user icon

Albon verwacht op Monza met Spec 4 van Honda-motor te racen

  • Gepubliceerd op 05 sep 2019 14:34
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Alexander Albon verwacht dat alle vier door Honda aangedreven bolides tijdens de Italiaanse Grand Prix gebruik zullen maken van de nieuwe versie van de krachtbron.

Honda introduceerde de nieuwe motor tijdens de Belgische Grand Prix van afgelopen weekend, waardoor Albon en Daniil Kvyat van Toro Rosso achteraan de grid moesten beginnen aan hun race. Er wordt echter aangenomen dat de motor niet gebruikt werd tijdens de race. Dit weekend is het de beurt aan Max Verstappen en Pierre Gasly om de nieuwe krachtbron in gebruik te nemen, waardoor zij ook achteraan de grid zullen starten.

Volgens Albon ligt het niet in de lijn der verwachting dat er dit weekend wederom geswitcht gaat worden tussen de nieuwste en vorige specificatie van de Honda-motor. "Ik denk dat we allemaal verwachten met de Spec 4 te rijden deze race. Toro Rosso moet eigenlijk voor zichzelf spreken, maar ik denk dat we er allemaal mee zullen rijden", vertelde Albon in Italië aan GPToday.net.

Albon verwacht normalere opbouw weekend in Italië

Tijdens zijn debuut voor Red Bull Racing op Spa-Francorchamps lag de focus van Albon tijdens de vrije trainingen vooral op de lange runs. De Britse Thai zegt dat hij ernaar uitkijkt om een normaler weekend te beleven in Italië, waar hij verwacht zich voor het eerst normaal te kunnen kwalificeren voor Red Bull. "Ik wil de auto in de korte runs voelen. Het wordt een normaal weekend met korte runs."

"Ik wil meer ervaring opdoen met de auto met weinig brandstof. Ik heb al wat ervaring uit de kwalificatie op Spa, maar ik wil de auto wat beter leren kennen. Ik denk dat we VT1 redelijk gelijkwaardig zullen rijden, maar we gaan het zien. Ik denk dat de rollen wat omgedraaid zijn. Max zal absoluut nog wat advies geven over de korte runs, de balans en dat soort dingen."

"Daarna komen echter VT2 en VT3, waar we splitsen en onze eigen dingen doen. Ik zal me meer richten op korte runs, maar uiteindelijk verandert je afstelling er niet echt door. Je doet je kleine dingen, maar de balans is normaal gesproken de balans die je houdt. Je houdt vaak redelijk dezelfde auto voor de race, ongeacht je lange of korte runs doet."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • ´Max zal absoluut nog wat advies geven over de korte runs, de balans en dat soort dingen."

    Hebben ze daar niemand anders voor? Max is toch geen schoolmeester? Eerst al bij Gasly en nu moet hij ook nog even advies gaan geven terwijl hij gewoon op zichzelf moet focussen.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 15:02
    • Pappous

      Posts: 326

      Je hoeft geen schoolmeester te zijn om een goede teamplayer te zijn.

      • + 6
      • 5 sep 2019 - 15:10
    • beerkuh

      Posts: 1.689

      wat is er mis met advies geven? die jongen rijd pas 11 races in een F1? zo raar is dat toch niet! Max kent de wagen door en door! en er is het team alles aan gelegen dat hij zo snel mogelijk de wagen kan doorgronden!!, , zoals jij het laat doen voorkomen is wel heel erg overdreven zeg!

      • + 5
      • 5 sep 2019 - 15:12
    • Je moet gewoon je zaakjes zelf voor elkaar krijgen. Volgens mij vroeg Ricciardo na 3 rraces al naar de setup van Max. Niks teamplayer. Het is gewoon je tegenstander en die moet het zelf maar voor elkaar krijgen.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 15:27
    • Was jij het er niet mee eens dat Gasly vervangen werd? Want die kon (ondanks de hulp van) Max niet bihiuden. Daardoor kon Gasly niet de belangrijke punten afsnoepen van de andere tegenstanders.

      Als je wilt dat Albon dat gaat doen moet ie ook zsm bij Max in de buurt komen en blijven. Hulp is daarom op zijn plaats om dat SAMEN een goed resultaat te bereiken.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 15:31
    • als je zelf geen juiste setup kan vinden heb je helemaal niks te zoeken in de F1. Simpel. Dan duurt het maar iets langer maar daar moet je gewoon zelf voor zorgen. Denk je dat Max ´advies´ gaat vragen aan Hamilton of Vettel als hij ernaast komt te zitten?

      Straks rijdt het halve veld met Max zijn afstelling(kennis) dan schiet je jezelf in je voet. F1 is meer dan alleen hard rijden. Iedere rijder heeft een eigen rijstijl. Dus zorg zelf maar voor je instellingen.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 15:35
    • @Roy, toen Max bij RBR kwam rijden heeft hij de eerste races de setup van Ricciardo over genomen. Foei toch, Max !!
      Want ... : "als je zelf geen juiste setup kan vinden heb je helemaal niks te zoeken in de F1. Simpel."

      • + 3
      • 5 sep 2019 - 15:43
    • Overgenomen? Alleen de eerste race.

      Vergeet niet dat Max 1 van de beste afstellers ter wereld is. Zelfs de beste sim racers (dat zijn afstellers puur sang) hebben dat gezegd.

      Dus ik zou een beetje voorzichtig zijn met kennis delen als ik hem was. Het is F1, Niet een of andere deel groep.

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 15:47
    • Er wordt sowieso nooit sec een setup overgenomen,, hooguit de basisafstelling , die dan ook nog is na de eerste FP1 in bijna alle gevallen alweer totaal anders is .. Waar men veel meer aan heeft is naar elkaars data te kijken , waar pakt pietje nu die 0.4 seconde winst ,, remt hij eerder bij bocht A of B ,, Etc etc...

      • + 0
      • 5 sep 2019 - 16:09
  • JM_K

    Posts: 674

    Volgens heeft Max er ook belang bij de Albon, redelijk hoog (maar wel onder Max zelf) eindigt.
    Als RBR wil je ook zoveel mogelijk punten pakken.

    • + 0
    • 5 sep 2019 - 15:43

Gerelateerd nieuws

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BR Grand Prix van Brazilië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 84
  • Podiums 0
  • Grand Prix 20
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (23)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar