user icon
user icon

Grosjean ziet Hamilton als een van de vijf beste coureurs aller tijden

  • Gepubliceerd op 17 dec 2019 13:07
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton wordt door menigeen gezien als een van de beste coureurs ooit. Ook Romain Grosjean ziet dat zo: hij gelooft dat de zesvoudig wereldkampioen in de top 5 van beste coureurs ooit staat.

Afgelopen seizoen werd Hamilton voor de zesde keer wereldkampioen en voor de vijfde keer sinds 2014. De Brit wist teamgenoot Valtteri Bottas uiteindelijk relatief eenvoudig aan de kant te zetten. Hamilton is al in het bezit van het record voor meeste pole positions, terwijl de records van Michael Schumacher op het vlak van overwinningen (91 om 84) en wereldtitels (7 om 6) binnen bereik zijn.

Grosjean prijst de verrichtingen en de kwaliteiten van Hamilton, maar merkt ook op dat Mercedes hem geholpen heeft om in deze positie te komen. "Ik denk dat Lewis het geweldig gedaan heeft en dat geldt ook voor Mercedes", zegt Grosjean. "Je kan niet wereldkampioen worden zonder een goede auto."

"Het is een heel goede combinatie geweest. Hij staat absoluut in mijn top vijf qua coureurs. Het is zo lastig te vergelijken, want er zijn zoveel goede coureurs. Je hebt Fangio, Schumacher, Senna, Lewis, Clark... er zijn er zoveel en dat is het probleem. Het is heel lastig om te zeggen wie er in de top 5 staat, maar hij doet het geweldig."

Komend jaar kan Hamilton het recordaantal wereldtitels van Schumacher evenaren en dat zal hij proberen in dienst van Mercedes. Zijn contract bij de Duitse grootmacht loopt eind 2020 af. In de afgelopen weken werd Hamilton regelmatig in verband gebracht met een overstap naar Ferrari voor het seizoen 2021, waarbij mogelijk ook teambaas Toto Wolff zich in dezelfde richting zal begeven.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • ik zou zelfs verder willen gaan,
    ik zie Hamilton als een van de beste veganistische F1 coureurs aller tijden!

    • + 0
    • 17 dec 2019 - 13:17
    • Hamilton doet me aan James Hunt denken.
      Die stond in de jaren '70 ook bekend om zijn gezonde levensstijl.🚬🍺❄️

      • + 2
      • 17 dec 2019 - 14:02
  • Supa

    Posts: 1.386

    Verstappen: “Everybody has their own style, and I didn’t say that Lewis is nothing special. He’s definitely one of the best drivers ever in Formula 1,” he told Autocar.

    • + 1
    • 17 dec 2019 - 13:18
  • Tap

    Posts: 109

    Doe mij die jonge slager zonder ervaring maar! Max zei er overigens bij dat Hamilton te verslaan is ondanks zijn verdiensten. En ik vul even aan, Max is voor niemand bang en gaf met dezelfde auto als Hammie minimaal hetzelfde bereikt. Wat Max niet zegt maar ik dan maar even invul, is dat hij beter is dan Hamilton . Iets wat de kenners allang weten. Rijden in een Mercedes /Ferrari is anders dan in een Dacia of een Honda ..., vooralsnog ..

    • + 1
    • 17 dec 2019 - 14:45
    • Zwartbaard

      Posts: 46

      Welke kenners? Tom Coronel en Jan Lammers?
      Verstappen is bij lange na niet zo compleet als Hamilton.

      • + 3
      • 17 dec 2019 - 19:24
    • Aadfanaat

      Posts: 192

      Voorlopig heeft Hamilton al legendarische cijfers kunnen halen en moet Verstappen dat eerst maar eens doen. Ik ben groot fan van Verstappen, maar je kan mij niet zeggen dat hij al beter is dan een zesvoudig(!) wereldkampioen. Mensen zeggen dat hij altijd een goede auto heeft gehad, maar kreeg die niet omdat het een pannenkoek is. Hij kwam binnen als rookie en versloeg even Fernando Alonso.

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 15:16
    • Aadfanaat

      Posts: 192

      @Zwartbaard pas aub op met wat je zegt. Een vriend van mij zei dat vier jaar geleden en die zit nog steeds vast.

      • + 2
      • 18 dec 2019 - 15:19
    • De 'echte' kenners bij Ziggo en dit forum weten het in ieder geval beter dan die 'nep' kenners die in de F1 rijden en werken. Die coureurs en teambazen snappen er echt niets van.. Amateurs zijn het...

      • + 1
      • 18 dec 2019 - 15:37
  • Max is de beste Nederlandse rijder ooit. Maar dat brengt hem niet in de top 5 en ook niet in de top 10.

    • + 2
    • 17 dec 2019 - 22:40
    • Noem eens een coureur van 22 jaar die in de buurt komt van de 5 beste coureurs die lange carrieres hadden en hun reputatie in de loop van de jaren opbouwden?

      • + 0
      • 18 dec 2019 - 10:51
  • zorba

    Posts: 939

    Als hij zo verder doet om ruiten in te gooien zal hij geen top zitje kunnen bemachtigen!Eens een blaas altijd een blaas

    • + 0
    • 18 dec 2019 - 08:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender