user icon
user icon

Ferrari presenteert nieuwe bolide voor 2020 al op 11 februari

  • Gepubliceerd op 12 dec 2019 13:10
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Het seizoen 2019 is net anderhalve week achter de rug, maar de eerste presentatiedatum kan al in de agenda's opgeschreven worden. Ferrari trekt op 11 februari al het doek van haar bolide voor 2020.

Dat maakte teambaas Mattia Binotto bekend tijdens de kerstlunch die Ferrari ieder jaar voor de media organiseert. Met de aankondiging is Ferrari het eerste team dat een datum geprikt heeft voor de presentatie van de auto voor 2020. Door de auto op 11 februari al te presenteren, is het team vier dagen eerder dan het geval was in 2019. Toen werd de SF90 op 15 februari onthuld.

Volgens Binotto zit er een reden achter de vervroegde presentatie van de bolide. "We zullen de auto erg vroeg onthullen. Ik denk dat we de eersten zijn. De reden dat we de onthulling naar voren halen is omdat we nog wat homologaties op de dynamo moeten doen, voordat we naar Barcelona gaan voor de wintertests. We onthullen de auto op 11 februari 2020 en snel daarna hebben we intens testprogramma op de banken, voor we naar Barcelona gaan."

De wintertests beginnen dit jaar een dag later dan in 2019, terwijl het aantal testdagen is ingeperkt van acht naar zes. De eerste testweek is van 19 tot en met 21 februari, waarna de teams precies een week later hun tweede testweek afwerken. Na 28 februari beginnen de laatste voorbereidingen op de start van het seizoen: die vindt op 15 maart plaats in Australië.

Schema presentatie 2020-bolides

Datum Tijd Team Locatie
11 februari 2020 N.n.b. Ferrari N.n.b.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 6.345

    Feitelijk onthullen ze bodywork met een set vleugels. Waar we dan naar kijken heeft weinig overeenkomst met wat er in Melbourne op de grid verschijnt. Maar goed, met de onthullingen begint het nieuwe seizoen toch weer een beetje en dat is leuk.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:14
  • 2 maandjes wachten....

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:31
    • walteij

      Posts: 614

      Is eigenlijk nog 8 weken te lang, maar we doen het er maar mee :)

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 13:47
    • Dat hij ons maar veel plezier mag brengen.

      • + 1
      • 12 dec 2019 - 14:00
  • onetimer

    Posts: 351

    "Ferrari presenteert nieuwe livery voor 2020 al op 11 februari" zou een beter titel zijn.
    Desalniettemin ben ik behoorlijk hyped omdat het nieuwe seizoen, met deze bekendmaking, nu al begint!

    • + 1
    • 12 dec 2019 - 13:32
  • Beri

    Posts: 2.633

    Dus de livery launch is op 11 februari. Dat is toch wel snel. Kijk er naar uit!

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:40
  • Binotto geeft aan dat beide coureurs gelijk behandeld zullen worden, dus geen 1e en 2e rijder format.

    Voor wat betreft de rijders : Camilieri heeft aangegeven dat voor wat betreft 2021 de namen van Alonso en Max doorgestreept worden, dus Ferrari wil Max niet hebben, Leclerc is onze toekomst aldus de boss.
    Hij gaf daarbij ook aan dat Max wel op de lijst van Mercedes staat.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 13:55
    • John6

      Posts: 3.423

      Als ik Camilieri was, zou ik maar geen voorspellingen gaan doen, ik zou eerst maar eens 2020 afwachten hoe dat gaat verlopen.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 14:28
    • Mojito

      Posts: 4.690

      Precies dat @John

      Als de situatie Vettel/Leclerc volgend jaar escaleerd weet je maar nooit wat je voor 2021 wellicht nodig gaat hebben als Ferrari zijnde.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 16:20
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.158

    Ik ben nog gewend dat teams in januari de bolides al presenteerde. 'Al' in februari klinkt voor mij dan echt als 'pas' in februari.

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 17:43
    • Maar destijds was het seizoen ook al eerder afgelopen.....

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 18:09
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.158

      Zeker waar, de goede oude tijd met kwaliteit boven kwantiteit.

      • + 0
      • 12 dec 2019 - 21:37
    • Toch bevallen deze kalenders mij beter, heb even vergeleken met een 2002 kalender. Klaar halverwege oktober zo'n beetje... Die wachttijden in de winter vond en vind ik als tv kijker wel irritant. Nu duurt het niet zo lang totdat er nieuwe auto's gepresenteerd worden, die al weer gedateerd zijn als ze in Australië aankomen:) Rond eind februari, zodra de transfermarkt van een nieuw F1 managers spel opengaat, dan begint de voorpret echt op gang te komen. Misschien leuk om een League aan maken voor de regeerders hier. Ik speel op f1tm.nl (weet niet of dat mag zo een andere site noemen)??? Lijkt me wel leuk daar een competitie aan te gaan met de kenners die hier lezen en reageren, een ook de site beheerders mogen meedoen, leuk toch?

      • + 0
      • 13 dec 2019 - 03:07
    • Maar mis idd wel een aantal races ten opzichte van vroegah, zo een oudere kalender eens bekeken.

      • + 0
      • 13 dec 2019 - 03:08
  • Wat Ferrari in eerste instantie nodig heeft is dat de Italiaanse media zich rustig houd. _gaat nooit gebeuren_. Maar ze dragen niets bij met hun artikelen over wat Ferrari allemaal goed en verkeerd doet. Verder de barristas waar je je koffie haalt moeten zich niet bemoeien met een mening tegenover medewerkers. Nooit geweten hoe diep dat allemaal zit, maar las het hier in de artikelen en als extra info van verschillende regeerders. Geef Binotto en zijn team het voordeel van de twijfel en hak niet steeds met de botte bijl in je mensen om de paar jaar. Zo krijg je nooit de rust en de hegemonie -het plaatje van Mercedes wat ik voor ogen heb- in de tent. Gebruik 2020 om te zien wie de #1 status verdiend voor het jaar erop. Ik neig naar Leclerc maar hoop dat Vettel zich herpakt (tegen beter weten in). Maar ik wil me er nog niet bij neerleggen dat een viervoudig wereldkampioen zich door broekie Leclerc naar de achteruitgang laat sturen. #getinthereLewis. Pak titel nummer 7 bij Mercedes volgend jaar en je achtste bij rivaal Ferrari. Maar ik dwaal af en droom hardop......

    • + 0
    • 12 dec 2019 - 18:08

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar