user icon
user icon

Max Verstappen had eigenlijk startnummer 3 willen kiezen in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 03 okt 2019 11:01
  • comments 27
  • By: Bjorn Smit

Sinds zijn debuut in de Formule 1 is Max Verstappen onlosmakelijk verbonden met het getal 33. Bij het sponsorevenement Exact Live liet de coureur van Red Bull Racing echter doorschemeren dat dit niet zijn eerste keuze was.

Voorafgaand aan zijn debuut in de Formule 1 in 2015 koos Verstappen voor het startnummer 33, maar liever had hij dus een ander nummer gekozen. Bij het evenement van sponsor Exact liet de Nederlander doorschemeren dat hij liever het getal 3 had gekozen, omdat dit zijn lievelingsgetal was. "Van kleins af aan was dat mijn favoriete nummer. Ik plakte overal nummer drie op. Op mijn kart plakte ik een drie."

"De dag erna haalde ik die weer eraf en plakte ik een andere drie erop met een andere vorm. Het was gewoon echt mijn favoriete nummer. Ik probeerde het nummer altijd wel te krijgen, maar niet altijd kun je je nummer kiezen. Toen kwamen we uit bij de Formule 1. Daar kun je je eigen nummer kiezen, alleen had Daniel Ricciardo al nummer drie en dat kon ik dus niet kiezen. Dus ik dacht, dan zet ik er nog een drie achter. Hopelijk brengt het dan dubbel geluk."

De gedwongen keuze voor startnummer 33 heeft Verstappen echter geen windeieren gelegd. Na twee derde van zijn vijfde Formule 1-seizoen staat de teller op zeven Grand Prix-zeges en een pole position, terwijl hij tevens 28 keer de gang naar het podium mocht maken. Ook bezit Verstappen met nummer 33 het record van de jongste coureur die een Grand Prix wist te winnen.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Harfiej

    Posts: 26

    Volgens mij heeft hij dit al vele malen eerder laten weten. Tijdens zijn eerste test voor TR meen ik.

    • + 3
    • 3 okt 2019 - 11:08
    • Klopt

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 11:20
    • walteij

      Posts: 1.040

      Yup, oude koeien en sloot, bij tekort aan echt nieuws blijkbaar.

      • + 4
      • 3 okt 2019 - 11:27
    • Wel 33 keer.

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 14:29
    • Dikkedop

      Posts: 694

      Idd oud nieuws

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 17:54
  • Dit nieuws is zo 2010

    • + 5
    • 3 okt 2019 - 11:10
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Precies!

      Roken kan ook echt niet meer!!!

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 11:22
    • Rimmer

      Posts: 7.560

      2015 ;)

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 12:42
  • Interessant hoor

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 11:12
  • Beetje oud nieuws dat wisten in 2014 al toen Max ging tekenen bij Red Bull.

    • + 2
    • 3 okt 2019 - 11:27
    • In 2014 reed hij overigens nog met nr 30.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 00:28
    • JV fan

      Posts: 1.952

      in de F3 ja, maar met de Toro Rosso die laatste vrije trainingen met 38 :)

      • + 0
      • 7 okt 2019 - 16:08
  • Misschien een idee om een linkje nieuws en een linkje weetjes te doen hier.

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 11:36
  • Race-Pace

    Posts: 227

    Echt nieuws voor de NIET doorgewinterde F1 fan. Voor mij dus!

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 11:48
  • AirJan

    Posts: 1.148

    Ik wilde met nummer 14 de F1 in. Nummer 14 was beschikbaar, maar ik heb de F1 niet gehaald.

    • + 3
    • 3 okt 2019 - 11:54
  • Sieper

    Posts: 1.086

    Mijn Lievelingsnummer is 74.285 paste niet zij Helmut. Toen heb ik verder geweigerd op zijn aanbod in te gaan.

    • + 2
    • 3 okt 2019 - 12:08
  • Max had gewoon #666 op die Bull moeten knallen, nie van dat benauwde!

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 12:17
    • mediF1

      Posts: 2.710

      Wat dacht je van 4711 dan ruikt hij lekkerder dan de benzine van Ferrari.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 22:04
  • Kleine Lewis plakte nummer 44 overal op en gelukkig voor hem, dat nummer was beschikbaar en heeft hem ook geen windeieren gelegd:-)

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 12:22
    • markos

      Posts: 324

      Waarschijnlijk wilde Lewis nummer 4, maar dat was al bezet door een Australiër. Toen heeft hij er nog een 4 achter gezet hopende dat het dubbel geluk zou brengen.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 19:59
  • Patrace

    Posts: 2.177

    Beetje vreemde gedachte: "De gedwongen keuze voor startnummer 33 heeft Verstappen echter geen windeieren gelegd."

    Alsof het startnummer ook maar enige invloed heeft gehad op zijn resultaten.

    • + 3
    • 3 okt 2019 - 12:23
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Alleen voor mensen die met hun hoofd in de wolken lopen, en tralala zingen.
      Als je maar ver genoeg doorzoekt kun je overal wel bijgeloof in vinden.

      Misschien had hij met nummer 3 veel meer gewonnen, elke keer als hij nu in zijn auto stapt en dat nummer 33 ziet, denkt hij, "shit had ik maar nummer 3".
      Dat doet mentaal wel wat met je. ;)

      • + 1
      • 3 okt 2019 - 12:38
  • meister

    Posts: 2.414

    Derde, je gaat toch voor de eerste plek.

    • + 0
    • 3 okt 2019 - 12:24
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Je mag als coureur geen nr 1 voeren, alleen als je wdc bent.
      Verstappen heeft ook al aangegeven dat als hij wdc wordt hij nr 1 zal gaan voeren.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 12:40
    • wibi

      Posts: 4.114

      Grootste ''Looser" nummer was Stoffel met #2 vind ik....

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 14:08
    • Nah Stoffel wilde 13 maar die was al bezet.

      • + 0
      • 3 okt 2019 - 19:36
  • 01 , had wel grappig geweest... na ja , zal wel weer een regeltje zijn dat je de 0 niet mag gebruiken... Kan me niet voorstellen dat ze anders allemaal met die saaie nrs zouden rijden +1 , of 123 , of het telefoonnr van je manager... ;)

    • + 1
    • 3 okt 2019 - 12:49

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Points 1.000
  • Podiums 34
  • Grand Prix 106
  • Land NL
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar