user icon

Lewis Hamilton pakt zesde wereldtitel: "Zoveel emoties, dit is overweldigend"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2019 22:23
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

Nummer zes is binnen voor Lewis Hamilton. Met nog twee races voor de boeg stelde de Mercedes-coureur de wereldtitel in 2019 veilig door tweede te worden in de Verenigde Staten. De Brit leek zijn eigen succes nog niet helemaal te kunnen bevatten.

Hamilton wist voorafgaand aan de race al dat de wereldtitel hem bijna niet zou kunnen ontgaan. Met nog 78 te verdelen punten moest hij een voorsprong van 74 punten op teamgenoot Valtteri Bottas verdedigen. De Fin won weliswaar op het Circuit of the Americas, maar P2 was voor Hamilton genoeg om de zesde wereldtitel te pakken. De zesvoudig wereldkampioen had het echter niet makkelijk tijdens de race.

"Het is overweldigend. Vandaag was echt een zware race. Gisteren was een lastige dag voor ons en Valtteri deed het geweldig vandaag, dus een enorme felicitatie voor hem. Vandaag wilde ik me gewoon herstellen en de dubbelzege voor het team veiligstellen. Ik dacht niet dat de eenstopper mogelijk was, maar ik heb zo hard mogelijk gewerkt."

"Ik voel op dit moment zoveel emotie", omschreef Hamilton het gevoel dat hij na de race had. "Ik heb mijn hele team hier, het hele team in de fabriek, mijn vader en moeder, mijn stiefmoeder en stiefvader zijn hier, net als mijn oom en tante uit Trinidad, maar ik ben ook gesteund door de familie thuis. Het is een enorme eer om hier bij deze grootheden te staan."

Hamilton had graag willen winnen in Austin

Hamilton leek in de slotfase zelfs even op weg naar de overwinning, maar zijn strategie met een pitstop legde het af tegen de twee pitstops van Bottas. "Toen ik zes, zeven jaar oud was vertelde mijn vader mij dat ik nooit moest opgeven. Dat is het motto van de familie, dus dat zit niet in mij. Ik gaf alles en was hoopvol dat ik vandaag zou kunnen winnen, maar de banden stonden dat helaas niet toe."

Op de vraag van Martin Brundle hoeveel titels er nog in het vat zitten voor Hamilton, durfde de Mercedes-coureur geen antwoord te geven. "Ik weet niet hoeveel titels ik nog kan halen, maar als atleet voel ik me zo goed als maar kan. Ik ben klaar voor de volgende races, waarin we niet zullen verzaken en zullen blijven pushen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.566

    Helemaal verdient gappie Lewis!!!!!
    Je bent de beste van deze tijd!!!!
    Het is je gegund en geniet ervan...... hopelijk krijg je het de komende jaren wat moeilijker..... Ik wil je graag zien vechten met Max en LaClerc.....

    • + 5
    • 3 nov 2019 - 22:25
  • Gefeliciteerd Lewis, but I will rise to my bedstee ;)

    • + 1
    • 3 nov 2019 - 22:26
    • Morgen weer vroeg op?

      • + 2
      • 3 nov 2019 - 22:30
    • Yep, om 04.46 gaat het wekkertje weer helemaal los.

      • + 1
      • 3 nov 2019 - 22:32
    • mario

      Posts: 7.566

      Dat jij nog een ouderwetse wekker hebt..... ;)

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 23:11
  • WC MAX

    Posts: 2.607

    Aan alle Lewis fans: Congrats! Verdiend!

    • + 6
    • 3 nov 2019 - 22:26
    • ZelosF1

      Posts: 182

      Dankjewel WC MAX

      • + 2
      • 3 nov 2019 - 22:37
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.743

      Merci! Hopelijk volgend jaar een top gevecht om de titel met Max, waarbij de beste van de 2 hem mag winnen ??

      • + 2
      • 3 nov 2019 - 22:52
  • Terechte kampioen. Alweer.

    • + 6
    • 3 nov 2019 - 22:31
  • Congrays lewis fans. Terechte kampioen so far

    • + 3
    • 3 nov 2019 - 22:36
  • Pappous

    Posts: 846

    Sportief gezien ben je voor mij nu al de grootste Lewis, Van Harte.

    • + 8
    • 3 nov 2019 - 22:51
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.743

    Helemaal top! Op naar nummer 7 (sorry Schumacher fans), maar nu eerst een zalige whisky in het glas om op deze mooie titel te proosten. Slainté!!!

    • + 6
    • 3 nov 2019 - 22:51
    • WC MAX

      Posts: 2.607

      Uhhh, dit is Lewis zijn 6e titel..........
      Dus met 1 whisky doe je Lewis zwaar te kort, op naar de 6 Sun-Tzu

      • + 1
      • 3 nov 2019 - 23:06
    • mario

      Posts: 7.566

      @Maximaal Toilet:
      Dit is z'n 6de titel en dus op naar de 7de titel...... Wat @Sun-Tzu zegt klopt dus wel.... Tis ook een beetje laat he ;)

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 23:14
    • 919

      Posts: 1.820

      Een liter Whiskey produceren kost 600 liter water en 1,2 kg CO2...

      Lewis does not approve…

      • + 1
      • 3 nov 2019 - 23:21
    • WC MAX

      Posts: 2.607

      Mario
      In je enthousiasme vergeet je te lezen, of je zit samen met Sun-Tzu aan de whisky.

      Dus speciaal voor jou:
      Lewis is momenteel 6-voudig WC. Om Lewis op een passende wijze voor zijn prestaties te eren, moet je dus 6 whisky's nuttigen ;-p
      Sun had er eentje genuttigd, dus ik spoor hem aan om tot de 6 te gaan.

      • + 1
      • 3 nov 2019 - 23:35
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.743

      Liever 1 goede whisky dan 6 Jacks of Sjonnies doorloper achter elkaar WC Max, dus is 6 dagen een prima whisky ook goed? Haha.

      Daarom drink ik whisky (in dit geval Japans) en geen whiskey (Iers/V.S.) 919 ? Maar heb even met Lewis overlegd, whisky is wel veganistisch dus dan is het prima. Hij vliegt ook voor modeshows de wereld rond, dus dan mag ook ik inperfect van mijn Godenwater genieten ?

      • + 2
      • 3 nov 2019 - 23:57
    • sailor

      Posts: 10.268

      Geniet van je whisky , soms zijn er van die dagen dat je je even helemaal laat gaan , de jaarwisseling is zo'n moment , maar gisteravond ook ;-)

      • + 1
      • 4 nov 2019 - 07:36
  • Ff offtoppic..zat die Matthew Mcnogwat (acteur) nou serieus de hele te vieren dat Lewis z'n zevende titel had gepakt? Die had een vingertje te veel. Of glazen bol natuurlijk :-p.

    • + 0
    • 3 nov 2019 - 23:06
    • mario

      Posts: 7.566

      Die gast kan nog niet eens tot 10 tellen...... ;)

      • + 0
      • 3 nov 2019 - 23:15
  • sailor

    Posts: 10.268

    Lewis is de terechte kampioen , hij heeft het geweldig gedaan en laten we eerlijk zijn , hij geeft Bottas al 3 seizoenen lang een flink pak slaag en dat zal volgend seizoen niet anders zijn.

    • + 1
    • 4 nov 2019 - 07:27
  • jammer genoeg vind ik het, voor de sport dan. En voor de liefhebbers; er staat ons nog zo’n seizoen te wachten helaas.

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 08:34
  • roelie77

    Posts: 284

    Is ie weer wereldkampioen?? Goh, wat een verassing. Deze sport blijft wel echt onvoorspelbaar....NOT

    • + 0
    • 4 nov 2019 - 12:08

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.361
  • Podiums 98
  • Grand Prix 121
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar