user icon

Duidelijke ambitie bij Red Bull Racing: "De wereldtitel is het doel in 2020"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2019 14:26
  • comments 36
  • Door: Bjorn Smit

Er is voor 2020 een heel duidelijk doel bij Red Bull Racing. Volgens teambaas Christian Horner is alles erop gericht om komend jaar mee te doen om de wereldtitel.

Het seizoen 2019 zou voor Red Bull Racing een overgangsseizoen worden. Afgelopen winter werden de Renault-motoren ingewisseld voor exemplaren van Honda en dat zorgde ervoor dat men bij Red Bull Racing eigenlijk geen hoge verwachtingen wilde scheppen. Toch heeft het team al een klein beetje kunnen oogsten: Max Verstappen wist tot nu toe drie races te winnen, terwijl hij ook twee keer op pole position stond.

Het uiteindelijke doel van de overstap naar Honda is om mee te doen om de wereldtitels en Horner steekt niet onder stoelen of banken dat dit voor 2020 de ambitie is. Tegenover Auto, Motor und Sport verklaart hij dat ook Verstappen en Honda er zo over denken. "We bewegen ons in die richting. Het is ons doel en dat geldt ook voor Honda en Max. Alle neuzen staan dezelfde kant op."

'Nieuw gevoel' bij fabrieksteam Red Bull Racing

Onder Honda is Red Bull Racing voor het eerst in haar bestaan een fabrieksteam en dat zorgt volgens Horner voor een heel nieuw gevoel bij het Oostenrijkse team. "Het is een compleet nieuw gevoel dat de focus van de motorpartner op Red Bull ligt. Dat kenden we niet, want we waren altijd alleen klant. Honda optimaliseert de motoren voor onze coureurs en ons chassis."

In vergelijking met de afgelopen jaren is de betrouwbaarheid van de Red Bulls een stuk beter geworden sinds de overstap naar Honda. Horner benadrukt dat dit ook geldt voor de auto's van het team. "We staan veel vaker op de testbanken en we testen veel harder. Dat is het voordeel van fabrieksstatus, want Honda levert ons hier voldoende motoren voor."

"Dat stelt ons in staat om alle componenten van de auto veel meer op de limiet te testen. Daardoor leren we hoe lang bepaalde onderdelen meekunnen. We weten hierdoor veel beter waar de zwakke punten van de auto liggen en we kunnen daar dan ook aan werken."

Reacties (36)

Login om te reageren
  • stelletje dromers....

    • + 2
    • 26 nov 2019 - 14:31
    • Voorheen zaten ze tijdens die dromen opgescheept met Renault.
      Nu voor het eerst staan allen neuzen dezelfde kant op.
      Het vergt allemaal nog steeds veel geluk, maar voor het eerst zullen ze bij Mercedes en Ferrari ook wat nerveus zijn voor een nieuw seizoen.

      • + 3
      • 26 nov 2019 - 14:35
    • ringo

      Posts: 3.440

      zonder dromen heb je ook geen ambitie :) bij honda hebben we de wil gezien dus ook stapjes te maken voorruit en niet zeggen dat het 50pk meer is uiteindelijk toch met de B spec moet bij renault...denk momenteel bij honda meer geld ingestoken word dan renault.. maar uiteindelijk volgend jaar eerste 3 races zal het moeten bewijzen :)

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 16:24
    • @Clemenza


      Maar wel dromers met power ;)

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 16:45
    • Kan ook zomaar het laatste jaar worden als Honda stopt heeft rb geen motor en hebben ze alles geprobeerd zou me niks verbazen als de stekker er dan word uitgetrokken..

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 18:02
    • Ik vind het een beetje een Messi opmerking van je Clemenza. totaal nietszeggende oneliner die nergens op slaat. Dit verhaal klopt gewoon, Bij Honda doen ze er alles aan om de motor perfect te maken voor de RB. Dat hadden ze niet bij Renault.

      • + 2
      • 26 nov 2019 - 18:18
    • SEN1

      Posts: 1.443

      Het sarcasme spat er van af

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 18:39
    • The power of dreams

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 18:47
    • sailor

      Posts: 10.753

      Dromen doet iedereen , ik droom ook " I'm dreaming of a white Christmas " maar dat wil niet zo vlotten :-)

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 20:10
    • Dat mag je beweren. Maar ieder detail dat bijdraagt aan verbetering van de performance maakt het team sterker. Zodra de motor gelijkwaardig is aan de top2 zal de combinatie Honda-Max -Red Bull inderdaad seieus kans op de titel hebben. Ieder van de 3 hoofdcomponenten is spitzenklasse genoeg.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 21:25
    • tour71

      Posts: 958

      zeg dat maar tegen hamilton in zn laatste 200 meter

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 05:58
  • Het kan, Aan de wagen gaat het niet liggen denk ik. Heb wel zo´n gevoel dat hij er meteen staat. Even een paar pk vinden en Mercedes en Ferrari een keer een strouve start en alles is mogelijk. Maar er moet wel veel meezitten.

    • + 2
    • 26 nov 2019 - 14:36
    • walteij

      Posts: 1.590

      Ik weet niet of de RB16 er meteen staat, maar ik denk wel dat hij dichterbij zal staan dan andere jaren bij de start van het seizoen.
      Zoals RJHvandaag ook al zegt, de neuzen staan echt allemaal dezelfde kant op.
      Ook is er geen problem meer met de motoren, er zijn nu voldoende motor componenten om de motor in het chassis te plaatsen en alles zo gezamenlijk te testen.
      Daaruit komt nog wat meer data dan alleen maar een motortest en een windtunnel test apart. Er wordt dus nu al harder en meer getest voor 2020 dan de voorgaande jaren met een Renault motor mogelijk was. Dus als er een achterstand is, zal deze kleiner zijn dan de voorgaande jaren.

      En ergens zou het wel treffend zijn, Max (die op zijn 16e in een F1 auto stapte) wordt wereldkampioen in de RB16...….

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 14:48
    • ringo

      Posts: 3.440

      chassis zal nie veranderen maar waarschijnelijk de balans met de motor zal denk wel stukken beter zijn en aangepaste aerodynamica

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 16:26
  • rafael

    Posts: 2.231

    Wat wordt je toch moe van dat Red Bull team .Ze hebben weer eens een race gewonnen en het is weer allemaal rozegeur en maneschijn ,bah

    • + 3
    • 26 nov 2019 - 14:59
    • jd2000

      Posts: 5.107

      Verder alles goed?

      • + 12
      • 26 nov 2019 - 15:36
    • Of moet ik een dokter voor je bellen?

      • + 4
      • 26 nov 2019 - 15:47
  • Was afgelopen week bij de Honda dealer en zei tegen een medewerker:''Toch jammer dat Max niet met een Honda petje rondloopt aangezien Aston Martin al als titelsponsor is verbonden aan RedBull''.

    Ikzelf had Honda graag groter op de auto/kleding gezien.

    • + 1
    • 26 nov 2019 - 15:47
    • mario

      Posts: 8.867

      En wat zei die medewerker dan????

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 16:53
    • Politik

      Posts: 7.075

      @Mario,

      Die werknemer heeft waarschijnlijk zelf thuis een Aston Martin staan ;)

      • + 2
      • 26 nov 2019 - 17:43
    • Die medewerker ontkende een beetje mijn opmerking en gaf aan dat het Honda merk ook wel duidelijk naar voren kwam.

      Ikzelf vind het jammer. Haf bijvoorbeeld graag de iconische Honda letters bovenop het kijkvizier vd helm gezien net als Senna dat had vroeger.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 18:50
    • mario

      Posts: 8.867

      OK.... bedankt NoBullshit..... Was ff benieuwd naar het antwoord van de medewerker ;)

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 18:58
    • :)

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 19:42
  • Snork

    Posts: 12.679

    De auto is goed, maar moet nog wat beter. In Brazilie waren ze al aan het testen met een outwash concept in de voorvleugel zoals Ferrari dat ook heeft. Als die outwash de juiste lichtrotatie oplevert, kan de verstoring van de luchtstroming achter de voorbanden verminderd worden, wat positief uitpakt voor alles achter de voorwielen. Er is dus nog steeds ruimte voor verbetering, die ze moeten pakken om volgend jaar nog meer grip te pakken in combinatie met minder drag op hoge snelheid.
    En Honda weet al lang wat ze te doen staat.
    Maar goed, er zijn nog meer teams met snode plannen.

    • + 1
    • 26 nov 2019 - 15:52
    • Snork

      Posts: 12.679

      lichtrotatie moet luchtrotatie zijn.

      Ik wil een EDIT button van Sinterklaas.

      • + 2
      • 26 nov 2019 - 15:53
    • Dan moet je jouw sok ophangen aan de schoorsteenmantel, en niet hier lopen schooien want die edit button komt er toch niet .

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 21:44
  • 2020 gaat een raar jaar worden...veel teams zullen niet de volle aandacht gooien op dit seizoen..maar meer op 2021 denk ik.

    • + 0
    • 26 nov 2019 - 15:58
    • Mooie kans dan voor RB en Honda. als ze volgend jaar WK worden zegt dat natuurlijk niet veel voor 2021 maar je hebt wel een veel grotere kans dat Max dan bijtekent. Hij blijft zowieso wel tot en met 2021 denk ik. te veel risico om over te gaan stappen na volgend seizoen.

      Je hebt wel een punt: wat gaan de teams volgend jaar doen? blijven doorontwikkelen en alles op de titel gooien of zeggen: Het is genoeg alles op volgend jaar. Kan inderdaad leuk worden.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 16:18
    • snailer

      Posts: 5.848

      Zelden veranderen de regels niet. Volgend jaar zijn de regels nagenoeg het zelfde. Veel teams zien dat als een kans om flinke verbeteringen te zoeken ten opzichte van nu. De 4 teams die een beetje tegen het budget plafond aan gaan lopen zullen wel al geld inzetten voor de 2021 auto. Maar voor de rest zie ik dat eigenlijk niet gebeuren.
      De winst van een plek hoger bij de constructeurs is zeer aantrekkelijk.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 16:34
  • mordor

    Posts: 1.296

    Ik ben al tevreden als het kampioenschap akelig dicht bij elkaar eindigt in 2020. Of Max dan kampioen is, vind ik van ondergeschikt belang

    • + 1
    • 26 nov 2019 - 17:16
    • Nou.... Op minder dan 20 puntjes de titel mislopen gaat wel pijnlijk worden hoor. Maar als hij er alles uithaalt dan heb ik er wel vrede mee.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 17:53
  • Volgens mij zijn ze goed op weg. Men kan gewoon voortborduren op dit seizoen dat is wel prettig. Alles wat men heeft geleerd kan in 2020 worden toegepast. Zou echt fantastisch zijn als dat lukt, en het is een realistische droom Piet :) Maar als Leclerc ermee aan de haal gaat ben ik ook niet rouwig en zou ik net zo mooi vinden.

    • + 1
    • 26 nov 2019 - 18:01
    • Met jouw laatste zin is deze Piet het TOTAAL niet mee eens!!! ???

      • + 1
      • 26 nov 2019 - 20:43
    • Jij bent zeker Zwarte piet ? ....@Pietje.

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 21:47
    • Smurfmark

      Posts: 89

      Goed dat je dan even aan de Bell trekt Piet!! ?

      • + 2
      • 26 nov 2019 - 21:48
  • Ik heb mijn bank alvast getest op het vieren van 8 overwinningen en een titel voor Max. Het ding gaf geen krimp, en kan als het moet nog wel wat meer belast worden in 2020.

    • + 0
    • 26 nov 2019 - 23:27

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

    Vrije training 3

    20:00 - 21:00

    Race

    21:00 - 23:00

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

    Kwalificatie

    23:00 - 00:00

    Snelste ronde

    21:00 - 23:00

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    18:30 - 19:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    21:00 - 23:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    22:00 - 23:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    23:00 - 00:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    21:00 - 23:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit