user icon
user icon

Ferrari presenteert nieuwe bolide voor 2020 al op 11 februari

  • Gepubliceerd op 12 dec 2019 13:10
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Het seizoen 2019 is net anderhalve week achter de rug, maar de eerste presentatiedatum kan al in de agenda's opgeschreven worden. Ferrari trekt op 11 februari al het doek van haar bolide voor 2020.

Dat maakte teambaas Mattia Binotto bekend tijdens de kerstlunch die Ferrari ieder jaar voor de media organiseert. Met de aankondiging is Ferrari het eerste team dat een datum geprikt heeft voor de presentatie van de auto voor 2020. Door de auto op 11 februari al te presenteren, is het team vier dagen eerder dan het geval was in 2019. Toen werd de SF90 op 15 februari onthuld.

Volgens Binotto zit er een reden achter de vervroegde presentatie van de bolide. "We zullen de auto erg vroeg onthullen. Ik denk dat we de eersten zijn. De reden dat we de onthulling naar voren halen is omdat we nog wat homologaties op de dynamo moeten doen, voordat we naar Barcelona gaan voor de wintertests. We onthullen de auto op 11 februari 2020 en snel daarna hebben we intens testprogramma op de banken, voor we naar Barcelona gaan."

De wintertests beginnen dit jaar een dag later dan in 2019, terwijl het aantal testdagen is ingeperkt van acht naar zes. De eerste testweek is van 19 tot en met 21 februari, waarna de teams precies een week later hun tweede testweek afwerken. Na 28 februari beginnen de laatste voorbereidingen op de start van het seizoen: die vindt op 15 maart plaats in Australië.

Schema presentatie 2020-bolides

Datum Tijd Team Locatie
11 februari 2020 N.n.b. Ferrari N.n.b.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 8.766

    Feitelijk onthullen ze bodywork met een set vleugels. Waar we dan naar kijken heeft weinig overeenkomst met wat er in Melbourne op de grid verschijnt. Maar goed, met de onthullingen begint het nieuwe seizoen toch weer een beetje en dat is leuk.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:14
  • 2 maandjes wachten....

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:31
    • walteij

      Posts: 1.323

      Is eigenlijk nog 8 weken te lang, maar we doen het er maar mee :)

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 13:47
    • Dat hij ons maar veel plezier mag brengen.

      • + 1
      • 12 dec 2019 - 14:00
  • onetimer

    Posts: 580

    "Ferrari presenteert nieuwe livery voor 2020 al op 11 februari" zou een beter titel zijn.
    Desalniettemin ben ik behoorlijk hyped omdat het nieuwe seizoen, met deze bekendmaking, nu al begint!

    • + 1
    • 12 dec 2019 - 13:32
  • Beri

    Posts: 2.768

    Dus de livery launch is op 11 februari. Dat is toch wel snel. Kijk er naar uit!

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:40
  • Binotto geeft aan dat beide coureurs gelijk behandeld zullen worden, dus geen 1e en 2e rijder format.

    Voor wat betreft de rijders : Camilieri heeft aangegeven dat voor wat betreft 2021 de namen van Alonso en Max doorgestreept worden, dus Ferrari wil Max niet hebben, Leclerc is onze toekomst aldus de boss.
    Hij gaf daarbij ook aan dat Max wel op de lijst van Mercedes staat.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:55
    • John6

      Posts: 4.447

      Als ik Camilieri was, zou ik maar geen voorspellingen gaan doen, ik zou eerst maar eens 2020 afwachten hoe dat gaat verlopen.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 14:28
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Precies dat @John

      Als de situatie Vettel/Leclerc volgend jaar escaleerd weet je maar nooit wat je voor 2021 wellicht nodig gaat hebben als Ferrari zijnde.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 16:20
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.481

    Ik ben nog gewend dat teams in januari de bolides al presenteerde. 'Al' in februari klinkt voor mij dan echt als 'pas' in februari.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 17:43
    • Maar destijds was het seizoen ook al eerder afgelopen.....

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 18:09
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.481

      Zeker waar, de goede oude tijd met kwaliteit boven kwantiteit.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 21:37
    • Toch bevallen deze kalenders mij beter, heb even vergeleken met een 2002 kalender. Klaar halverwege oktober zo'n beetje... Die wachttijden in de winter vond en vind ik als tv kijker wel irritant. Nu duurt het niet zo lang totdat er nieuwe auto's gepresenteerd worden, die al weer gedateerd zijn als ze in Australië aankomen:) Rond eind februari, zodra de transfermarkt van een nieuw F1 managers spel opengaat, dan begint de voorpret echt op gang te komen. Misschien leuk om een League aan maken voor de regeerders hier. Ik speel op f1tm.nl (weet niet of dat mag zo een andere site noemen)??? Lijkt me wel leuk daar een competitie aan te gaan met de kenners die hier lezen en reageren, een ook de site beheerders mogen meedoen, leuk toch?

      • + 0
      • 13 dec 2019 - 03:07
    • Maar mis idd wel een aantal races ten opzichte van vroegah, zo een oudere kalender eens bekeken.

      • + 0
      • 13 dec 2019 - 03:08
  • Wat Ferrari in eerste instantie nodig heeft is dat de Italiaanse media zich rustig houd. _gaat nooit gebeuren_. Maar ze dragen niets bij met hun artikelen over wat Ferrari allemaal goed en verkeerd doet. Verder de barristas waar je je koffie haalt moeten zich niet bemoeien met een mening tegenover medewerkers. Nooit geweten hoe diep dat allemaal zit, maar las het hier in de artikelen en als extra info van verschillende regeerders. Geef Binotto en zijn team het voordeel van de twijfel en hak niet steeds met de botte bijl in je mensen om de paar jaar. Zo krijg je nooit de rust en de hegemonie -het plaatje van Mercedes wat ik voor ogen heb- in de tent. Gebruik 2020 om te zien wie de #1 status verdiend voor het jaar erop. Ik neig naar Leclerc maar hoop dat Vettel zich herpakt (tegen beter weten in). Maar ik wil me er nog niet bij neerleggen dat een viervoudig wereldkampioen zich door broekie Leclerc naar de achteruitgang laat sturen. #getinthereLewis. Pak titel nummer 7 bij Mercedes volgend jaar en je achtste bij rivaal Ferrari. Maar ik dwaal af en droom hardop......

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 18:08

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar