user icon

Helmut Marko heeft nooit getwijfeld over kwaliteiten Pierre Gasly

  • Gepubliceerd op 20 nov 2019 11:35
  • comments 22
  • Door: Brick van Boxtel

Helmut Marko, de motorsportadviseur van Red Bull Racing, zegt dat Pierre Gasly zijn talent als Formule 1-coureur heeft 'bewezen' door op het podium te komen tijdens de Grand Prix van Brazilië.

De talentscout en adviseur van de Britse-Oostenrijkse renstal Red Bull had Pierre Gasly in de zomerstop gedegradeerd naar het zusterteam van de hoofdmacht Red Bull Racing door tegenvallende resultaten van het begin van het seizoen. Gasly is echter sterk teruggekomen sinds hij terugkeerde naar Toro Rosso-Honda. Na de zomerstop moest Gasly beginnen bij Toro Rosso en zijn klasse weer laten zien, wat aardig lukte. Zoals Tost eerder vertelde: "Gasly voelde zich meteen thuis bij ons."

Helmut Marko geeft de Fransman een dikke pluim voor het blijven doorzetten en z’n goede resultaat in Brazilië. "Pierre heeft hier zijn klasse laten zien", zei Helmut Marko tegenover Canal Plus.

Helmut Marko heeft nooit getwijfeld aan Pierre Gasly

De Oostenrijkse adviseur van Red Bull zegt zelf nooit te hebben getwijfeld aan de talenten van Gasly. "Ik wist dat hij getalenteerd was en de resultaten van vandaag zijn een goed bewijs. Niemand zag het aankomen. Het is een prachtig resultaat."

De Fransman wist in de laatste meters Lewis Hamilton net van zich af te houden, wat niet een makkelijk klusje was. Normaal zou de Mercedes van de Brit sneller moeten zijn, maar de Toro Rosso-coureur hield constant de overtake-button in en bleef de Mercedes voor. Dit betekent dat je extra motorvermogen hebt, normaal wordt dit alleen kort gebruikt. Helmut Marko zal het feestje samen met het team en de dubbelzege zeker vieren. "Iedereen is blij voor hem en we vieren het zeker."

Het was de eerste podiumplaats van Toro Rosso sinds Duitsland, waar Daniil Kvyat tweede werd. Ook stond er sinds de Amerikaanse Grand Prix van 2013 geen Ferrari of Mercedes-coureur op het podium. Lewis Hamilton stond oorspronkelijk op het podium, maar door een aanvaring met Alex Albon kreeg hij een tijdstraf en werd hij uiteindelijk zevende.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Met name Kvyat vind ik nu eigenlijk tegenvallen als je bekijkt wat Kvyat met zijn ervaring liet zien tegenover Albon en nu tegen Gasly.
    Kvyat eruit en een hele talentvolle Nederlander erin.... weten jullie al wie ik bedoel?!?!!!...

    • + 1
    • 20 nov 2019 - 11:39
    • Harfiej

      Posts: 13

      Jos Verstappen? Die past niet meer in het zitje ben ik bang.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 11:40
    • masf1

      Posts: 5.878

      Daniel de Jong zeker.

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 11:46
    • Robert Doornbos?

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:48
    • masf1

      Posts: 5.878

      Jos past wel,gewoon de cockpit invetten met vaseline,en daarna met een schutting hamer 2 ferme klappen op ze helm geven.hoe hij eruit komt doet niet ter zake.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:49
    • Moet wel Christian Albers zijn

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:50
    • Begint met een V en het is géén Verstappen.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:54
    • snailer

      Posts: 2.851

      Er is maar 1 jong talent met voldoende licentiepunten volgens mij.

      Van mij had het gemogen. Zeker als je bedenkt hoe overheersend hij was dit jaar en ook dat hij in een mindere auto vorig jaar haast derde werd. Wat dat betreft laat Albon dat die derde plek vorig jaar voldoende is om F1 te rijden. (Heb nog steeds mijn twijfels of Albon goed genoeg is voor het zitje in RBR)

      Maar helaas gaat dat niet gebeuren, Damon. En helaas heeft Kvyatt de laatste 3 races ondermaats gepresteerd helaas. Hij was de eerste 2 van die 3 races nog sneller ook dan Gasly. Alleen verziekte hij het behoorlijk knullig twee keer. Pijnlijk om te constateren aangezien ik altijd fan van hem was, maar hij heeft het niet meer.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:55
    • masf1

      Posts: 5.878

      @damon

      Hij heet gewoon Rinus,en Rinus begint gewoon met een R van Rinus.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 11:59
    • szixxx

      Posts: 4.749

      @Masf1: Laat Rinus alsjeblieft lekker in de Indycar racen...

      • + 2
      • 20 nov 2019 - 12:10
    • Patrace

      Posts: 2.009

      @Masf: ook Van Kalmthout heeft nog niet voldoende licentiepunten voor zover ik weet.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 12:22
    • DBGates

      Posts: 2.064

      Bedankt voor het compliment. het ligt niet in mijn aard omdat ik normaal heel bescheiden ben maar ik race volgend jaar in de Tonka klasse😂

      • + 1
      • 20 nov 2019 - 12:35
    • Verschoor! Jongens dat is toch niet moeilijk om te zien ?!

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 13:18
    • Vrijns?

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 18:39
  • MauZ

    Posts: 336

    Het was de eerste podiumplaats van Toro Rosso sinds Duitsland, waar Daniil Kvyat tweede werd.

    @GP Today.. Was dat niet 3e..?

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 12:38
  • Pappous

    Posts: 382

    Dat Pierre Gasly over veel rijders talent beschikt is een vaststaand feit maar ik denk dat hij mentaal nog wat te kort schiet. Al die kwaliteiten moeten nu eenmaal in ruime mate aanwezig zijn wil je tot de absolute top behoren.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 13:51
    • masf1

      Posts: 5.878

      Zo podium werkt wel lekker mee,geeft een hoop zefvertrouwen.

      • + 0
      • 20 nov 2019 - 14:44
  • Snork

    Posts: 5.697

    Met alle respect voor Gasly, ik vind dat Albon complimenten verdient. Hij reed verdient op P2, totdat Hamilton hem eraf tikte. Dat was het geluk voor Gasly, want Hamilton ging na dat tikje even van het gasly af, waardoor Gasly erlangs kon. Was dit niet gebeurt, dan had Gasly het aan de stok gehad met Sainz.
    Gasly heeft het gewoon niet laten zien in de RB15, door een loterij in Brazilie heeft hij P2 gehaald. Dat is hem bijzonder gegund, maar is naar mijn mening niet meer dan een welverdiende mazzel.

    • + 0
    • 20 nov 2019 - 16:37
  • "Helmut Marko heeft nooit getwijfeld aan Pierre Gasly"
    Hou toch op zeg, je hebt die jongen zowat afgemaakt. Nu doet ie het goed en dan draai je net zo snel weer bij? Gadver.......

    • + 3
    • 20 nov 2019 - 17:08

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 124
  • Podiums 1
  • Grand Prix 47
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (23)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar