user icon
user icon

Coulthard ziet Max Verstappen bij Red Bull vertrekken als 2020 tegenvalt

  • Gepubliceerd op 30 nov 2019 12:33
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing gaat een cruciaal 2020 tegemoet. Is het team niet in staat om een winnende auto te produceren, dan verwacht David Coulthard dat Max Verstappen om zich heen gaat kijken.

Verstappen geldt al een aantal jaar als de kroonprins van de Formule 1. Inmiddels wordt hij beschouwd als een van de beste coureurs in de sport, maar tot op heden heeft hij nog nooit mee kunnen doen om de wereldtitel. Coulthard vermoedt dat dit aspect anders moet bij Red Bull in 2020. Kan Verstappen in 2020 niet iedere week meedoen om de overwinning, dan kan er wel eens een transfer volgen.

"Het wordt een belangrijk seizoen, zowel voor Red Bull Racing als voor de toekomst van Max wordt het een belangrijk jaar. Max is een van de beste coureurs in de Formule 1, maar hij behaalt niet de resultaten die daarbij passen. Hij heeft namelijk nog niet de kans gehad om iedere week voor de overwinning te strijden. Voor de Formule 1 zou het goed zijn als Max, Lewis Hamilton en Charles Leclerc een auto hebben die races kunnen winnen."

"Mercedes heeft al zes jaar op rij het beste pakket en dat is natuurlijk frustrerend voor zowel Ferrari als Red Bull. Ik zou het geweldig vinden als Max nog lang bij Red Bull blijft, maar ik kan het volledig begrijpen dat hij wil vertrekken als Red Bull en Honda niet voor de titel kunnen strijden. Dat is de aard van het beestje. Een coureur wil voor het hoogst haalbare gaan en dat geldt zeker voor Max", vertelde Coulthard aan De Telegraaf.

Na bijna vijf volledige seizoenen in de Formule 1 staat de teller van Verstappen op acht Grand Prix-zeges. Tevens scoorde hij dit jaar zijn eerste twee pole positions. Dit jaar is de Nederlander op weg naar zijn beste klassering in het kampioenschap: met alleen de race in Abu Dhabi te gaan staat hij stevig op de derde plaats.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ja en dan het gevaar lopen dat de nieuwe regels Mercedes niet liggen? Nee die is niet van gister. Na 2021 kan er mits de RB geen wk wagen is geboden worden.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 12:35
    • Supersoft

      Posts: 790

      Hij hoeft niet persé naar de zilverpijlen natuurlijk...

      • + 1
      • 30 nov 2019 - 12:37
    • De kans dat de regels Mercedes niet liggen in 2021 is net zo groot als dat iemand jouw laatste zin begrijpt!

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 12:40
    • Jij zit 24/7 op deze site? Altijd als eerste reageren enzo.... niks beters te doen?

      • + 2
      • 30 nov 2019 - 12:42
    • @Messi, whahaha die is goed, vooral die laatste vraag. En dan van een persoon die hier alleen met oneliners om aandacht komt vragen en waarbij de inhoud van die oneliners zelden iets met F1 te maken hebben.

      • + 3
      • 30 nov 2019 - 12:49
    • Ik ben vrij en vernieuw de site zo af en toe onder het racen(sim). en als ik dan een artikel zie waar ik op wil reageren dan doe ik dat. Nee ik ben hier niet altijd. Maar ik begrijp niet eens waarom ik op jou reageer. jij bent de messi van de onliners die alleen maar uitdagen en niks zeggen.

      • + 1
      • 30 nov 2019 - 12:52
    • zoir schreef:
      ´iemand jouw laatste zin begrijpt!´

      Wat is daar niet te begrijpen aan? Het betekent: als RB geen wk waardige wagen levert in 2021 dan kunnen andere teams hem benaderen(bod doen). Het is geen hogere wetenschap.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 12:53
    • jackmunro

      Posts: 28

      @Messi.who.else: Wat gaat jou dat nu aan? O wacht, je hebt natuurlijk niets beters te doen...

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 13:09
    • @Messi hoe weet jij dat? Jij let dus op mensen om te kijken of ze niks te doen hebben 🤣. Dat is nog triester p*k.

      • + 3
      • 30 nov 2019 - 13:25
    • @messi

      Bij royalere komt er tenminste nog wat zinnigs uit , ik zou willen dat ik dat over jou kon zeggen

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 16:45
  • louc_

    Posts: 2.205

    Naar de jumbo.😁

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 12:41
    • Moet ie wel snel zijn... anders moet hij van ze eigen geld de boodschappen betalen

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 12:43
    • Ik hoop niet dat Max panne krijgt...

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 12:48
  • Stichting open deur......

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 12:59
    • @Snork, jij had dan ook geen strooiwagen voor je .
      Punaises , welke achterlijke idioot doet dat .

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:02
  • Snork

    Posts: 6.377

    Ik denk dat Max weinig kanten op kan gaan na 2020. En los daarvan, als de Honda is 2020 op het gewenste niveau is, is een overstap naar een ander team een complete gok. Niemand die kan voorspellen welk team de beste auto bouwt voor 2021. Beloftes zullen er gemaakt worden, maar iemand als Ricciardo weet wat sommige beloftes inhouden. Renault beloofde hem van alles vorig jaar, en dit jaar is daar he-le-maal niks van terecht gekomen.
    Desondanks zal Red Bull het volgend jaar moeten waarmaken, de druk staat er hoger dan ooit op.

    • + 1
    • 30 nov 2019 - 13:05
    • Ach ja , waar een weg is en je hebt de wil , dan trap je de hoogste berg op.
      En wanneer je boven bent en veel tegenslagen hebt gehad onderweg , dan is de euforie des te groter .

      Mount-Ventoux met drie lekke banden .

      • + 2
      • 30 nov 2019 - 13:54
    • Snork

      Posts: 6.377

      Drie lekke banden? Ik rij op de Continental GP4000s. Zelden lek. Heb op één dag de Ventoux vanuit Bédoin, Malaucéne en Sault beklommen op die bandjes, geen één keer lek.

      • + 1
      • 30 nov 2019 - 14:47
    • @Snork, mijn reactie staat per abuis hierboven .

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 18:08
  • RBH2019

    Posts: 1.626

    Ik denk dat de meeste teams een meerjarig contract willen met hun coureurs om te voorkomen dat als het tegenvalt, ze met lege handen staan. En ik denk dat de meeste coureurs een eenjarig contract willen, om vrij te zijn om te gaan als het tegenvalt in 2021. Dus dat wordt nog spannend.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 14:00
  • Ik denk dat David dit verkeerd ziet, want het is een enorme gok om in 2020 al te kiezen voor 2021.. En 2020 zal niet veel anders zijn dat dit jaar, ik verwacht in ieder geval niet een opeens veel zwakker Red Bull.. Ik denk daarom dat Max volgend seizoen ergens een nieuw 1-jarig contract tekent bij Red Bull voor 2021, dan kan hij tijdens het seizoen van 2021 rustig bekijken wie er met alle nieuwe reglementen de beste auto gebouwd heeft.. Het feit dat Red Bull en Honda zichzelf ook maar voor 1 jaar vastleggen na 2020 wijst ook in die richting..

    • + 1
    • 30 nov 2019 - 14:04

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender