Lewis Hamilton waarschuwt: "Loyaliteit heeft ook zijn grenzen"
- Gepubliceerd op 15 apr 2011 00:53
-
30
- Door: Robin Smeets
Al enkele weken gaan geruchten dat Hamilton de overstap wil maken naar Red Bull Racing als hij met McLaren niet in staat is om wereldkampioen te worden. De Brit drukte deze geruchten telkens de kop in, maar geeft wel aan dat ook loyaliteit zijn grenzen kent. Hamilton heeft ondertussen al 73 Grands Prix met McLaren gereden en is daarmee de meest loyale coureur ooit als het gaat om races met één enkel team in de Formule 1. Hij laat Jim Clarke nipt achter zich die met slechts één team (Lotus) 72 races reed.
"Ik heb maar enkele jaren in de Formule 1 en daarin wil ik zoveel mogelijk wereldtitels winnen. Ik wil competitief zijn", vertelde Hamilton. "Als je bij een goed team racet waar je je gelukkig voelt is er geen reden om ergens anders naartoe te gaan. Maar ook loyaliteit heeft zijn grenzen."
Verder voegde de Brit er nog aan toe over concurrent Red Bull Racing: "Ze zijn dit jaar nog beter dan vorig seizoen. Ze hebben de snelste auto dus nu kunnen ze zich gaan concentreren op andere gebieden. Verder hebben ze ook de snelste pitstops. Ze komen binnen en zijn meteen weer weg. Dat gaat echt snel."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 1.434
Hoeveel rijders naar Red Bull Racing. Ik las daar net ook dat Rosberg richting RBR hengelt.
Posts: 10.089
het gerucht gaat nu ook al dat Redbull Racing straks met 12 auto\'s op de Grid mag staan :P
Posts: 1.508
Seb en Rosberg in één team lijkt mij zeer aannemelijk.
Maar eerst had ik gelezen dat Hamilton ook aan Red Bull werd gelinkt.
Posts: 3.471
Waarom Rosberg in godsnaam? Een team als RedBull, McLaren en Ferrari zouden er goed aan doen om bewezen namen in hun teams te plaatsen als coureur. Rosberg heeft nog niet 1 pole-position, en niet eens 1 overwinning. Vettel en Hamilton in 1 team zou ik alleen maar toejuichen! Webber naar McLaren naast Button.
Posts: 880
Hamilton heeft ooit met veel tamtam een contract t/m 2012 getekend. Zie hem daar voorlopig niet vertrekken.
Overigens heeft Clark 9 jaar bij Lotus gereden, en Hamilton nog 5 bij McLaren. Zo zie je hoeveel groter de F1 is geworden sinds de jaren zestig.
Posts: 11.414
Het gaat toch ook over de periode na 2012?
Posts: 4.499
@ Ricardo uit Geleen: Ik snap het ook niet helemaal, hoeveel GP\'s heeft Schumacher gereden voor Ferrari van 1996 tot en met 2006?
Posts: 367
Volgens mij gaat het om het 1e team. En Schumacher had al wat jaartjes F1 achter de rug voor hij naar Ferrari ging (1 (stukje) race voor Jordan, paar jaar Benneton). Hamilton heeft tot nog toe alleen maar voor McLaren F1 geraced.
Posts: 2.885
Ik denk zelfs dat het niet over het eerste, maar over het enige team gaat van de coureur. En McLaren is (tot nu toe) voor Hamilton het enige team waarvoor hij is uitgekomen.
Posts: 2.181
Dit begint al irritant te worden,McLaren is grote team heeft altijd goed correurs gehad...Van mij mag hij weg...
Posts: 3.145
Nou, dat is fijn dat hij weg mag van je.
Posts: 1.508
Hamilton moet niet zo zeuren,maar gewoon gas geven!
Posts: 3.145
Vettellin, mag ik dan zo vrij zijn om te vragen waar Hamilton aan het zeuren is? ... Wel eens gedacht aan het idee dat wat bijvoorbeeld Lewis zegt een reactie is op een vraag? Dat het een antwoord is op een vraag anders dan hij gewoon uit het luchtledige begint te zeuren? ... Get a grip Vettellin en vermaak je met je Vettel.
Posts: 341
dit gaat net zo irritant worden, als vorig jaar de geruchtenstroom over MSC die zou gaan stoppen...
hoeveelste bericht is dit nu al niet in de laatste 3weken?
Ergens vind ik het raar dat dit NU naar buiten komt? want hij strijdt met RBR om de titels momenteel en heeft verder geen serieuze achtervolgers.
Alonso, Webber, Massa die wat hem vorig jaar het leven zuur maakte, zijn nu nergens te bekennen. Dus ergens gaat er wel IETS goed bij het team, het is slechts dat 1ne kleine stapje wat die nog moet maken met die wagen om te kunnen winnen op snelheid, nu is het puur tactisch dat die winst kan boeken...
Posts: 11.414
Horner en Marko zijn natuurlijk niet voor niets met die geruchten begonnen. Die hebben aan Vettel gezien dat dat storend werkt als er steeds over gepraat wordt. Vandaar dat ze zelf ook maar het gerucht de wereld in hielpen dat Hamilton wel eens bij hun zou kunnen komen rijden. Dat was toen ook nog toen iedereen dacht dat McLaren 2 seconden langzamer was dan iedereen.
McLaren is dan ook zo dom dat ze het gerucht weer nieuw leven inblazen. Hamilton had het prima afgekapt, maar nou begint McLaren weer met een nieuw gerucht dat ze Hamilton voor het leven willen tekenen waar Hamilton uiteraard weer helemaal geen zin in heeft. En dus is het gerucht dat hamilton wel eens weg zou kunnen ook weer terug.
Posts: 16
Als hij zo graag in de voetsporen van Senna wil treden, dan gaat ie toch lekker naar Williams of Lotus-Renault GP.....
Maar sorry hoor, wie wil er nu weg bij McLaren??? Ik zou wel met m willen ruilen hoor, een carrière lang bij McLaren, klinkt afschuwelijk!
En als het er om gaat de beste te zijn, ik vind het knapper als je in een McLaren een RedBull weet te verslaan, dan dat je in een RB een McLaren verslaat... dan ben je in mijn ogen een echte held
Posts: 9.505
Dat klinkt inderdaad afschuwelijk als je er geen races kunt winnen ;)
Posts: 10.089
jij bent een Troll, tezien aan je laatste alinea
Posts: 3.145
Bas uit Venray, ik denk dat coureurs liever op hun c.v. hebben staan dat ze voor McLaren gereden hebben dan dat ze voor RBR gereden hebben. McLaren heeft immers een iets wat mooiere historie dan bv \'n teams als RBR.
Posts: 341
volgens mij willen de coureurs maar 1 ding en dat heeft NIETS met teams te maken, namelijk WK worden en of dta nu in een Sauber / RBR / Ferrari of McLaren gebeurd dat boeit geen ene fok.
waarom denk jij dat Lewis nu stennis trapt? hij wil WINNEN en kan dat niet bij McLaren, dan maar bij de concurrent, want zo zit sport in elkaar.
is met voetbal ook zo, word je bij Ajax geen kampioen meer? dan ga je in de winterstop naar Psv of Twente... en dat heeft echt niets met de club te maken, maar met winnen.
want bij winnen komen de 2 meest grote drijfveren van alle sporten naar boven, ROEM en GELD heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel GELD haha
Posts: 11.414
Lewis trapt geen stennis. McLaren komt met het ridicule idee dat ze Hamilton voor het leven willen vastleggen
Posts: 48
Een paar jaar geleden had Hamilton nog het idee dat hij nooit bij McLaren zou vertrekken. Vond ik meteen al een vreemde uitspraak. Zeg nooit nooit, toch? Ik weet niet of het verstandig is om naar Red Bull te willen gaan. Red Bull is nu het team-to-beat, da\'s waar, maar de truc is om bij het team te rijden dat volgend seizoen in die positie verkeert. Dat kan natuurlijk nog steeds Red Bull zijn, maar wie weet is dat juist McLaren.
Posts: 587
Maar dat weet je dus nooit.
Rosberg verliet Williams omdat zij hem geen winnnde auto konden geven ,en dacht dit bij de kampioenen van 2009 wel te krijgen.
We weten allemaal hoe dat tot nu toe gaat.
Ik kan iig goed begrijpen dat hij er wel eens over nadenkt om voor RBR of Ferrari te rijden.
Maar dat betekend niet gelijk dat hij \'t dan ook doet.
Posts: 16
@Raikonnen-Fan
Een Troll?
Omdat het lijkt dat het huidige Red Bull domineert, vind ik het knap wanneer je met een iets langzamere McLaren op basis van je eigen kwaliteiten een wedstrijd kunt winnen. En omdat het jou leek alsof ik McLaren afkraakte noem je mij een trol? Ik ben juist een fan van McLaren!
Jij bent eerder een Troll, een PC-trol, met je 3714 reacties......
Posts: 10.089
jij weet dus nieteens wat een Troll is.... maar goed, misschien een beetje te snel gezegd, er zijn hier opeens zoveel nieuwe accounts en Charlie Whiting heeft veel accounts hier, daarom bestempel ik een nieuwe gebruiker met een \'\'onzin\'\' bericht (denkwijze van toen) al gauw als troll
Posts: 120
Het moge duidelijk zijn, een overstap naar een ander team is toch vaak een gok. Mocht Rosberg of Hamilton overstappen volgend jaar, dsan kan het zomaar zijn dat hun oude team in het nieuwe seizoen beter blijkt dan het nieuwe team. Dat is wel ff balen dan.
Posts: 5.792
Die jongen wil de titels pakken en als dat niet bij mclaren lukt kijkt hij verder dat is toch normaal.
Posts: 18
Hij heeft 2 weken geleden net een contract afgesloten met Xix entertainment, het management bureau van Simon Fuller,(jaja, de man achter de spice girls, idols en beckham) en het gedoe begint reeds.
Hij is bezig met carriereplanning ipv met racen. Ik vindt Hamilton de snelste racer van zijn generatie, steek hem in een redbull en hij passeert vettel.(no offense to vettel fans)
Maar hamilton moet racen en niet bezig zijn met zijn celebrity status of zelfs punten verzamelen. (hamilton en stress is geen goede combinatie)
Ik hoop dat ie nog lang bij mclaren kan blijven want daar hoort ie echt thuis. Het is een racer pur sang.
Posts: 11.414
Dit is een reactie van Hamilton op de sugestie van Whitmarsh dat ze hamilton voor het leven willen vastleggen.
Posts: 898
is toch logisch dat hij voor het beste team wilt rijden en rbr is dat nu, maar de mac\'s komen eraan