user icon
user icon

Max Verstappen geeft inkijkje in 'goede' relatie met Christian Horner

  • Gepubliceerd op 03 okt 2019 14:08
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen heeft een opvallend inkijkje gegeven in zijn verstandhouding met Christian Horner. De Nederlander heeft 'een goede band' met zijn teambaas, die volgens hem vriendelijk, maar ook streng kan zijn.

Verstappen werkt sinds de Spaanse Grand Prix van 2016 samen met Horner bij Red Bull Racing. Bij dat team behaalde de coureur zijn grootste successen in de Formule 1 tot nu toe. In drieënhalf jaar pakte Verstappen zeven zeges en een pole position, terwijl hij in totaal 28 keer op het podium stond. Vanuit het team kreeg de 22-jarige dan ook regelmatig lof over zijn optredens, zeker vanuit de hoek van Horner.

Tegenover onder andere GPToday.net ging Verstappen dieper in op zijn verstandhouding met Horner. Die omschrijft hij als 'goed', waarbij ze ook kunnen praten over andere zaken dan het racen. "Ik praat veel met Christian en heb een goede band met hem. We kunnen goed met elkaar opschieten. In het eerste seizoen van een samenwerking is het altijd een beetje wennen aan elkaar, maar ik denk dat het nu na enkele jaren wel goed zit."

'Kan met Horner ook over persoonlijke dingen praten'

"Ik denk ook dat Christian ook de perfecte teambaas is voor Red Bull. Hij motiveert mensen, is vriendelijk, maar als het moet kan hij ook streng en duidelijk zijn. Hij is dan hard genoeg, maar niet op een lompe manier. Hij blijft altijd redelijk naar mensen en ik denk dat de mensen in het team dat kunnen waarderen. Ik heb het met hem niet altijd over racen, maar ook over andere, persoonlijke dingen. Dat kan niet met iedereen en iedere teambaas, maar dat kan ik wel met Christian."

Dat Horner af en toe streng kan zijn, heeft Verstappen zelf ook ondervonden. "Ik denk dat ik de afgelopen jaren ook wel kritiek gehad heb, ook van Christian en Helmut. Dat moet ook, en ik heb liever dat ze het direct naar mij doen dan dat ze sneaky eromheen proberen te praten. Op die manier ben ik ook opgevoed. Het kan ook niet dat je alleen maar naar een persoon luistert."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Lijkt me ook de beste teambaas die er is. Wolff lijkt me ook wel een geschikte vent maar die pakt ook alle titels de laatste 5 jaar.... als het even minder gaat dan kan je wel gelijk een nieuw dashboard kopen.

    Die van Ferrari vind ik maar een vreemde vogel. :p

    • + 1
    • 3 okt 2019 - 15:01
    • Heb jij een Max Verstappen GP Today alert op je mobieltje? ;-)

      • + 7
      • 3 okt 2019 - 15:17
    • Wolff weet ik niet zo goed. Vind m overkomen als een politicus.
      Horner komt op mij als een redelijke en vriendelijke vent over.
      Binotto denk toch wel beetje hetzelfde type.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 15:19
    • the stig:

      Gepubliceerd op 03 okt 2019 14:08

      Mijn reactie is bijna 1 uur later. en als ik vrij ben kijk ik hier wel regelmatig ;)

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 15:24
    • Andreas Seidl is de nieuwe genie onder de teambazen.

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 15:27
    • Dat je uberhaubt reageert Royalere.

      Al was je bij elke post de eerste. Is je goed recht. Lekker fanatiek maar niet te.

      Houden zo.

      • + 2
      • 3 okt 2019 - 15:36
    • @ROYALERE

      Dat is knap laat eigelijk! ;-)

      "Mijn reactie is bijna 1 uur later. en als ik vrij ben kijk ik hier wel regelmatig ;)"

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 16:00
    • @MclarenWoking

      Goh, wat een verrassing dat jij dat zegt. ;-)

      "Andreas Seidl is de nieuwe genie onder de teambazen."

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 16:01
    • snailer

      Posts: 3.164

      Als buitenstaander is het zeer moeilijk te bepalen wie de beste is. Dat geldt voor de rijders, maar ook voor de team bazen.

      Ik vermoed dat Wolff verreweg de beste is. Hij creeert al jaren lang de juiste sfeer om te winnen. Als hij mensen de laan uit stuurt, dan doet hij dat dusdanig dat de weggestuurde geen enkel gezichtsverlies lijdt.

      Binotto heeft mij positief verrast. Hij had in het begin van het seizoen te veel aan zijn hoofd, maar nadat hij taken heeft afgestoten zie je langzaam maar zeker dat Ferrari groeit. Op het moment is hij bezig met Leclerc nummer 1 te maken. Natuurlijk kost dat pijn en negatieve energie. De nieuwe nummer twee is niet voorniets viervoudig kampioen. De degradatie zal niet zonder slag of stoot gaan.

      Voor wat Seidl betreft. Hij heeft een uitstekend cv. Echter de goede resultaten kan je hem absoluut niet de credits voor geven op het moment. De auto was er al, de rijders waren er al en volgens mij is er amper iets veranderd in de team leden. Ik ga het moeilijk uit mijn strot krijgen. Maar Zacharias heeft het voor elkaar gekregen een geheel te creeren uit een slecht presterend F1 team. Seidl is in een gespreid betdje gekomen. Goed dan. Hij schijnt aan een paar schroefjes te hebben gedraaid waardoor de auto nog beter is geworden. Dat kwam dacht ik van.... Plooi???? Right.... Zacharias heeft Seidl gekozen, wat overigens een zeer slimme keuze lijkt. Ondertussen kan Zacharias de dingen doen waar hij goed in is. Sponsors, nieuwe activiteiten, McLaren gezond maken. OOk de nieuwe windtunnel is uit zijn koker gekomen.

      Tot slot Horner. Die lijkt mij vooral naar de pijpen van Marko te dansen. Overigens denk ik wel dat hij met Marko meedenkt. Ik vind zijn humor vooral geweldig.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 16:19
    • tja dan kijk je imo alleen naar succes. Horner heeft ook 4 titels gepakt als teambaas. Ook teambazen zijn afhankelijk van het materiaal. En Horner danst niet naar Helmut zijn pijpen hoor. Ik weet niet hoe je daar op komt?

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 16:23
    • snailer

      Posts: 3.164

      Royalere, dat is zeker waar. Credits voor Horner. Hij heeft ooit van Red Bull Racing een echt team gemaakt.
      Wie weet vergis ik me wel in hem. Echter lijkt zijn recept te zijn uitgewerkt. Al sinds de overheersing begon van mercedes is Red Bul Racing geen meter dichterbij gekomen.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 16:36
    • Horner ontwerp de wagen en de motor niet hoor. Die is er om alles te managen in de race. en dat kan hij als de beste.

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 16:41
    • snailer

      Posts: 3.164

      Dat is wat ik zeg. Marko beslist. Hij voert uit. Als jaar in jaar uit het gat naar de echte top blijft, dan moet Horner er voor zorgen dat de techniek wel goed wordt. Hoe dan ook is bijvoorbeeld Ferrari nu echt voorbij Mercedes. Red Bull zit er nog steeds achter.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 16:53
    • Ook Marko heeft niet veel zeggenschap in de wagen hoor. Misschien bepaalt hij wel met welke motor ze rijden maar Horner en Marko zijn eigenlijk alleen maar het gezicht naar buiten toe. Marko lijkt me niet echt een earodynamisch wonder......

      Wel kan Marko mensen binnen halen die dat wel zijn, en daar is misschien wel verbetering in te krijgen? Ik denk ook dat Marko er binnen 2 jaar mee stopt en Horner zijn taak inneemt. Maar wie moet je dan de races laten managen? Die steiner lijkt me ook wel een goede.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 17:06
    • Ik geloof dat het hele F1 wereldje best raar kan zijn. Je bent erbij of niet. (Open deur) maar zoals het altijd is: presteren is het belangrijkst.. doe je dat niet lig je eruit. Max hoeft zich geen zorgen te maken. Heeft talent en is gemotiveerd. Zodra het hele pakket compleet is zoals Mercedes dat nu heeft kan je domineren en wk worden. En van alle teams lijkt me Red Bull, Mercedes en McLaren en fijnst om voor te rijden.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 18:08
  • Dat komt overeen met de indruk die ik Van Horner had: streng, rechtvaardig maar ook sympathiek. Werkte ook mee aan de Netflix reportage.

    Ik vraag me weleens af hoe de relatie tussen Horner en Marko precies is. Toen Max plotseling werd overgeplaatst van TR naar RBR, wist Horner van niets.

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 15:20
    • StevenQ

      Posts: 5.902

      Horner runt het team maar Marko beslist over de rijders, en in het geval van Gasly besliste zelfs Dietrich Mateschitz zelf dat Gasly vervangen moest worden.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 16:03
    • Idd Horner managed , Marko maakt beleid en ideetjes , Mateschitz beslist over alle belangrijke dingen .

      Ik denk dat t niet al te lang zal duren trouwens dat Horner de plek van Marko zal overnemen

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 07:32
  • Aan zijn blik te zien op de foto denk ik er het mijne van...

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 15:35
    • De foto's bij de artikelen worden met een knipoog geselecteerd op deze site.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 18:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender