dat ze in de tijd daarvoor wel hadden."

Reacties (39)

Login om te reageren
  • RBRFIRST

    Posts: 517

    Wordt vervolgt.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 17:17
    • Ja zeker helaas wel.

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 17:23
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Absoluut: het zal er met de week beter en beter uit blijven gaan zien!

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 17:42
    • Nog een dag of 40.

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 17:46
    • Fuck, hoe vaak gaan we dit bericht herhalen???

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 20:11
    • Renault gaat voor P3 in 2021, een complete utopie. Ferrari gaat de titel pakken in 2020, Hamilton is niet bang voor Lec en Max. Morgen pis ik in jullie Heineken glas. Dat weet niemand

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 20:13
    • walteij

      Posts: 666

      @neppatsrev
      Bij dat laatste proeft niemand het verschil.

      • + 3
      • 7 jan 2020 - 07:36
    • ik moet je weleen plusje geven @walterij

      • + 0
      • 9 jan 2020 - 00:25
  • Tja al 5 jaar zwak uit de startblokken, en dan Ferrari bij voorbaat afwijzen als concurrent.
    Ik hoop dat deze man weet wat 'ie doet...

    • + 5
    • 6 jan 2020 - 18:07
    • RBH2019

      Posts: 1.798

      Tja, ze zijn een stuk recenter nog wereldkampioen geworden dan Ferrari en afgelopen jaar heeft Verstappen in het overgangsjaar beide Ferrari mannen achter zich gehouden met een teamgenoot die geen punten kon weghouden bij de concurrentie. Ik zou ook niet staan te beven.

      • + 3
      • 6 jan 2020 - 22:02
    • Aadfanaat

      Posts: 152

      RBH2019, dan nog zou ik ze zeker niet afschrijven. Ik zou Ferarri nooit afschrijven, die kunnen er zomaar eens gelijk staan in Melbourne. Zoals zij er in Bahrein wel al stonden en niet pas nadat Hamilton al een straatlengte voorstaat.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:28
  • ik geloof hem natuurlijk 100% want vorig jaar maakte hij ook tamelijk veel voorspellingen waarvan bijna alles uitgekomen waren. daar kan toto wolf nog wat van leren.

    • + 2
    • 6 jan 2020 - 18:11
  • Onderschat dat geniepige Ferrari nou niet Ome Helmut. Die gaan ook wel weer wat ''vinden'' of verzinnen. Ik ga gewoon het seizoen in van: ''5/6 overwinningen en het is geslaagd, Alles meer is mee genomen''.

    RB hopelijk niet.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 19:12
    • Alleen heeft men aangekondigd om het niet meer zo sjiek te doen als afgelopen jaar en dus meteen protest aan te tekenen

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 19:22
  • ThisGuy

    Posts: 310

    Zou hij met deze uitspraak ook dit keer een weddenschap hebben afgesloten?
    Dat moet hij toch op den duur gaan voelen in zijn portemonnee...

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 19:49
    • Marko kijkt altijd met één oog naast z'n portomonne, scheelt toch al gauw de helft van de pijn.

      • + 2
      • 6 jan 2020 - 23:32
  • Dat hij maar weer niet te hoog van de toren blaast. In plaats van met die uitspraken te komen die steeds als een boemerang terug in je gezicht komen. Dat ze zelf eens zorgen dat ze het voor mekaar krijgen om mee te doen voor die titel.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 20:01
    • Welke titel? De construc titel lijkt me kansloos. Ze moeten echt een beest bouwen en dan heb je een heel klein kansje dat Max hem kan winnen.

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 20:19
    • Née bij de teams zal Red Bull weinig kans maken. Maar ik ben er zeker van dat Verstappen zal meedoen.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 17:45
  • In de winter laten ze ome Helmut los om wilde uitspraken te doen zodat de media iets heeft om op te kauwen.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 21:08
  • Supa

    Posts: 1.360

    Marko kraamt telkens zoveel onzin uit, ze moeten hem echt eens gaan vervangen. Horner is een goede teambaas maar durft het nooit tegen Marko op te nemen. Die handgebaar tegen Max in Monaco, weten jullie nog? Max liep meteen weg en dacht laat maar... zegt meer dan genoeg! Max is één van de beste coureurs en Honda heeft een briljante motor. Vervang Dark Marko en Red Bull zal beter gaan presteren.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 21:24
    • Want ?

      Je weet toch dat Newey de wagen ontwerpt en dat Honda de powerunit levert en dat Max de wagen bestuurd?

      Weet je wie 7 van de huidige f1 rijders (meer dan 1/3e van de grid) heeft gescout? weet je wie die deal met Honda heeft gemaakt? weet je waarom Horner en Newey zolang bij Red Bull blijven werken?

      • + 4
      • 6 jan 2020 - 23:43
    • Supa

      Posts: 1.360

      Newey ontwerpt sinds 2018 niet meer. Franz Tost heeft Red Bull overtuigd om Honda motoren te gaan gebruiken. 7 coureurs waarvan er 4 bij RB en Toro Rosso rijden, en 3 ontevreden zijn vertrokken.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 10:44
    • Aadfanaat

      Posts: 152

      @Supa Ik ben het met je eens dat die Marko in media overkomt als een clown, maar ik neem aan dat hij waardevol is voor het team. Het lijkt mij dat Verstappen in Monaco een standje kreeg van zijn baas, dat hij begreep welke kosten ermee gemoeid zijn, dat het team heel hard moet werken om de auto klaar te krijgen voor de kwalificatie. Ik durf er vergif op in te nemen dat Verstappen zijn eigen plek en die van Marko goed kent.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:47
    • @supa

      dus Newey ontwerpt niks meer? wat doet ie dan?

      En hoe iemand vertrekt bij een team geeft niks weer van iemands talent die iemand heeft om in de f1 te kunnen rijden .

      Vettel was zo ontevreden over Red Bull dat ie vorig jaar bijna meer daar in het motorhome zat als bij Ferrari

      Sainz is gewoon buitengegooid vanwege politieke spelletjes naar andere coureurs toe van zn pa .

      Ric is vertrokken omdat ze hem voor de gek hebben gehouden , en heeft min of meer al aangegeven dat ie Red Bull mist vanwege de koude sfeer bij Renault

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 16:32
    • Supa

      Posts: 1.360

      @M@ximumOverdrive Jawel, andere projecten zoals de America's Cup, Martin Valkyrie roadcar en de Valkyrie AMR Pro. Het is algemeen bekend dat hij een stap terug heeft gezet en meer een rol als adviseur voldoet.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 20:57
  • mediF1

    Posts: 2.678

    Marco heeft gelijk. Ferrari komt er niet te pas met hun GP2 motor en Mercedes zit op de top en kunnen niet meer sneller . Het enige team waar ze nog echt bang voor moeten zijn is Williams die komen nl met een ongekend grote update.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 22:45
  • Snork

    Posts: 6.508

    O ja, en Ferrari ligt te snurken deze winter.

    • + 0
    • 6 jan 2020 - 22:56
    • Snorken bedoel je?

      • + 0
      • 6 jan 2020 - 23:33
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Als iedereen dezelfde progressie maakt dan gaan we door waar we gebleven waren.
      If you do what you did, you get what you got.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 00:08
  • Snarf058

    Posts: 112

    Als Marko dat zegt dan weet je dat Ferrari het super goed gaat doen...

    • + 0
    • 7 jan 2020 - 00:31
    • ik beschouwde dit dan ook als goed nieuws

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 08:11
    • Politik

      Posts: 5.376

      Klopt, Helmut Marko is eigenlijk de tweelingbroer van Johan Derksen.

      Komt ook een hoop onzin uit en als hij iets voorspelt, weet je bijna al zeker dat het tegenovergestelde zal gaan gebeuren.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 08:25
  • d07

    Posts: 661

    Oh wat hoop ik voor ome Marko, dat Ferrari de Red-Bulls compleet op een hoopje rijden dit jaar.
    Wederom blaast hij voor het 4de jaar op rij hoog van de toren. Zet nou maar eerst een degelijke auto vanaf het begin van het jaar neer...

    • + 2
    • 7 jan 2020 - 08:55
    • "Oh wat hoop ik voor ome Marko, dat Ferrari de Red-Bulls compleet op een hoopje rijden dit jaar."

      Gaat niet gebeuren, want Marko heeft nu alle reden om hoog van de toren te blazen. Jammer voor jou @d07. ;-)

      Blaast Binotto ook hoog van de toren nu hij heeft gezegd dat de motor minstens 30 pk er bij krijgt en de wagen veel meer downforce?
      En blaast Toto ook hoog van de toren nu hij zegt dat ze het gat met Ferrari gedicht hebben en zich absoluut geen zorgen maken om Ferrari?

      • + 2
      • 7 jan 2020 - 09:17
    • d07

      Posts: 661

      Ze blazen allemaal een beetje in het rond, Pietje ;-)

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 09:52
    • Precies, 't is niet alleen Marko. En wat te denken van Abiteboul?!

      • + 1
      • 7 jan 2020 - 09:59
    • Aadfanaat

      Posts: 152

      Over de afgelopen periode zou een team hoog van de toren mogen blazen en dat is niet Red Bull. Het leuke is dat Mercedes dit soort uitspraken niet doet, na zes dubbels. Mercedes heeft voor mijn gevoel na de zomerstop alleen maar gewerkt aan 2020 en wonnen toch doodleuk vijf van de laatste zes races.

      • + 0
      • 7 jan 2020 - 11:34

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 27 apr 1943 (76)
  • Geb. plaats Graz, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar