user icon
user icon

Alex Albon: "Ik ben wel een beetje nerveus"

  • Gepubliceerd op 29 aug 2019 07:55
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef

Iets meer dan twee weken geleden kwam de verlossing voor Pierre Gasly. De Fransman werd uit zijn Red Bull-lijden verlost en mag zich proberen te herpakken bij Toro Rosso. Alex Albon kent een komeetachtige start van zijn Formule 1-carrière. Slechts acht maanden na zijn debuut in een Formule 1-wagen rijdt hij nu voor een topteam, Red Bull Racing.

Nerveus

De in Londen geboren Thaise-Brit is 23 jaar en daarmee twee jaar ouder dan Max Verstappen. De Nederlander is echter de teamleider en zal dit ook blijven. Albon zal zijn kans moeten grijpen maar was kort in shock bij het horen van de overstap naar Red Bull Racing.

In de preview van zijn team zegt hij hierover: "Ik ben duidelijk geprikkeld maar ik zou liegen als ik zeg dat ik geen last heb van zenuwen. Ik ben wel een beetje nerveus. Ik werd opgeroepen naar het kantoor van Dr. Marko in Oostenrijk. Ik dacht dat we het over volgend jaar en toekomstige plannen zouden hebben, maar na ongeveer 30 minuten vertelde hij me het plan en ik zou liegen als ik zei dat het geen schok was."

Zodra hij zijn gesprek met dr. Marko had beëindigd was zijn nieuwe teambaas Christian Horner aan de telefoon om het plan te bevestigen en wat goed advies te geven. Albon: "Hij feliciteerde me en we spraken over hoe alles zou werken. Toen zei hij dat ik mijn telefoon moest uitzetten, dat bleek een goed advies. Ik heb toen met mijn moeder gesproken om haar het nieuws te vertellen. Ze is erg optimistisch en verwacht altijd dat dit soort dingen zullen gebeuren."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Albon, praat maar niet te veel over je moeder.. ;-)

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 10:51
    • He the stijg

      Op een ander topic verwijt j e mij dingen over de Fransen.

      Ik ben geboren Afrikaner in durban sa.
      Ik heb veel op het Afrikaanse continent gewerkt en ook de in de Franstalige landen. Ik s preek Afrikaans Frans Engels Nederlands e n in nog een aantal Afrikaanse talen kan ik me verstaanbaar maken. Oa swahili .
      Ik heb heb ook een aantal jaren voor een groot bedrijf in Frankrijk gewerkt en daar ook gewoond.
      Dus ik spreek de taal en ken de Franse cultuur.

      Jij ook?

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:04
    • Maximo

      Posts: 6.068

      Hé zoefroef....

      Wat is dit voor rare reactie op die van The Stijg bij dit topic.

      Wat mij betreft mag je de meest bijzondere meningen over topics en de F1 hebben, maar een persoonlijke fittie doortrekken naar een nieuwe topic hoeft van mij niet hoor.

      • + 1
      • 29 aug 2019 - 11:29
    • @zoefroef

      Goed dat we elkaar weer "tegenkomen". Ik heb op de Franse school gezeten, heb in Noord-Afrika gewoond en heb later zaken gedaan met Fransen. Ik ga nog steeds regelmatig naar Frankrijk om de taal niet te verliezen. Dus is mijn antwoord: ja.
      Verder spreek ik Duits, Engels en Spaans.

      Eerlijk gezegd weet ik niet meer letterlijk wat je zei, maar ik kreeg de indruk dat je alle Fransen over een kam scheert. Mijn punt is ook een beetje dat toen Renault wereldkampioen werd, je niemand hoorde over die "typisch Franse cultuur".

      Maar @zoefzoef, wat mij betreft wederzijds respect en bedankt dat je er (alsnog) op terugkomt. ;-)

      • + 1
      • 29 aug 2019 - 11:30
    • @Maximo

      Bedankt, maar het is goed zo. Hoop ik ;-)

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:32
  • En dat je nu maar lekker puntjes af gaat sprokkelen van de Mercedessen en Ferrari's.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:16
    • Maximo

      Posts: 6.068

      Dat zou leuk zijn, maar dat verwacht ik pas mogelijk na Monza en dan nog moeten we eerst maar eens zien of Gasly nou zo’n drama was, of dat Max zo goed was tot nu toe dit seizoen en of Albon het wel in zich heeft om korter op Max te zitten en zo ook de strijd aan te gaan met de andere top teams.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:32
  • Blijkbaar komen reacties nu wel door....

    Hij zal het niet lezen, maar blijf vooral jezelf, oprecht en in jezelf geloven. Zijn eerste reactie is iig niet dat die Max af en toe zal verslaan en vooral open. Wens je succes Alex!

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 11:29
    • Maximo

      Posts: 6.068

      Ja dat probleem had ik vanmorgen ook en afgelopen dagen nog een paar keer.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:34
    • Maximo

      Posts: 6.068

      En wat betreft dat andere punt, het was achteraf gezien niet zo handig van Gasly dat hij deze winter zo links en rechts door liet schermen dat hij toch wel graag de strijd met Max aan wilde gaan zodra hij wat gewend zou zijn aan Red Bull en de RB15.
      Gasly heeft volgens mij al bij de wintertests enorm veel op standje overdrive gereden om zich te bewijzen tegenover Max en dit heeft men bij RB ook gezien. Vandaar ook dat Marko zo fel heeft gereageerd op die laatste crash van Gasly toen men juist de laatste specs van het chassis wilde gaan testen. (Al had dat wat mij betreft intern moeten blijven)
      Gasly is de wintertests al met de verkeerde instelling begonnen en had beter rustig aan kunnen doen, zich gereserveerd opstellen en 2019 als leerjaar zien.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:48
    • @Maximo

      Ik denk dat Gasly zichzelf (enorm) heeft overschat.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 11:52
    • Ik denk dat gasly idd zich zelf overschat heeft, want toen hij telefoontje van marko kreeg vorig jaar, maakte hij een vreugdedans en vierde het met zijn vrienden, hij wist wel eswaar dat de druk groter zou worden maar blijkbaar te weinig serieus genomen , Albon kreeg telefoontje en was half in shock , die neemt blijkbaar de situatie stuk serieuzer als gasly deed , ben heel benieuwd hoe albon het gaat doen, ik zie het wel positief in.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 12:26
  • Marko vertelde het na eerst een half-uur praten?? Man..

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 13:47
    • zo van: ´zo dus nu weet je hoe patat gemaakt wordt´
      ´Kan ik nu gaan?´
      ´Ja is goed(albon loopt naar de deur)Oh ja nog even dit je vervangt Gasly per direct´

      • + 1
      • 29 aug 2019 - 15:34
  • Leo

    Posts: 116

    Albon komt heel bescheiden over, maar eenmaal achter het stuur... Vind het een uiterst sympathieke jongen.

    • + 0
    • 29 aug 2019 - 14:53
    • Ik zie wel zitten dat hij er wat van bakt.

      • + 0
      • 29 aug 2019 - 17:22

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar