user icon
user icon

'Ik zou graag het weekend van Mercedes in Duitsland op Netflix willen zien'

  • Gepubliceerd op 28 nov 2019 17:05
  • comments 20
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Begin 2020 kunnen de Formule 1-fans hun hart weer ophalen met het tweede seizoen van de Netflix-serie Drive to Survive. Max Verstappen weet wel wat hij wil zien: de rampzalig verlopen thuisrace van Mercedes in Duitsland.

Mercedes was in de eerste tien races van 2019 niet af te stoppen: alleen in Oostenrijk werd het team verslagen door Verstappen. Op Hockenheim ging zo ongeveer alles verkeerd wat er verkeerd kon gaan bij het Duitse fabrieksteam. In de regen gingen Valtteri Bottas en Lewis Hamilton in de fout, terwijl het team strategisch gezien en tijdens de pitstops steken liet vallen.

Opvallend genoeg waren de camera's van Netflix tijdens die race op Mercedes gericht. De fabrikant was titelsponsor van het evenement en vierde bovendien dat het 100 jaar betrokken is bij de autosport. Verstappen kijkt dan ook uit naar die aflevering van Drive to Survive, zo vertelde de Red Bull Racing-coureur tijdens de persconferentie in Abu Dhabi.

“Volgens mij waren ze Mercedes heel nauwgezet aan het volgen op Hockenheim, dus die aflevering zou ik graag willen zien. Het is grappig en zij kunnen er ook om lachen. Ze hebben ten slotte het kampioenschap gewonnen en het is altijd goed om wat drama in de show te hebben. Dat is in ieder geval zo op het moment dat ik de regisseur zou zijn, want je moet er een hit van maken."

Leclerc wil nagenieten van zege op Monza

Kevin Magnussen heeft ook iets in gedachten dat hij wil zien, maar hij wil niet verklappen wat het is. “Ik weet het niet. Ik heb wel iets in gedachten, maar we zullen zien of het de serie gehaald heeft. Het is een verrassing, dus kijk naar het tweede seizoen van Drive to Survive”, zegt de Deen met een grote lach. “Het jaar is vanuit ons perspectief bekeken niet zo spannend geweest, dus meer kan ik niet zeggen.”

Charles Leclerc weet daarentegen zowel wat hij wel als niet in Drive to Survive wil zien. De botsing met Sebastian Vettel tijdens de Grand Prix van Brazilië mag van de Monegask buiten beschouwing gelaten worden, maar een ander emotioneel moment mag van hem wel voorbijkomen. "De laatste race [in Brazilië] lijkt mij niet de beste optie, maar de overwinning op Monza zou ik wel graag terug willen zien in de documentaire.”

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Magnussen schijnt in zijn blote reet in duitsland de Renault paddock zijn ingerent om dit keer Ricciardo echt zijn ballen te laten likken. Ben benieuwd of het er in komt.

    • + 1
    • 28 nov 2019 - 17:10
    • Driver87

      Posts: 70

      Dit zou awesome zijn toch!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 17:51
    • Suck my balls honey heeft ie toch tegen Hulkenberg gezegd?

      • + 2
      • 28 nov 2019 - 18:13
    • Ja maar dit keer moest hij Ric hebben(schaamt zich,je hebt gelijk).

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 18:41
    • Neemt uiteraard niet weg dat ik die footage ook graag zou zien haha

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:23
    • Sieper

      Posts: 1.057

      Suck my ball honey, badger.

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 01:26
  • onetimer

    Posts: 309

    Ik ook en Netflix zal er zeker mee gaan teasen, maar ik verwacht geen spannende dingen te zien. Daar steekt Mercedes wel een stokje voor.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 17:39
    • copyrights... Kunnen ze niks tegen doen!

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 17:47
    • Ik weet niet of de teams dasr inspraak in hebben. Ik kan nu al niet wachten op seizoen 3 in ieder geval... 😋

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 18:55
    • Stitch

      Posts: 4.730

      Hangt ervan af hoe het contract met Netflix is opgezet. Als er niks is vastgelegd, kan MB er niks tegen doen, echter verwacht ik dat ze voorwaarden aan de deelname van de serie hebben gehangen. Men heeft niet voor niks eerst niet meegedaan. Ik vermoed dus dat zij, vwb de scenes waar MB in voorkomt, het laatste woord zullen hebben of het gebruikt mag worden of niet. Ferrari idem.

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 20:37
    • Oke daar heb je zeker een punt.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 22:11
    • Mercedes heeft na het debacle van Duitsland, Netflix ook laten filmen in Hongarije. Die won Hamilton op spectaculaire wijze, dus het zou de perfecte story-arc zijn, drama in Duitsland, en dan weer triomfantelijk in Hongarije. Duitsland alleen zou ook niet helemaal een eerlijke weerspiegeling zijn voor de dominantie en perfectie die Mercedes bereikt heeft de afgelopen jaren

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 09:04
  • Beri

    Posts: 2.593

    Was het niet zo dat Hamilton al gezegd had dat beelden van hem in Duitsland niet uitgezonden mochten worden op Netflix?

    • + 2
    • 28 nov 2019 - 19:18
    • Netflix kennende hebben ze daar schijt aan. Die mogen alles uitzenden.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 19:28
    • Klopt, dat heeft huiliehuilie gezegd. Een echte man ben je in goede en slechte tijden....

      • + 1
      • 28 nov 2019 - 20:14
    • twslex

      Posts: 566

      Volgens mij bestaat er zo iets al portret recht, dus als er geen waterdicht contract ligt zie je hamilton toch echt niet......

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:29
    • Stitch

      Posts: 4.730

      Portretrecht is dat niet. Recht aan het eigen beeld heet dat. Mááár, daar is een uitzondering op: personen van het openbare leven (celebrities) hebben dat recht niet. Zij zoeken altijd de publiciteit, en daarom is er deze uitzondering op de regel. Echter, zoals boven al vermeld, denk ik dat MB het laatste woord zal hebben over de scenes die gebruikt mogen worden. Immers deden zij in het begin niet mee aan de serie. Dat ze nu wel mee doen, duidt op onderhandelingen met netflix. Ferrari idem dito.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:41
    • RBH2019

      Posts: 1.442

      Hij had toch ook de mannengriep dat weekend?

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 20:59
    • Reizo

      Posts: 381

      @Beri Lewis zei dat hij niet wilde dat beelden van hoe hij overgaf op Netflix komen, dat was alles.

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 09:05
    • Reizo

      Posts: 381

      @Tuurlijk Nee bet klopt niet. Lewis vroeg alleen niet de beelden te tonen waar hij moest overgeven.

      • + 0
      • 29 nov 2019 - 09:07

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar