user icon
user icon

Video: Vettel biedt meteen na race verontschuldigingen aan aan Stroll

  • Gepubliceerd op 10 sep 2019 11:10
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

Sebastian Vettel ging tijdens de Grand Prix van Italië op zeer pijnlijke wijze in de fout. De Ferrari-coureur besefte dat maar al te goed en bood direct na de race zijn verontschuldigingen aan bij Lance Stroll.

In de zesde ronde spinde Vettel in de Variante Ascari. Vervolgens wilde de Duitser zo snel mogelijk terugkeren op het circuit. Dat deed hij echter op een zeer onhandige, knullige en onveilige wijze. Hij stuurde terug het asfalt op en raakte daarbij de achterkant van de bolide van Stroll. Vettel kreeg voor dat vergrijp de zwaarst mogelijke straf die tijdens een race ingelost kan worden: een stop-go penalty van tien seconden.

Vettel besefte na de race duidelijk dat hij een grote fout gemaakt had. Direct na de race liep de Ferrari-coureur naar Stroll toe om zijn verontschuldigingen aan te bieden voor het incident. Dat is niet voor het eerst: ook na de Britse Grand Prix liep hij meteen naar Max Verstappen toe om sorry te zeggen voor hun botsing tijdens de race.

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 384

    Goede actie van hem. Gewoon direct uitpraten en achter je laten...

    • + 1
    • 10 sep 2019 - 11:14
    • Ja jammer dat ie dat zo vaak moet doen

      • + 6
      • 10 sep 2019 - 11:16
    • precies dat, Vettel is een groot sportman in mijn ogen...

      maar hij moet toch iets te vaak zijn excuses aanbieden voor al zijn missers, kan zo niet blijven doorgaan

      • + 1
      • 10 sep 2019 - 11:30
    • Het begint een vertrouwd beeld te worden helaas.

      • + 1
      • 10 sep 2019 - 11:55
    • Het siert hem keer op keer, inderdaad.
      Alleen jammer van die "keer op keer".

      Moet voor hem toch ook een terugkerende frustratie zijn. Zich moeten verontschuldigen. Daar zou hij eigenlijk de motivatie uit moeten putten er alles om te doen dergelijke te voorkomen. Maar goed, simpele gedachte...helaas.

      • + 1
      • 10 sep 2019 - 12:05
    • Sorry Max.. sorry Stroll... sorry Ferrari... sorry fans...

      Oef oef Seb.. doe wat aan je rijstijl a.u.b.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 12:58
    • Snork

      Posts: 6.371

      Je moet toch ergens een routinier in zijn.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 22:18
  • Netjes inderdaad is alleen al de tweede keer dit jaar, op Silverstone ging hij zich ook gelijk verontschuldigen bij Verstappen dat hij hem er af joekelde....

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 11:46
    • Toch wel een verschil.
      Silverstone was naar mijn mening een race incident en dit was als een hork gewoon weer het circuit op knallen zonder echt goed te kijken.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 12:14
  • Vettel is in mijn ogen gewoon een sympathieke kerel en geweldige sportman. Het is alleen zo dat hij achter de feiten loopt en de mindere is ten opzichte van Leclerc.

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 12:54
    • Seb is een gentleman met 4 titels, die ging voor de holy grail: een titel met Ferrari. Na z’n favoriete wingman Kimi is ie nu opgezadeld met een tot op het bot gemotiveerde teamgenoot, eentje die stil binnenkwam, maar vanaf dag 1 maar 1 ding voor ogen had en dat is winnen. LEC (net als Max) neemt geen genoegen met minder en nam op het moment der momenten de macht over op Monza. Eerst z’n statement in de kwalificatie en door te winnen nam hij de macht definitief over. Zelfs z’n speech in het Italiaans was (denk ik) doordacht en bedacht. Maar LEC is numero uno nu in Maranello. LEC gaat over lijken (figuurlijk gesproken, excuus hiervoor maar ik kan niks beters formuleren) alles ten koste van het bereiken van z’n doel. Vind ik ‘m sympathiek? Nee. Vind ik het bewonderenswaardig? Ja. Al die dingen waar Max vaak (zeker in NL) zo voor bejubeld wordt zijn veelal dingen die LEC ook doet. Z’n stijl was al helder in de F3 en F2 (GP3 heb ik niet gevolgd). Ik lees veel negativiteit over LEC, dat ie sneaky zou zijn. Grappig is dat dat dus ook het beeld vaak was (is?) over Max in het buitenland, zeker in z’n eerste jaren. LEC en Max lijken meer op elkaar dan wij (het grote publiek in NL) wellicht willen in zien. Persoonlijk is het niet mijn favoriet, maar bewondering heb ik wel voor ‘m. En waarschijnlijk ga ik ‘m als Max supporter waarschijnlijk nog vaak vervloeken, maar hij is een vette aanwinst voor de F1 en we gaan nog veel van ‘m genieten (en op ‘m schelden). Ik kijk er naar uit. Er breken mooie tijden aan.

      Zo, allemaal mijn bescheiden volkomen ongefundeerde en totaal subjectieve mening...

      • + 1
      • 10 sep 2019 - 23:12
    • Mooi verwoord @Lei

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 08:17
  • Vettel moet wel een beetje oppassen, met zijn actie op Monza heeft hij 3 strafpunten erbij gekregen, de teller staat nu op 9 voor de dappere Duitser, bij 12 punten volgt een race ban voor de eerstvolgende GP.

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 12:55
    • Ik zag het gisteren voorbij komen ja, in ieder geval nog 1 lijstje waar hij wél fier bovenaan staat....

      • + 3
      • 10 sep 2019 - 12:57
    • Wie had dat gedacht.. boefje Vettel die bijna aan een race ban zit.. staat toch teveel onder druk van Charles.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 13:00
    • Poeh , zou wat zijn zeg , kan me niet eens herinneren dat op deze manier er iemand een Ban gekregen heeft ....

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 14:40
    • En dan heeft ie ook nog eens al die strafpunten opgelopen door fouten en niet door onsportief gedrag.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 17:59
    • Het zou misschien nog niet eens zo erg zijn, een ban voor Seb.
      Staat niet mooi op de cv, maar misschien gaat hij dan voelen wat hij mist door aan de zijlijn te staan...

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 08:18
  • Heeft Stroll direct na de race zn excuse aangeboden aan Gasly?

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 14:38
    • Geen idee. Zal wel denk ik, hij gaf tenslotte ook meteen toe dat hij hartstikke fout zat en verdiend was gestraft.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 17:58
    • Zit nog steeds te wachten op het excuses van Stroll naar alle F1 fans toe dat hij überhaupt nog steeds in de F1 rijdt...

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 18:49
    • Snork

      Posts: 6.371

      Ah, da's flauw. Stroll doet het best aardig. Ik vind 'm wel ok. Hij moet alleen nog wat sneller zijn tijdens de kwalificatie.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 22:20
  • ThisGuy

    Posts: 310

    "Vettel kreeg voor dat vergrijp de zwaarst mogelijke straf die tijdens een race ingelost kan worden"
    Bestaat er geen zwarte vlag meer dan?

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 21:27

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender