user icon
user icon

Uit de oude doos: Raikkonen alsnog naar het podium na straf voor Verstappen tijdens de US GP 2017

  • Gepubliceerd op 31 okt 2019 16:30
  • comments 11
  • Door: Brick van Boxtel

Kimi Raikkonen, destijds rijdend voor Ferrari, beleefde in 2017 een race die een mooi uitgangspunt zou zijn voor het script van een film over Formule 1. De Fin leek lang te kort te komen voor een podium in Texas, maar door een extra pitstop van Sebastian Vettel en een puike inhaalactie op Valtteri Bottas, reed de Fin vijf ronden voor het einde ineens op de tweede plek. Daarna moest hij echter zoals verwacht, teamgenoot Sebastian Vettel aan zich voorbij laten.

Max Verstappen ook nog achter Raikkonen

Alsof dat allemaal nog niet genoeg was sloot in de voorlaatste ronde ook Red Bull Racing-coureur Max Verstappen nog aan bij de ervaren Fin. Raikkonen verkocht zijn huid duur, maar moest de Nederlander na een discutabele inhaalactie drie bochten voor het einde van de race toch voorbij laten gaan. Raikkonen leek genoegen te moeten nemen met P4. Na de race werd Verstappen echter bestraft, omdat hij bij zijn inhaalactie met vier wielen over de witte lijn reed en dus mocht Raikkonen alsnog, enigszins verbaasd, naar het podium.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Heerlijke actie. Mijn mening; geen straf, al dachten de stewards er destijds anders over.

    • + 2
    • 31 okt 2019 - 16:33
    • mario

      Posts: 6.722

      Nu de wedstrijdleiding wat minder straffen uitdelen, hadden ze deze actie van Max nu waarschijnlijk niet meer bestraft....

      • + 2
      • 31 okt 2019 - 16:37
  • Oude wonden op pulken, gemeen @Brick. ;)

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 16:40
  • Een van de beste prestaties die ik ooit heb gezien in de F1. Wat was hij weergaloos zeg. Maar dat is hij al vanaf het eerste jaar op die baan. Oostenrijk/Mexico/Brazilie/USA/Japan. zet hem op die baan in een Mercedes en de lol is eraf.

    • + 3
    • 31 okt 2019 - 16:43
    • d07

      Posts: 790

      Word je niet eens moe van jezelf? Voor de 1000ste keer herhalen, zet hem in een Mercedes en ......

      • + 3
      • 31 okt 2019 - 16:58
    • Neuh, Zolang hij niet in een dominante auto heeft gezeten blijf ik dat zeggen. Deal with it.

      • + 1
      • 31 okt 2019 - 18:20
  • Haha, dit weet ik nog wel. Door deze uitslag heb ik via Twitter een prijsvraag gewonnen (heeft me een metalen bidon van de COTAS opgeleverd). Bedankt, Max!

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 16:44
  • Lewis houdt voortaan dus extra rekening met de ruimte die hij tot Max neemt om zich veilig te voelen. Dan zal Max voortaan geen tracklimits te hoeven overschrijden om Lewis in te halen en hoeven deze briljante manoeuvres niet meer.

    • + 2
    • 31 okt 2019 - 16:46
    • NicoS

      Posts: 11.567

      Komt goed uit, genoeg asfalt naast de baan waar Lewis veilig heen kan gaan, kan Max gewoon doorrijden....;)

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 18:36
  • 'oude doos' , misschien als je zes jaar oud bent???

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 17:40
    • Ik wou ook al zeggen.. oude doos...? hoe zit t dan met Senna in Donington.... Prehistorische doos?

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 21:40

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.076
  • Podiums 38
  • Grand Prix 112
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar