user icon

Sebastian Vettel: "Ferrari moet in laatste races 2019 momentum opbouwen voor 2020"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2019 16:22
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Sebastian Vettel is van mening dat Ferrari veel waarde moet hechten aan de resterende races van 2019. Dat is volgens de Duitser van groot belang voor het opbouwen van momenten richting het seizoen 2020.

Het seizoen van Ferrari verliep voor de zomerstop nog behoorlijk stroef, want geen van de eerste twaalf races wist het te winnen. Na de onderbreking heeft de Scuderia echter een doorbraak gevonden. Charles Leclerc en Vettel pakten samen alle beschikbare pole positions en in drie van de vijf races kwam een van de Ferrari-bolides als eerste over de finish.

Vettel pakte in Japan zijn eerste pole position sinds de Canadese Grand Prix, wat tot dat moment ook de laatste race was waarin hij Leclerc wist te verslaan in de kwalificatie. Volgens de viervoudig wereldkampioen is het heel normaal dat hij graag zijn teamgenoot wil verslaan, want voor iedere tak van de autosport geldt dat de teamgenoot de beste referentie is.

"Het is normaal dat je je teamgenoot probeert te verslaan. Zoals ik eerder echter al gezegd heb, is dat hetzelfde geweest in alle jaren dat ik in een team met twee auto's gereden heb. In de F3 had ik zelfs drie teamgenoten. Ik denk dus dat het normaal en onderdeel van het spel is. Dat is de competitie en hoe we opgegroeid zijn met racen tegen elkaar. Je wil sneller zijn dan de andere gasten."

'Alles wat we nu leren, helpt ons volgend jaar'

Met nog vier races op het programma in 2019 ziet Vettel de aankomende Grands Prix als een goede kans voor Ferrari om momentum op te bouwen en te ontdekken hoe ze belangrijke elementen van de auto kunnen verbeteren voor 2020. "We proberen deze races te gebruiken om het juiste momentum te krijgen en op het juiste raamwerk te komen voor volgend jaar. De auto's zullen grotendeels hetzelfde zijn, dus alles wat we dit jaar leren zal ons volgend jaar helpen."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ja dat denk ik ook al 3/4 jaar bij RB: ´Als ze dit volhouden gaan ze ECHT mee doen volgend jaar´.

    Dat kan vies tegenvallen seb. Hopelijk flikt RB nu hetzelfde als wat Ferrari al 3 jaar doet. Ink*kken na de zomerstop en er gelijk staan het jaar erna.

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 16:25
    • Bij Ferrari denk ik al 11 jaar "nu gaat hét gebeuren" ;)

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 16:39
    • ja maar volgend jaar écht @schwantz34!!

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 16:56
    • Ze zullen wel moeten. Ze zijn het aan Schumacher verplicht om dat kutjoch van zijn 7e titel af te houden;)

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 22:07
  • Niks mis mee, goede instelling. Succes en laat Mercedes / Hamilton nog maar even 'zweten' want het kampioenschap is wel rete spannend nog... Lol

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:26
  • Laat maar weer wat zien volgend jaar. Ondanks dat ik voor Lewis ben. Blijf ik Ferrari toch speciaal vinden. Het team dat mij de interesse in de sport heeft gegeven.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:35
    • ik sta er bijna helemaal hetzelfde in..
      Ondanks dat ik niet voor Lewis ben vind ik Ferrari een heel speciaal team wat mij de interesse in de autosport heeft gegeven..

      • + 3
      • 21 okt 2019 - 16:48
    • Ferrari, en als die hard McLaren fan ben ik allesbehalve fan van het team, is één van de weinige speciale teams in de Formule 1. Net zoals Hamilton één van de weinige speciale coureurs is van alle coureurs die ooit in een Formule 1 bolide hebben gereden.

      Ferrari en Hamilton zijn al sinds 2007 gezworen 'vijanden'. Ferrari zal Hamilton nooit vergeten en andersom Hamilton Ferrari ook nooit.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:59
    • Kwestie van woordkeuze inderdaad. Voor de rest staan jullie er precies hetzelfde in als ik; Ik mag Hamilton totaal niet en zonder Ferrari is de F1 niets.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 20:55
    • @FelipeMassa#19:

      Mooie nickname!

      Ik mag Lewis wel, hoor. Geweldig coureur! Af en toe een gigantische jackass met domme opmerkingen en rare fratsen, maar dat mag. Het is maar een atleet. Mensen met teveel geld doen wel vaker idiote dingen.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 23:18
    • @MCW,
      Kijk aan, Ferrari en McLaren zijn inderdaad gezworen vijanden, wat inhoudt dat wij als fans dus ook vijanden zijn, ik verklaar u daarom hierbij de oorlog!
      Zonder gekheid, ik denk dat Ferrari vooralsnog weinig tegenstand van McLaren te duchten zal hebben, ook niet met de Mercedes PU volgend jaar

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 08:30
  • Polleken

    Posts: 874

    Off topic , er gaan geruchten dat Alfa Romeo zich terug trekt. Staat op race Express

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:43
  • Als je er volgend jaar wil staan zou ik me meer focussen op de 2020-auto en niet zoveel waarde hechten aan de laatste '19-races. Straks win je die laatste races en blaas je hoog van de toren terwijl Mercedes zich de ballen uit de broek lacht omdat ze beide titels al binnen hebben en in Melbourne 2020 gewoon weer vooraan staan.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:45
  • Polleken

    Posts: 874

    Gaan geruchten dat Alfa Romeo zich terug trekt. Staat op raceExpress

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:45
    • Polleken

      Posts: 874

      Sorry , dubbel gepost

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:03
    • Dat heeft RE uit een blog van Joe Saward gehaald.
      Puur gespeculeer van hem.

      " There have been rumours for some time about changes within the technical side of Renault F1, but we are still waiting to see what happens.

      Elsewhere, there are similar stories in relation to the Alfa Romeo sponsorship of Sauber as Alfa Romeo is not doing very well in the car markets and it is thought very unlikely that the partnership will continue after 2020.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 19:35
    • Heb die F1 sponsoring altijd al de verkeerde weg gevonden. Laat ze weer een toerwagenteam opzetten met de Giulia als basis. Met de 155 en 156 heeft ze dat commercieel flink wat opgeleverd. Denk dat het de best verkochte autos zijn geweest van Alfa samen met de 105 serie. Toerwagenracerij is waar het merk thuishoort.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 20:10
  • Pappous

    Posts: 302

    Maakt mij helemaal niets uit wie er volgend jaar kampioen wordt, hoop alleen op een heel spannend seizoen met meerdere teams die om de titel strijden. Zijn we wel weer eens aan toe.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 21:14
    • Fanboy1

      Posts: 1.796

      Maakt mij ook niet uit als het maar een mercedes van ham is ;-)

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 01:28
  • mordor

    Posts: 874

    Als ze er als team volledig staan, vanaf dag 1 Gaan we een interessante 2020 tegemoet. Maar dat geldt voor elk team (toch, RB ?)

    • + 0
    • 22 okt 2019 - 01:35

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

    Snelste ronde

     

Bekijk meer foto's

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.357
  • Podiums 54
  • Grand Prix 100
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar