user icon
user icon

Daniel Ricciardo baalt: "De harde banden hebben mijn race vermoord"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2019 12:46
  • comments 12
  • By: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Daniel Ricciardo heeft zijn eerste seizoen bij Renault afgesloten met een elfde positie in Abu Dhabi. De Renault-coureur baalt daar flink van en legt de schuld voor het missen van de punten neer bij de harde banden van Pirelli.

Na afloop van de race verklaarde Ricciardo, die in de laatste ronde nog voorbij ging aan teamgenoot Nico Hülkenberg, dat de hardste compound van Pirelli zijn race 'vermoord' heeft. "Ik wil niet kritisch zijn, maar ik ga het gewoon zeggen zoals het is. Soms is het zo in de F1, maar deze avond was een saaie avond. Ik ben blij dat het voorbij is en blij dat ik snel op vakantie kan."

"Beide auto's misten natuurlijk de punten en voor mij persoonlijk vermoordde de harde band mijn race. Ik had er totaal geen snelheid op en het was een van die dingen waarvan je het als coureur meteen weet. We testen soms vijf of zelfs zeven ronden, maar je hebt een outlap nodig om te weten hoe de auto gaat zijn en ik voelde het al in bocht 8 tijdens mijn outlap op de hards."

Tweede pitstop kwam 'te laat' voor Ricciardo

Ricciardo legde ook uit hoe hij in eerste instantie positief probeerde te blijven, maar uiteindelijk niet anders kon dan zijn team vertellen dat hij grote moeite had met de snelheid na de pitstop. Laat in de race maakte de Australiër een tweede pitstop, maar hij had het gevoel dat deze stop te laat kwam om echt een verschil te kunnen maken.

"Mijn gevoel vertelde me dat dit een behoorlijk slechte stint zou worden, maar dat vertelde ik niet meteen over de radio. Ik wilde niet negatief zijn tijdens de eerste ronden, maar na een aantal ronden vertelde ik de jongens dat het nergens op uitliep. Uiteindelijk deden we een tweestopper en de soft was een stuk beter, maar het kwam te laat."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Vermoord! Het wordt steeds gekker met de koppen hier. Laatst nog kloterace, wat gaan we verder nog krijgen?

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 12:59
    • William-E

      Posts: 385

      Denk dat het iets te letterlijk is vertaald..

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 13:09
    • ik weet dat Bjorn niet heel goed is in Nederlands en getallen, maar hij kan toch wel lezen?

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 13:16
    • Aiii

      Posts: 677

      Bjorn, de Nederlandse schrijver met een matige kennis van Engels, wil soms nog wel eens een beetje te letterlijk vertalen als hij de stukjes tekst van Dieter Rencken, de schrijver en eigenaar van Race fans, over aan het tikken is. Af en toe heb ik het idee dat er wat Google Translate, een bekende tool van de populaire zoekmachine van het gelijknamige Google, een bedrijf uit het in het Noord-Amerikaanse continent gelegen Verenigde Staten en concurrent van het eveneens uit de Verenigde Staten komende Amazon, aan te pas komt. Maar wellicht vergis ik mij daarin.

      • + 2
      • 2 dec 2019 - 14:04
    • Stitch

      Posts: 4.852

      On Topic: dat is toch echt aan de auto te danken, dat de men de banden niet aan de praat krijgt. Andere teams hadden daar geen moeite mee. Nota bene met dezelfde band. Ric is duidelijk gefrustreerd.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 15:10
  • LimboF1

    Posts: 4.317

    De race werd vermoord toen het DRS in werking werd gesteld.

    • + 1
    • 2 dec 2019 - 13:02
    • Mrduplex

      Posts: 412

      Inderdaad,sommige mensen noemen het racen als een Mercedes met drs een Renault in haalt.erg jammer dat drs inderdaad.iedereen werd zondag wel heel erg met de neus op de feiten gedrukt

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 14:18
    • Als het aan mij lag ging de DRS er af volgend seizoen, ze klagen allemaal over problemen betreft inhalen, maar ik vond de race veel leuker in het begin zonder die kunstmatige ingrepen.
      De coureurs moesten weer gewoon old school slipstreamen om in te kunnen halen, oké er waren minder inhaal momenten, maar de inhaal pogingen die er wel waren waren veel mooier om te zien.
      Ook het viel mij wel op dat er geen auto was die moeite had kort achter een ander te rijden.

      • + 3
      • 2 dec 2019 - 14:46
    • flyineddy

      Posts: 226

      Op dit circuit leek het gebrek aan DRS inderdaad best goed te werken, mede dankzij de 2 lange rechte stukken vlak na elkaar. Op sommige banen met een lang recht stuk denk ik de laatste tijd telkens: "OK, hij [achtervolger] heeft DRS, dus die vliegt voorbij". Nu was het een stuk interessanter.

      Er zijn circuits waar DRS met de huidige generatie auto's denk ik nog wel een noodzakelijk kwaad is. Bijvoorbeeld banen als Singapore, waar zelfs met DRS bijna niet kan worden ingehaald. Op die banen vind ik het dus nog niet zo erg.

      Misschien is het een idee om volgend jaar op een paar circuits (zoals Yas Marina) de DRS gewoon uit te schakelen.

      Eddy.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 17:23
  • walter33

    Posts: 626

    Zijn contract bij Renault ook

    • + 0
    • 2 dec 2019 - 14:05
  • Moord slaat nergens op, het was eerder doodslag, wellicht dood door schuld maar allesbehalve moord.

    • + 2
    • 2 dec 2019 - 14:52
    • flyineddy

      Posts: 226

      Als het over een heel seizoen speelt, dan denk ik toch eerder aan genocide.
      Ik hoop dat Daniel voorzichtig is, ik vertrouw het voor geen cent!

      Eddy.

      • + 0
      • 2 dec 2019 - 17:27

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 106
  • Land Australië
  • Date of b. 1 jul 1989 (31)
  • Place of b. Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar