user icon
user icon

Villeneuve: "Nico Hülkenberg heeft geluk dat hij altijd betaald is om te racen"

  • Gepubliceerd op 16 nov 2019 15:28
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Jacques Villeneuve denkt dat de Formule 1-carrière van Nico Hülkenberg er definitief op zit. De wereldkampioen van 1997 vindt dat ook terecht, omdat de Duitser in zijn ogen niets gepresteerd heeft.

Hülkenberg moet eind dit jaar het veld ruimen bij Renault. Na drie seizoenen in Franse dienst moet hij het veld ruimen voor Esteban Ocon, die daardoor terugkeert in de hoogste klasse van de autosport. De zoektocht naar een nieuw zitje in de Formule 1 is mislukt, waardoor hij zijn heil in 2020 buiten de Formule 1 moet gaan zoeken. Villeneuve vindt dat terecht: tegenover Canal Plus zei hij dat Hülkenberg gewogen en te licht is bevonden.

"Hij weet ook dat zijn carrière langer geduurd heeft dan die had moeten duren. Hij heeft veel geluk gehad dat hij altijd betaald is om te racen. Hij weet ook dat zijn Formule 1-carrière er nu op zit. Er is geen weg terug meer. Het is beter om een risico te nemen met een gast waar je twijfels over hebt dan met iemand die in de afgelopen tien jaar niet veel heeft laten zien."

Hülkenberg kwam in 2010 nog als groot talent de Formule 1 binnen. In 2006 won hij op 19-jarige leeftijd de titel in de A1 Grand Prix, om dat in 2008 en 2009 op te volgen met titels in achtereenvolgens de Euroseries Formule 3 en de GP2. In de Formule 1 kon Hülkenberg dat talent nooit echt waarmaken, ondanks die ene pole position die hij in 2010 in Brazilië pakte.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Dit ventje wordt steeds vervelender.

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 15:36
    • Hij heeft hier gewoon gelijk.

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 15:46
    • Met een beetje geluk had hij ook zomaar naast Hamilton kunnen zitten hoor.

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 15:52
    • Als Max z'n mond open trekt over van alles en nog wat, vinden we het allemaal mooi omdat hij geen blad voor de mond neemt. Doet Villeneuve dat, dan is 'ie vervelend en een zeiker. Dubbele maat, irritant.

      • + 2
      • 16 nov 2019 - 17:42
    • Ik vind Max ook wel eens vervelend hoor, En ben het niet altijd met hem eens. Vanwaar die heksenjacht??????

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 18:50
    • Gaat het jeuken?

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 18:51
    • Quote; "Dit ventje wordt steeds vervelender."

      Je gebeden worden verhoord,
      hij gaat na afloop van dit seizoen de F1 verlaten.
      Vervelende gast, die Hulk.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 08:24
  • GHM65

    Posts: 534

    Jacques maakt nu eenmaal makkelijk vrienden. Vreselijk denigrerende opmerkingen. Klaar mee.

    • + 3
    • 16 nov 2019 - 15:37
  • Nico Hülkenberg: ''Villeneuve had de mazzel dat hij de beste auto had, hij had anders nooit wat gewonnen.''

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 15:47
    • Je kunt nou eenmaal nooit winnen met de slechtste auto....of dacht jij van wel hahaha

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 15:51
    • Rimmer

      Posts: 6.797

      Lewis toch wel Dutch?

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 17:13
    • Vettel in Monza

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 18:48
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Net zo fake als DRS bedoeld veruit de beste auto.
      Als de Williams net zo goed was geweest als de Ferrari destijds was Schumacher makkelijk kampioen geworden.

      We zagen hoe goed Villeneuve was toen hij geen raket meer onder zijn kont had. Z'n carrière na z'n kampioenschap was net zo goed als z'n zangcarrière.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 10:11
  • Ha fiijn dat "onze" Jacques weer een nieuw slachtoffer heeft gevonden, maar het gezeur is spoedig afgelopen, want hij heeft bijna alle coureurs al een keer de maat genomen

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 15:50
    • Elke coureur is al een keer de Sjaak geweest bij Jacques.

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 15:54
  • Pappous

    Posts: 562

    Buiten dat het een hele toffe kerel is was het voor de F1 geen topper maar zeker wel een hele goede middenmoter. Nooit helemaal het talent en daardoor de kans gehad om een zitje bij een echt goed team af te dwingen. Ik kan me dan ook wel grotendeels vinden in de woorden van Jacques Villeneuve al komen ze wat hard over. Jacques schrijft nu eenmaal geen columns om vrienden te maken en daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Om hem dan een vervelend ventje te noemen is ook zo wat, persoonlijk heb ik daarbij een paar andere namen in gedachten.

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 15:56
  • Kijk, ik roep het al zolang .. enige wat ze hier dan als onderbouwing roepen ,, het is zo,n aardige gozer ... Ja sterk ... Doei doei.....

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 16:14
  • delange

    Posts: 1.125

    Als Max ongezouten zijn mening zegt is hij een held als Villeneuve het doet is hij een zeikerd , een trol en ik weet wat nog allemaal.
    Hier heeft hij gewoon gelijk ....heb het al meermaals gezegd dat de Hulk een toffe pee is maar in de f1 heeft hij mij nooit weten verrassen. Zolang f1 en nooit een podium......zelfs niet in een rare race.
    Ik kijk uit naar Ocon ........owja die hebben ze hier net zo graag als onze Jacques :-)

    • + 3
    • 16 nov 2019 - 16:55
    • sailor

      Posts: 8.981

      Dat is altijd al geweest , het is niet wat iemand zegt , maar wie dat het zegt

      • + 1
      • 16 nov 2019 - 18:05
  • jd2000

    Posts: 2.984

    Villeneuve heeft gewoon gelijk. Begrijp ook niet dat mensen zo'n hoge pet op hebben van Hulkenberg. Is het omdat hij Nederlands praat? Het is een middelmatige rijder die domweg niet snel genoeg is.

    • + 0
    • 16 nov 2019 - 18:37
    • sailor

      Posts: 8.981

      Toch was hij jaren geleden heel goed , won ruim van verschillende teamgenoten

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 18:43
  • LimboF1

    Posts: 4.050

    Tja en dat zegt die vent die zelf veel te lang is doorgegaan en zijn laatste jaren als een pannekoek heeft rondgereden.

    • + 1
    • 16 nov 2019 - 21:09

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar