user icon

Max Verstappen hoopt op mooie afsluiting van 2019 in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 25 nov 2019 13:47
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Met een goede sfeer binnen het team vertrekt Red Bull Racing naar de laatste race van 2019. Max Verstappen hoopt in Abu Dhabi een mooi einde te kunnen geven aan het eerste jaar met Honda.

Ruim een week geleden legde Verstappen in Brazilië beslag op zijn derde zege van 2019. In São Paulo hield de Nederlander de focus vast in een rommelige slotfase, waarna hij voor de achtste keer in zijn carrière wist te winnen. Wel waarschuwt hij in zijn voorbeschouwing op Abu Dhabi dat het Yas Marina Circuit heel andere karakteristieken heeft dan Brazilië, wat versterkt wordt door de sessies die bij invallende duisternis verreden worden.

"We gaan van een vloeiend circuit als Interlagos naar een krap en bochtig circuit op Yas Marina, waar de auto op een compleet andere manier afgesteld moet worden om het maximale eruit te halen. Dat is altijd een uitdaging in Abu Dhabi, omdat we in de trainingen overgaan van dag naar nacht. De tweede vrije training is de belangrijkste sessie, want die is het meest representatief voor de omstandigheden in de kwalificatie en de race."

Tevredenheid over eerste jaar met Honda

Verstappen zal in Abu Dhabi zijn meest succesvolle seizoen in de Formule 1 tot nu toe afsluiten. Drie keer stond de Nederlander op het podium en ook was hij drie keer de snelste in de kwalificatie. Door de veelbesproken gridstraf in Mexico staat de teller echter op twee pole positions. Bovendien zal Verstappen het jaar afsluiten met het hoogste aantal punten dat hij in een seizoen heeft gescoord.

Dat alles vond plaats in het eerste seizoen van de samenwerking tussen Red Bull en Honda. Verstappen is tevreden over het verloop van het seizoen. "Terugkijkend denk ik dat we tevreden kunnen zijn met ons seizoen dit jaar, wat ons eerste jaar met Honda is. Hopelijk kunnen we het met een hoogtepunt afsluiten dit weekend, voordat iedereen zijn eigen weg gaat voor kerst en oud en nieuw."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • "Hopelijk kunnen we het met 'n hoogtepunt afsluiten dit weekend".
    Ik denk het merendeel van de forumleden ook.

    • + 0
    • 25 nov 2019 - 14:01
    • Het weekend mag ook ingeluid worden met een hoogtepunt. Maakt mij niets uit.

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 14:16
    • Stitch

      Posts: 5.225

      Dan snel je nick ff veranderen in TheHijg ;-)

      • + 1
      • 25 nov 2019 - 15:16
    • masf1

      Posts: 7.049

      @ouwe S

      Grote stof wolk dus voor jouw.

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:41
    • Voor zijn wat, masf1?

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:50
    • @Stitch

      Ik zat meer a/d TheStijf te denken!

      • + 1
      • 25 nov 2019 - 15:53
    • Als ik op m'n kont sla, komt er stof uit m'n pl*sser.

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:55
  • van te voren zou ik tekenen voor een podium. Maar na VT2 zien we wel of er meer in zit.

    • + 0
    • 25 nov 2019 - 14:22
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Waarom van te voren al tekenen voor een podium als je de laatste race gewonnen hebt.

      • + 1
      • 25 nov 2019 - 15:06
    • door de baan. denk dat Ferrari en Mercedes hier ook weer gewoon er staan.

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:17
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Weet je dat? Denk je dat?

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:18
    • vind ik :p

      • + 1
      • 25 nov 2019 - 15:21
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Net zoals je vindt dat je net alsof moet doen dat je niet weet dat de Vries de teamgenoot van Vandoorne is?

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:29
    • Oh ben jij het :) Nee dat wist ik echt niet.

      • + 0
      • 25 nov 2019 - 15:33
    • masf1

      Posts: 7.049

      Als je iets vind ff inleveren bij gevonden voorwerpen.

      • + 1
      • 25 nov 2019 - 15:39
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Kijk ff je eigen reacties na royalere. Je wist het al op 11 September

      • + 0
      • 26 nov 2019 - 00:35
  • AUDI_F1

    Posts: 1.737

    Denk ik w eer gelijk aan de mooiste inhaal actie voor mij vorig jaar ... die op Bottas.
    Ik zou veel plezier en focus dan komt het zeker goed.

    • + 0
    • 25 nov 2019 - 15:34
  • Max stond vaker dan 3 maal op het podium. Waarschijnlijk wordt hier bedoeld op de hoogste trede van het podium?

    • + 0
    • 25 nov 2019 - 18:31
  • “Verstappen zal in Abu Dhabi zijn meest succesvolle seizoen in de Formule 1 tot nu toe afsluiten. Drie keer stond de Nederlander op het podium en ook was hij drie keer de snelste in de kwalificatie.” 3 x op podium??? Zijn er echt geen mensen beschikbaar die de teksten checken, voordat die gepubliceerd worden? 3x op podium of 3 x hoogste trede podium is nogal een verschil. Ik ben natuurlijk de azijnzeiker hier weer, maar jongens “get your act together” als. jullie een “nieuws” website willen runnen.

    • + 1
    • 25 nov 2019 - 22:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar