user icon

Mercedes viert binnenhalen zesde wereldtitels in Brackley en Brixworth

  • Gepubliceerd op 08 nov 2019 10:59
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes heeft woensdag gevierd dat het voor het zesde jaar op rij beide wereldtitels bemachtigd heeft. De festiviteiten van het team waren in en rond de fabrieken van Mercedes in Brackley en Brixworth.

In Japan wist Mercedes al beslag te leggen op de wereldtitel voor de constructeurs en afgelopen weekend besliste Lewis Hamilton de titelstrijd bij de coureurs in zijn voordeel. Dat deed hij door tweede te worden in de Verenigde Staten, waar concurrent en teamgenoot Valtteri Bottas de race won. Woensdag reisden beide coureurs af naar de fabrieken van Mercedes om de titels te vieren.

"Ik dacht nooit dat ik zes wereldtitels zou pakken", sprak Hamilton de medewerkers van mercedes toe. "In mijn jeugd keek ik Formule 1 en ik wilde altijd iets bereiken zoals Ayrton. Als ik de Formule 1 zou kunnen bereiken: geweldig; als ik drie titels zou kunnen pakken, dan is dat ongelooflijk. Inmiddels zit ik op het dubbele en dat is echt ongelooflijk. Ik vind het geweldig om te zien hoe gemotiveerd iedereen is en dat motiveert mij."

"Valtteri heeft het dit jaar ook extreem goed gedaan en hij is een ongelooflijke teamgenoot. Ik ben er trots op dat ik met hem mag werken en ik verwacht dat hij volgend jaar een echte kandidaat is. We moeten blijven pushen want ik weet dat we meer te doen hebben - het winnen van meer races en meer titels. Ik geloof er echt in dat we dit kunnen. Iedereen enorm bedankt!"

Bottas voegde daaraan toe: "Het is geweldig om onderdeel te zijn van het team dat de constructeurstitel won. Laat me iets herhalen wat ik vorig jaar zei toen we hier stonden: laten we dit volgend jaar nogmaals doen, want ik weet dat we het kunnen! Een grote felicitatie voor Lewis voor het winnen van de wereldtitel voor coureurs dit jaar - volgend jaar zal het niet zo eenvoudig gaan."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Naldor

    Posts: 730

    Die ene auto met nummer 6 moet Lewis toch pijn doen :P

    • + 1
    • 8 nov 2019 - 11:12
    • je was me voor , wou t bijna typen

      Was ook een goed seizoen ook om naar te kijken , Rosberg wist echt in zijn hoofd te kruipen toen dit in combinatie met veel pech voor Hamilton bracht hem die wereldtitel ..

      Dit was wat Rosberg achteraf in combinatie met Max die m ook grijze haren wist te bezorgen meteen 100 jaar ouder maakte en besloot om te stoppen

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 11:24
    • Hansnah

      Posts: 304

      Nummer 6 is een hint. Dit jaar was denk & hoop ik zijn laatste wereldtitel.
      Volgend jaar zijn er Max, de Ferrari's & Valtteri die een stevige bedreiging zullen vormen.

      • + 2
      • 8 nov 2019 - 12:20
  • Geniet er maar extra van.
    Het zal de laatste zijn!

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 11:32
  • sailor

    Posts: 10.570

    Die 7e titel voor Lewis zou wel gaaf zijn.
    Ik denk dat Mercedes en Lewis meer hun best doen dan ooit tevoren om die ene zeer speciale titel te winnen.
    Kom op Lewis , nog 1 keer !

    • + 2
    • 8 nov 2019 - 11:55
    • Ik hoop er ook op, van mij mogen Max of Charles daarna de Mercedes jaren flink door de war gooien, want na titel nummer 7 gaat Lewis naar Ferrari, om daar zijn 8ste en laatste te pakken (ik droom even hardop.) Wat een stunt zou dat zijn zeg!

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 16:42
  • Hee, die ene vent daar , met dat groene shirt aan, die ken ik....

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 12:04
  • Iemand als Hamilton die gaat niet voor een gelijkspelletje , dus gaat gegarandeerd voor 8 , en als laatste grote kampioen , rijdend met een fossiele PU , voor eeuwig de geschiedenisboeken in ...

    • + 2
    • 8 nov 2019 - 12:10
    • Ik zou Lewis een waardige opvolger vinden van Michael Schumacher als all time recordkampioen. Hoe zou MIchael er zelf tegenaan kijken, zou hij het besef hebben, krijgt hij er iets van mee, allemaal speculaties helaas waar niet snel een antwoord op komen zal.

      • + 0
      • 8 nov 2019 - 16:44
  • DIe foto zegt toch eigenlijk veel en ik vind het er indrukwekkend uitzien. Unieke F1 geschiedenis of je nou fan van het team of hun rijders, manier van werken bent of niet. Gefeliciteerd team Mercedes. Je moet het maar even doen jaar in jaar uit. Zou er nog een tijd komen, waarin ook deze records eraan gaan, en door wie, gezien het lang onmogelijk geacht werd dat de titels van Schumacher -bijna- geevenaard zijn...

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 16:40
  • Als ik zo naar die foto kijk dan denk ik vooral "die auto's zijn veel te groot". En dan vooral te lang. Daar mag wat mij betreft toch wel minstens 1 á 1,5 meter vanaf.

    Neemt niet weg dat het een hele knappe prestatie is van Mercedes en Hamilton en uiteraard ook Rosberg en Bottas.

    Eddy.

    • + 0
    • 8 nov 2019 - 16:50

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar