user icon

Gaan Rossi en Hamilton van motor en auto ruilen voor een test?

  • Gepubliceerd op 21 okt 2019 08:36
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

De kans is aannemelijk dat Lewis Hamilton op redelijk korte termijn een MotoGP-machine zal besturen. Valentino Rossi gaf namelijk toe dat er een materiaalwissel tussen hem en de Formule 1-kampioen in de planning zit.

Het is geen geheim dat Hamilton van motoren houdt. De vijfvoudig wereldkampioen komt geregeld op een motor naar de Formule 1-races toe en zat vorig jaar voor het eerst op een echte racemachine. Van Yamaha mocht hij toen de motor uitproberen die het merk inzet in het World Superbike. Op die dag deelde Hamilton toen het circuit met Michael van der Mark, de Nederlandse troef van het merk in die klasse.

Eerder dit jaar was Hamilton nog te gast bij de seizoensopener van de MotoGP in Qatar, waar hij op uitnodiging van Mercedes-sponsor Petronas op het circuit verscheen. Hij zag Rossi daar op de vijfde positie over de finish komen. Na de Japanse Grand Prix van afgelopen weekend gaf de Italiaan toe dat er inderdaad gewerkt wordt aan een test waarbij hij en Hamilton voor een dag van machine wisselen.

"We proberen inderdaad deze wissel met Hamilton te organiseren. Het zou een fantastisch iets zijn. Ze hopen een dag te organiseren waarbij Lewis mijn M1 probeert en ik zijn Mercedes probeer. We hopen dat we het voor elkaar krijgen en het zou erg cool zijn. Het is altijd geweldig om een F1-auto te besturen", vertelde Rossi aan Crash.net.

Niet eerste F1-test voor Rossi

Voor Rossi zou het niet de eerste keer zijn dat hij een Formule 1-bolide aan de tand voelt. Tussen 2004 en 2008 nam de zevenvoudig MotoGP-kampioen meermaals plaats in verschillende Ferrari's, waarbij hij steevast een sterke indruk maakte. In 2006 was hij zelfs dichtbij een overstap naar de Formule 1, maar zijn liefde voor de motoren bleek uiteindelijk groter te zijn.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Dat noem ik geen test, maar een promotiestunt...

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 08:48
    • Heeft ie ook al genoeg punten op zn licentie?

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 09:04
    • Een dagje naar de speeltuin voor beide heren.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 09:08
  • Schumi86

    Posts: 52

    HAM jr gaat toch op een electeo motorfiets...of toch het echte werk.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 09:12
  • Als we het dan toch over Rossi hebben. Wat vinden jullie? Zou Rossi er goed aan doen om zijn helm op te hangen na dit seizoen? Hij heeft het niet meer voor mijn gevoel. Logisch ook, omdat hij 40 is. Zelfs dan is hij sneller dan het gros van de andere rijders trouwens. Maar ik herrinner Rossi me liever als de topper van tot een paar jaar geleden dan als de Rossi van nu.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 09:16
    • John6

      Posts: 3.152

      Als Rossi het leuk vind moet hij nog 10 jaar blijven rijden, daar gaat het alleen om.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 09:35
    • masf1

      Posts: 5.705

      Yamaha doet het ook niet lekker,het B team gaat zelfs veel beter.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 09:36
    • Hoop dat hij nog een paar jaar rijd en zijn 10 titel pakt. Maar ik ben er bang voor :(

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 10:12
    • Ik vraag me af waar Rossi de motivatie vandaan haalt. Als hij nou af en toe een race won met diverse podia kan ik het nog snappen, maar zelfs dat blijkt lastig haalbaar. Voor het geld hoeft hij het niet doen, heeft alles al gewonnen en de nieuwe generatie is hem al voorbij. Blijft over, het leuk vinden, zijn populariteit en het racen ansich.
      Maar wie gaat Marc afstoppen? We klagen wel eens over Mercedes maar wat is die man dominant. 1 keer gevallen en dan als "slechtse" resultaat een P2, bizar! Hopelijk kan Quataro het stoeltje van Rossi overnemen aangezien hij dit seizoen nog iets bij Marc in de buurt kan rijden.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 10:18
    • meister

      Posts: 1.972

      Stoeltje? Zadel.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 11:20
    • Deels mee eens maar het materiaal is ook een stuk minder en dan nog komt hij goed mee...

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 12:34
    • JM_K

      Posts: 673

      @John6. Helemaal met je eens... zolang hij t leuk vindt, gewoon blijven doen... ieders goed recht. Hij was er waarschijnlijk mee begonnen omdat hij er lol in had. Dus 💪🏽 Go on V

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 09:17
  • Rossi is klaar in de Moto-Gp Die rijdt geen deuk meer in een pakje boter , jammer dat hij te lang doorgaat... Logische dat hij hier wel een leuke stunt ,afleiding,, ziet... Maar om nou over ‘test’ te spreken... Zelfs toen hij 15 jaar geleden (ongeveer) in de Ferrari stapte nam ik het al niet serieus ... Het zijn leuke PR stuntjes. That’s all

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 12:27
  • Had altijd de hoop dat Rossi voor Ferrari kwam rijden maar ging helaas niet door...

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 12:33

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    19:00 - 20:30

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

    Snelste ronde

     

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    15:00 - 16:30

    Vrije training 2

    19:00 - 20:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    19:00 - 20:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.913
  • Podiums 80
  • Grand Prix 100
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (34)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar