user icon
user icon

Horner over hobbelig asfalt in Austin: "Lijkt wel alsof circuit gezonken is"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2019 19:45
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Christian Horner is voorzichtig positief gestemd over de kansen van Red Bull Racing in de Verenigde Staten. De teambaas van het Oostenrijkse team zag Max Verstappen en Alexander Albon de eerste en derde tijd rijden in de eerste vrije training.

Red Bull Racing leek in Mexico over voldoende snelheid te beschikken om een goed resultaat neer te kunnen zetten, maar met een vijfde en zesde plaats aan de finish viel dat uiteindelijk dus wat tegen. Daarbij moet wel gezegd worden dat Verstappen vanaf de laatste positie nog weer terug wist te komen naar de top 6. In de eerste training op het Circuit of the Americas oogde Red Bull wederom sterk.

Verstappen was de snelste man van de sessie, terwijl Albon aansloot op P3. Dat biedt volgens Horner hoop voor de rest van het weekend. "Het resultaat in Mexico was teleurstellend, want we hadden daar een erg competitieve auto. Als we iets van die vorm hier in Austin kunnen vinden, dan is dat geweldig voor een sterk weekend. Het was ook een positieve eerste sessie voor Alex bij zijn eerste bezoek aan dit circuit."

Lewis Hamilton klaagde tijdens de eerste vrije training over het hobbelige wegdek in Austin. Dat was Horner ook opgevallen, zo vertelde hij aan Sky Sports F1. "Het lijkt wel alsof het circuit een beetje gezonken is. Het is inderdaad een beetje hobbelig en vooral bij het uitrijden van de pits zit een pittige hobbel. Dat is hetzelfde voor iedereen, dus je moet je er een weg door zien te banen en met de best mogelijke afstelling op de proppen komen."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Zal wel. Niet zeuren

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 19:52
    • Daarom is Lewis ook niet de grootste F1 rijder..... heeft de beste auto klaar. Al wint ie 10 WC zal nooit de grootste zijn

      • + 3
      • 1 nov 2019 - 19:58
    • flyineddy

      Posts: 279

      @Messi.who.else Inderdaad, Albon is de grootste F1 rijder, gevolgd door Russel. Beide zijn een stuk groter dan Lewis. ;-) :P

      Eddy.

      • + 8
      • 1 nov 2019 - 20:14
    • In mijn ogen is Schumacher ook niet de grootste... Toch heb ik wel respect voor de prestaties van zowel Lewis als Schumi. Senna staat nog altijd met stipt op nummer 1 bij mij, Gevolgd door Lauda en Gilles Villeneuve. De beste coureurs na 2000... Nog steeds het pure talent van Kimi Raikkonen en Verstappen erbij. Alonso staat qua talent in mijn beleving ook nog hoger dan zowel Lewis als Schumacher. Maar ieder zijn eigen kijk erop natuurlijk

      • + 2
      • 1 nov 2019 - 20:17
    • @kleinevoetballerwieanders. Ik sluit mij voor een groot deel aan bij Tyla. Senna was wel heel speciaal. Maar voor mj staat Lewis ook in mijn top 10 sinds 1950.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 22:48
    • @kabouter.who.else

      Ik ben geen fan van Hamilton, maar hij is een v/d besten van dit veld - zo niet dé beste.

      • + 1
      • 2 nov 2019 - 08:46
  • Die laatste zin is belangrijk.
    Daarom snap ik dat eeuwige gezeur van Lewis ook niet.
    Het is wellicht niet ideaal maar deal with it!

    • + 3
    • 1 nov 2019 - 19:54
    • JM_K

      Posts: 828

      Wil je de top bereiken, of er blijven moet je op alle slakken zout leggen. 😉

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 20:02
    • Als je iets al heel lang doet beginnen de kleine dingen ook te irriteren..

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 14:26
  • Lewis "My tires are dead and the circuit too men" Hamilton

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 20:55
  • RBH2019

    Posts: 2.395

    Wat een klaagkoning is het toch.

    • + 1
    • 1 nov 2019 - 21:02
  • Snork

    Posts: 8.520

    Beetje lucht uit de banden, klaar. Doe ik ook met mijn mountainbike als het wat teveel stuitert in het bos. :-)

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 22:17

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 16 nov 1973 (46)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar